Page 527 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 527
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Şekil 1. Ebru Dede YouTube Sayfası Bireysel Çalışma Yöntemi Videoları
Bağlantı Linki: https://www.youtube.com/channel/UCSoPCHzfkBNnnwzktc4Wtzg (Erişim Tarihi: 12.07.2021).
Öğrencilerin çalışma süreçlerini ödev tesliminden önce takip edebilmek, aralarında etkileşim oluştur-
mak ve tasarımlarını geliştirmelerini sağlamak amacıyla blackboard ortamında tartışma panolarından ya-
rarlanılmıştır. Tartışma panosu öğrencilerin sınırsız sayıda görsel yükleyebilmelerine ve birbirlerine yorum
yazabilmelerine olanak tanıyacak şekilde planlanmıştır. Öğrencilerin birbirlerine yazdıkları yorumların
temel tasarım prensiplerine dayandırılması ve birbirlerine pozitif katkı sağlayıcı nitelikte olması amacıyla
kullanmaları gereken anahtar kelimeler belirtilmiştir (Şekil 2).
Şekil 2. Tartışma Panoları İle Karşılıklı Etkileşim
Tartışma panosu kullanımı öğrencilerin birbirleriyle etkileşimini sağlamış ve tasarımlarında verimi
artırmıştır. Öğrencilerin daha önceki dönemlerde aldıkları yüz yüze derslerden birbirlerini tanıyor olmaları
katılımlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenciler tasarımlarını paylaşırken dersten beklenildiği şekilde de-
neysel çalıştıklarını ve bunun kendilerini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Birbirlerine yorum yazarken verilen
anahtar kelimeleri kullanarak temel tasarım prensiplerine göre düşüncelerini belirtmişlerdir (Şekil 3-7).
- Bildiri Metni - 527 Eğitimde Yeni Normlar-II