Page 529 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 529
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Şekil 7. Tartışma Panosu Öğrenci Yorumları
Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde verimi artırmak için tartışma panosunun dışında uygulamalı ödev-
lerin sayısının azaltılması, daha fazla süre verilmesi, sunum ödevinin eklenmesi ve bunların ortalamaya
etkilerinin yeniden düzenlenmesi gibi birbirinden farklı yöntem arayışlarına girilmiştir. Bu yöntemlerden en
fazla tartışma panosunun dersin verimini artırdığı gözlenmiştir (Tablo 3).
Tablo 3. Yaratıcı Grafik Teknikleri Dersinde Uzaktan Eğitimde Kullanılan Yöntemler
Uygulanan Yöntem Alınan Sonuç
Ödevlerin Sayısı Bazı öğrenciler ek ödev talebinde bulundu.
Ortalamaya Etkisi Verimi kısmen etkiledi.
Ödevlerin Süresi Verimi kısmen etkiledi.
Verimi büyük ölçüde etkiledi. Öğrenciler çalışmalarını paylaşmaya ve birbirlerine yorum
Tartışma Panosu yapmaya büyük ilgi gösterdiler. Derse karşı motivasyonları yükseldi. Daha fazla deneme yap-
tılar. Karşılıklı etkileşim yaratıcılıklarını ve tasarımlarını geliştirmelerine olumlu katkı sağladı.
Sunum Çoğu öğrenci sunum yapmaktan kaçındı.
Online Sergi İle Motivasyonun Artırılması
Uzaktan eğitim sürecinin uzaması uygulamalı tasarım eğitimlerinde bazı zorluklara yol açmıştır. Ör-
neğin bazı öğrencilerin bilgisayarının ya da ilgili programlarının olmayışı, yüz yüze eğitim kadar karşılıklı
etkileşimi sağlamanın kolay olmayışı gibi etkenler söz konusu olmuştur. Bu dönemde verimliliği artırmak
amacıyla Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü olarak Çizgitsin Dijital Galeri oluşturulmuş
ve öğrenci projeleri bu platformda sergilenmiştir (Şekil 8).
Şekil 8. Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Çizgitsin Dijital Galeri
- Bildiri Metni - 529 Eğitimde Yeni Normlar-II