Page 554 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 554

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                            4      12    3,8                      Okuma yazma yok          6       1,9

                            5      52   16,5                           İlkokul            65      20,6
                            6      27    8,6    Anne Eğitim           Ortaokul            39      12,4
                            7      18    5,7     Durumu                 Lise              80      25,4
          Sınıf Seviyesi    8      41   13,0                          Üniversite          100     31,7

                            9      36    11,4                          YL/DR              25       7,9
                           10      41   13,0                            1000               7       2,2
                            11     46   14,6                         1000-2000            20       6,3
                           12      20    6,3     Aile Gelir          2000-3000            79      25,1
                                                 Durumu              3000-5000            82      26,0

                                                                    5000-10000            76      24,1
                                                                       10000+              51     16,2

             Tablo.1 ‘de katılımcıların demografik özelliklerine yer verilmiştir. Çalışmaya toplamda 315 öğrenci
        katılım göstermiştir. Bunların %51,4 (f=162) ‘ünü kız öğrenciler, %48,6 (f=153) ‘sını erkek öğrenciler oluş-
        turmaktadır.
             Çalışmadaki katılımcıların yaş aralıklarına bakıldığında 7-10 yaş arasında katılım göstermiş%15,2 (f=48)
        oranında kişi bulunmaktadır.  11-14 yaş aralığında bulunan toplamda %43,8 (f=138) öğrenci çoğunluğu
        oluştururken 15-18 yaş aralığından %41,0 (f=129) oranında kişi katılmıştır.
             Tabloda yer alan okul türü kategorisi incelendiğinde ilkokul düzeyinde %10,5 (f=33) kişi çalışmada
        katılım gösterirken ortaokul düzeyinde%43,8 (f=138) öğrenci, lise düzeyinden ise %45,7 (f=144) oranında
        kişi çalışmaya katılmıştır.
             Sınıf seviyeleri gözden geçirildiğinde ilkokul düzeyinden 1. sınıfa devam eden %1,9 (f=6) ; 2. sınıflardan
        %2,2 (f=7) ; 3. sınıflardan %2,9 (f=9) ve 4. sınıfa gitmekte olan %3,8 (f=12) oranında öğrenci bulunmak-
        tadır. Ortaokul grubuna bakıldığında 5. sınıf kademesinde%16,5 (f=52); 6. sınıflardan %8,6 (f=27); 7. sınıfa
        devam eden %5,7 (f=18) ; 8. sınıflardan ise %13,0 ( f=41)  oranında öğrenci çalışmada yer almaktadır. Lise
        kademesinden, 9. sınıfta bulunan %11,4 (f=36); 10. sınıflardan %13,01 (f=4); 11. sınıflardan %14,6 (f=46) ve
        12. sınıfa giden %6,3 (f=20) oranında öğrenci katılmıştır.
             Öğrencilerin yılsonu karne durumlarına bakıldığında %2,5 (f=8) oranında öğrencinin her yıl zayıfları
        olduğu; %9,5 (f=30) ‘unun sınıfı geçtiği ancak herhangi bir belge almadığı; %7,3 (f=23) ‘ünün teşekkür bel-
        gesi aldığı; %74,9 (f=236) oranında öğrencinin her yıl takdir belgesi alarak çoğunluk grubu oluşturduğu ve
        %5,7 (f=18) öğrencinin de her yıl onur belgesi ile bulundukları sınıf seviyesini tamamladıkları görülmektedir.
             Katılımcıların baba eğitim durumlarına bakıldığında %0,3 (f=1) oranında kişinin okuma yazma bilme-
        diği; %12,4(f=39) oranında kişinin ilkokul mezunu olduğu; %15,6 (f=49) ‘sının ortaokulu bitirebildiği; %31,1
        (f=98) oranında kişinin liseden mezun olduğu; %31,4 (f=99) ‘ünün üniversite mezunu olduğu ve %9,2 (f=29)
        oranında kişinin de yüksek lisans/doktora derecesine sahip olduğu anlaşılmaktadır.
             Katılımcıların anne eğitim durumları incelendiğinde %1,9 (f=6) ‘unun okuma yazması olmadığı; %20,6
        (f=65) oranında kişinin ilkokul düzeyinde olduğu; f=39 (%12,4) kişinin ortaokulu bitirdiği; f=80 (%25,4)  ki-
        şinin lise mezunu;  %31,7 (f=100) oranında kişinin üniversite mezunu olduğu ve %7,9 (f=25) ‘unun kişinin
        de yüksek lisans/doktora derecesiyle okulu tamamladıkları görülmektedir.
             Katılımcılardan istenen aile gelir düzeyine bakıldığında %2,2 (f=7) ailenin 1000 TL ve altında gelire
        sahip oldukları; %6,3 (f=20) ailenin 1000-2000 TL arasında kazandıkları; %25,1 (f=79) ailenin 2000-3000
        TL arası maaş ile geçindikleri; %26,0 (f=82) ailenin 3000-5000 TL arası gelir elde ettikleri; %24,1 (f=76)
        ailenin 5000-10000 TL arasında kazanç sahibi oldukları ve %16,2 (f=51) ailenin de 10000 TL’den daha

               artvincovidcongress.org                   554                                      - Bildiri Metni -
   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559