Page 530 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 530
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Bağlantı Linki: https://www.maltepe.edu.tr/cizgitsin (Erişim Tarihi: 12.07.2021)
Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde yapılan projeler Deneysel Tipografi ile Maskot ve Karakter Tasarımı
başlıkları altında Grafik-İllüstrasyon sekmesinde sergilenmiştir. Seç ve oyna şemasıyla (Tablo 1) yaratıcılığı
geliştirmek amaçlı üretilen deneysel tipografi çalışmalarında sokağa çıkma yasağı nedeniyle evde bulu-
nabilecek malzemelerden yararlanılması istenmiştir (Şekil 9).
Şekil 9. Deneysel Tipografi Çalışması Örneği
Sonuç
Maltepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerinin seçmeli olarak 2019/2020 Bahar Yarıyı-
lında aldıkları Yaratıcı Grafik Teknikleri dersinde uzaktan eğitime geçildikten sonra;
• ‘Seç ve Oyna’ şemasındaki (Tablo 1) dışarıda yapılacak aktiviteler yerine evde bulunabilecek mal-
zemelerle yapılmış tasarım araştırmaları örnek verilmiş,
• Tasarım uygulama çalışmaları ekran paylaşımı veya video kayıtları ile gösterilmiş,
• Öğrenciler arasındaki etkileşim blackboard tartışma panoları ile sağlanmıştır.
Online sergiler ile de tüm bölüm öğrencilerinin motivasyonu artırılmaya çalışılmıştır.
Kaynakça
Michalko, M. (2001). Cracking Creativity. The Secrets of Creative Genius. California:Ten Speed Press.
Sawyer, R. K. (2012). Explaining Creativity. The Science of Human Innovation. 2nd ed. Oxford Univer-
sity Press, Inc.
Özcan, A. O. (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Avcıol Basım Yayın.
artvincovidcongress.org 530 - Bildiri Metni -