Page 491 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 491
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
tekniği ile yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışmalardan elde edilen bilgiler notlar halinde kaydedilmiştir.
b - Yarı yapılandırılmış görüşme formunun ilk taslağının oluşturulması: Elde edilen ön bilgilerden
faydalanarak araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formunun ilk taslağının oluşturul-
muştur. Formda toplam 13 açık uçlu görüşme sorusuna ve demografik özelliklerin bulunduğu sorulara
yer verilmiştir.
c - Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ilgili uzman görüşlerinin alınması: Araştırmacılar tarafından
yarı yapılandırılmış görüşme formu, çalışmanın akademik değer kazanması ve hataların en aza indirilmesi
için alanında uzman kişilere gönderilmiştir. Bu bölümde bağımsız üç uzmanla çalışılmıştır. Uzman görüş-
lerinden sonra formda 11 açık uçlu görüşme sorusuna ve demografik özelliklerin bulunduğu sorulara yer
verilmiştir.
d - Uzman görüşlerine göre yarı yapılandırılmış görüşme formuna son şeklinin verilmesi: Uzaman
görüşlerinin alınmasından sonra yarı yapılandırılmış görüşme formuna son şekli verilmiş ve gönüllü ka-
tılımcılar üzerinde uygulanmıştır. .
e - Katılımcıların belirlenmesi: Katılımcılar belirlenirken araştırmanın temel problemlerine cevap
olabilmelerine dikkat edilmiştir.
f - Görüşmenin gerçekleştirilmesi: Görüşmede pandemi şartlarından dolayı sanal iletişim kanalları
tercih edilmiştir. Görüşmeler ortalama 15-20 dakika sürmüştür.
Verilerin Analizi
Çalışmanın veri analizinde, araştırmacılar tarafında alınan ses kayıtları yazıya aktarılmıştır. Analizler
için uygun bölümler işaretlenmiştir. Kuş (2006)’ya göre, elde edilen verilerin analizi, betimleme, anlama,
yorumlama ve açıklama şeklinde olmalıdır.
Katılımcıların görüşlerinin, doğru, anlaşılır ve en sağlıklı şekilde verilmesi için doğrudan alıntılar yapı-
larak betimsel analiz, toplanan verilerin anlamlandırılması ve yorumlanması için içerik analizi yapılmıştır.
Görüşmelerin analizlerinde betimsel ve içerik analizleri kullanılması en uygun analiz biçimleridir (Yıldırım
ve Şimşek, 2006).
Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Yapılan tüm araştırmalarda geçerlik ve güvenirliğin belirli bir seviyede veya daha üstünde olması
beklenmektedir (Subaşı ve Okumuş, 2017). Güvenirlik için araştırmacı çalışmayı belli bir döngü, sistem
içerisinde sırayla geliştirmeli ve her bir aşamayı detaylı olarak anlatmalıdır (Subaşı ve Okumuş). Güvenirlik
için ise, yöntem çeşitlemesini, denetleme tekniğini ve araştırmacının çalışma için varsayımları kullanarak
ifade etmesiyle arttırılabilir (Subaşı ve Okumuş).
Çalışmanın geçerlilik ve güvenilirlik aşamasında iki araştırmacı tarafından çalışmadaki veriler yorum-
lanmış daha sonra ortak kanaatler oluşturulmuştur. Ayrıca çalışmanın amacı, örneklemi, yöntemi, araş-
tırmanın temel problemleri, araştırma problemi ve analiz basamakları detaylıca verilmiştir. Çalışmadaki
katılımcıların gönüllü olması güvenilirliği arttırmaktadır.
3. Bulgular
Bu bölümde katılımcılardan elde edilen veriler tablolar halinde verilmiştir. Gönüllü katılımcılara ru-
muzlar verilmiştir.
İstanbul’ daki katılımcı : İSK
İzmit’ deki katılımcı : İZK şeklinde belirtilmiştir.
Katılımcıların görüşlerinden elde edilen verilerden kodlar oluşturulmuş ve bu kodlar katılımcılara
göre işaretlenmiştir.
- Bildiri Metni - 491 Eğitimde Yeni Normlar-II