Page 530 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 530

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Bağlantı Linki: https://www.maltepe.edu.tr/cizgitsin (Erişim Tarihi: 12.07.2021)


             Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde yapılan projeler Deneysel Tipografi ile Maskot ve Karakter Tasarımı
        başlıkları altında Grafik-İllüstrasyon sekmesinde sergilenmiştir. Seç ve oyna şemasıyla (Tablo 1) yaratıcılığı
        geliştirmek amaçlı üretilen deneysel tipografi çalışmalarında sokağa çıkma yasağı nedeniyle evde bulu-
        nabilecek malzemelerden yararlanılması istenmiştir (Şekil 9).


                                     Şekil 9. Deneysel Tipografi Çalışması Örneği
















             Sonuç

             Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerinin seçmeli olarak 2019/2020 Bahar Yarıyı-
        lında aldıkları Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde uzaktan eğitime geçildikten sonra;
             •  ‘Seç ve Oyna’ şemasındaki (Tablo 1) dışarıda yapılacak aktiviteler yerine evde bulunabilecek mal-
             zemelerle yapılmış tasarım araştırmaları örnek verilmiş,
             •  Tasarım uygulama çalışmaları ekran paylaşımı veya video kayıtları ile gösterilmiş,

             •  Öğrenciler arasındaki etkileşim blackboard tartışma panoları ile sağlanmıştır.


             Online sergiler ile de tüm bölüm öğrencilerinin motivasyonu artırılmaya çalışılmıştır.

             Kaynakça


             Michalko, M. (2001). Cracking Creativity. The Secrets of Creative Genius. California:Ten Speed Press.
             Sawyer, R. K. (2012). Explaining Creativity. The Science of Human Innovation. 2nd ed. Oxford Univer-
        sity Press, Inc.
             Özcan, A. O. (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Avcıol Basım Yayın.























               artvincovidcongress.org                   530                                      - Bildiri Metni -
   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535