Page 532 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 532
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tarihi Çevre ve Müze Bilincinin Çeşitli Değişkenler Açısından Belirlenmesi
Ezgi Su AYDOĞAN , Halil Dündar CANGÜVEN b
a
aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, aydoganezgisu@gmail.com
bÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
Özet
Türkiye’nin bulunduğu topraklar; tarih boyunca Roma, Hitit, Selçuklu, Osmanlı ve Bizans gibi birçok
uygarlığa ev sahipliği yapması dolayısıyla pek az bölgenin sahip olduğu türden zengin bir kültürel mirası
ihtiva etmektedir. Bu coğrafyanın bulundurduğu kültürel varlıkların; turistik ve ticari sebeplerin yanında
bilgi, düşünce, inanç ve gelenek gibi pek çok yönden eski medeniyetlerin tanıklığını yaparak tarih bilimine
hizmet etmesi nedeniyle de özenle korunması gerekmektedir.
Belli uygarlık ve zamanların olduğu kadar insanlığın yaratıcılığının ve gelişiminin birer kanıtı olarak
da evrensel değer taşıyan kültür ve kültürel ürünlerin toplumsal bilinç oluşmadıkça korunamayacağı bir
gerçektir. Bu nedenle toplumun tarih ve sanat bilincini ölçme yönünde araştırma ve çalışmaların yapıl-
ması ve toplumun bu konudaki konumunun ve durumunun irdelenmesi; bireylerin farkındalığını artırarak
tarihi çevre bilinci oluşturacak aidiyet duygusuna sevk eder, dolaylı yoldan kültürel mirasın korunmasına
yardımcı olur. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli tercih edilmiştir.
Araştırmanın genel örneklemini Türkiye vatandaşları oluşturmaktadır ve araştırmada kolay ulaşılabilir
örneklem yöntemi kullanılmıştır.
Çalışmaya toplam 304 kişi katılmıştır, anket uygulaması sonrasında veriler SPSS 22.0 ile analiz edile-
rek bulgular yorumlanmıştır. Sonrasında ise alanyazındaki benzer konulu çalışmaların sonuçlarıyla benzer
ve farklı yönleri belirtilmiştir. Araştırmanın sonuçları kültürel miras ve tarihi çevre eğitimlerini geliştirmek
amacıyla kullanılabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Tarihi Eser, Sanat, Müze, Kültürel Miras
artvincovidcongress.org 532 - Bildiri Metni -