Page 527 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 527

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                             Şekil 1. Ebru Dede YouTube Sayfası Bireysel Çalışma Yöntemi Videoları




















            Bağlantı Linki: https://www.youtube.com/channel/UCSoPCHzfkBNnnwzktc4Wtzg (Erişim Tarihi: 12.07.2021).

                 Öğrencilerin çalışma süreçlerini ödev tesliminden önce takip edebilmek, aralarında etkileşim oluştur-
            mak ve tasarımlarını geliştirmelerini sağlamak amacıyla blackboard ortamında tartışma panolarından ya-
            rarlanılmıştır. Tartışma panosu öğrencilerin sınırsız sayıda görsel yükleyebilmelerine ve birbirlerine yorum
            yazabilmelerine olanak tanıyacak şekilde planlanmıştır. Öğrencilerin birbirlerine yazdıkları yorumların
            temel tasarım prensiplerine dayandırılması ve birbirlerine pozitif katkı sağlayıcı nitelikte olması amacıyla
            kullanmaları gereken anahtar kelimeler belirtilmiştir (Şekil 2).


                                        Şekil 2. Tartışma Panoları İle Karşılıklı Etkileşim






























                 Tartışma panosu kullanımı öğrencilerin birbirleriyle etkileşimini sağlamış ve tasarımlarında verimi
            artırmıştır. Öğrencilerin daha önceki dönemlerde aldıkları yüz yüze derslerden birbirlerini tanıyor olmaları
            katılımlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenciler tasarımlarını paylaşırken dersten beklenildiği şekilde de-
            neysel çalıştıklarını ve bunun kendilerini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Birbirlerine yorum yazarken verilen
            anahtar kelimeleri kullanarak temel tasarım prensiplerine göre düşüncelerini belirtmişlerdir (Şekil 3-7).







            - Bildiri Metni -                                527                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532