Page 529 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 529

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                          Şekil 7. Tartışma Panosu Öğrenci Yorumları























                 Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde verimi artırmak için tartışma panosunun dışında uygulamalı ödev-
            lerin sayısının azaltılması, daha fazla süre verilmesi, sunum ödevinin eklenmesi ve bunların ortalamaya
            etkilerinin yeniden düzenlenmesi gibi birbirinden farklı yöntem arayışlarına girilmiştir. Bu yöntemlerden en
            fazla tartışma panosunun dersin verimini artırdığı gözlenmiştir (Tablo 3).

            Tablo 3. Yaratıcı Grafik Teknikleri Dersinde Uzaktan Eğitimde Kullanılan Yöntemler

              Uygulanan Yöntem                                     Alınan Sonuç
             Ödevlerin Sayısı     Bazı öğrenciler ek ödev talebinde bulundu.
             Ortalamaya Etkisi    Verimi kısmen etkiledi.

             Ödevlerin Süresi     Verimi kısmen etkiledi.
                                  Verimi büyük ölçüde etkiledi. Öğrenciler çalışmalarını paylaşmaya ve birbirlerine yorum
             Tartışma Panosu      yapmaya büyük ilgi gösterdiler. Derse karşı motivasyonları yükseldi. Daha fazla deneme yap-
                                  tılar. Karşılıklı etkileşim yaratıcılıklarını ve tasarımlarını geliştirmelerine olumlu katkı sağladı.
             Sunum                Çoğu öğrenci sunum yapmaktan kaçındı.

                 Online Sergi İle Motivasyonun Artırılması
                 Uzaktan eğitim sürecinin uzaması uygulamalı tasarım eğitimlerinde bazı zorluklara yol açmıştır. Ör-
            neğin bazı öğrencilerin bilgisayarının ya da ilgili programlarının olmayışı, yüz yüze eğitim kadar karşılıklı
            etkileşimi sağlamanın kolay olmayışı gibi etkenler söz konusu olmuştur. Bu dönemde verimliliği artırmak
            amacıyla Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü olarak Çizgitsin Dijital Galeri oluşturulmuş
            ve öğrenci projeleri bu platformda sergilenmiştir (Şekil 8).


            Şekil 8. Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Çizgitsin Dijital Galeri


















            - Bildiri Metni -                                529                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534