Page 532 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 532

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                   Tarihi Çevre ve Müze Bilincinin Çeşitli Değişkenler Açısından Belirlenmesi


                                     Ezgi Su AYDOĞAN , Halil Dündar CANGÜVEN    b
                                                      a
                     aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, aydoganezgisu@gmail.com
                     bÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com


             Özet

             Türkiye’nin bulunduğu topraklar; tarih boyunca Roma, Hitit, Selçuklu, Osmanlı ve Bizans gibi birçok
        uygarlığa ev sahipliği yapması dolayısıyla pek az bölgenin sahip olduğu türden zengin bir kültürel mirası
        ihtiva etmektedir. Bu coğrafyanın bulundurduğu kültürel varlıkların; turistik ve ticari sebeplerin yanında
        bilgi, düşünce, inanç ve gelenek gibi pek çok yönden eski medeniyetlerin tanıklığını yaparak tarih bilimine
        hizmet etmesi nedeniyle de özenle korunması gerekmektedir.
             Belli uygarlık ve zamanların olduğu kadar insanlığın yaratıcılığının ve gelişiminin birer kanıtı olarak
        da evrensel değer taşıyan kültür ve kültürel ürünlerin toplumsal bilinç oluşmadıkça korunamayacağı bir
        gerçektir. Bu nedenle toplumun tarih ve sanat bilincini ölçme yönünde araştırma ve çalışmaların yapıl-
        ması ve toplumun bu konudaki konumunun ve durumunun irdelenmesi; bireylerin farkındalığını artırarak
        tarihi çevre bilinci oluşturacak aidiyet duygusuna sevk eder, dolaylı yoldan kültürel mirasın korunmasına
        yardımcı olur. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli tercih edilmiştir.
        Araştırmanın genel örneklemini Türkiye vatandaşları oluşturmaktadır ve araştırmada kolay ulaşılabilir
        örneklem yöntemi kullanılmıştır.
             Çalışmaya toplam 304 kişi katılmıştır, anket uygulaması sonrasında veriler SPSS 22.0 ile analiz edile-
        rek bulgular yorumlanmıştır. Sonrasında ise alanyazındaki benzer konulu çalışmaların sonuçlarıyla benzer
        ve farklı yönleri belirtilmiştir. Araştırmanın sonuçları kültürel miras ve tarihi çevre eğitimlerini geliştirmek
        amacıyla kullanılabileceği düşünülmektedir.


             Anahtar Kelimeler: Tarihi Eser, Sanat, Müze, Kültürel Miras



































               artvincovidcongress.org                   532                                      - Bildiri Metni -
   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537