Page 554 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 554
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
4 12 3,8 Okuma yazma yok 6 1,9
5 52 16,5 İlkokul 65 20,6
6 27 8,6 Anne Eğitim Ortaokul 39 12,4
7 18 5,7 Durumu Lise 80 25,4
Sınıf Seviyesi 8 41 13,0 Üniversite 100 31,7
9 36 11,4 YL/DR 25 7,9
10 41 13,0 1000 7 2,2
11 46 14,6 1000-2000 20 6,3
12 20 6,3 Aile Gelir 2000-3000 79 25,1
Durumu 3000-5000 82 26,0
5000-10000 76 24,1
10000+ 51 16,2
Tablo.1 ‘de katılımcıların demografik özelliklerine yer verilmiştir. Çalışmaya toplamda 315 öğrenci
katılım göstermiştir. Bunların %51,4 (f=162) ‘ünü kız öğrenciler, %48,6 (f=153) ‘sını erkek öğrenciler oluş-
turmaktadır.
Çalışmadaki katılımcıların yaş aralıklarına bakıldığında 7-10 yaş arasında katılım göstermiş%15,2 (f=48)
oranında kişi bulunmaktadır. 11-14 yaş aralığında bulunan toplamda %43,8 (f=138) öğrenci çoğunluğu
oluştururken 15-18 yaş aralığından %41,0 (f=129) oranında kişi katılmıştır.
Tabloda yer alan okul türü kategorisi incelendiğinde ilkokul düzeyinde %10,5 (f=33) kişi çalışmada
katılım gösterirken ortaokul düzeyinde%43,8 (f=138) öğrenci, lise düzeyinden ise %45,7 (f=144) oranında
kişi çalışmaya katılmıştır.
Sınıf seviyeleri gözden geçirildiğinde ilkokul düzeyinden 1. sınıfa devam eden %1,9 (f=6) ; 2. sınıflardan
%2,2 (f=7) ; 3. sınıflardan %2,9 (f=9) ve 4. sınıfa gitmekte olan %3,8 (f=12) oranında öğrenci bulunmak-
tadır. Ortaokul grubuna bakıldığında 5. sınıf kademesinde%16,5 (f=52); 6. sınıflardan %8,6 (f=27); 7. sınıfa
devam eden %5,7 (f=18) ; 8. sınıflardan ise %13,0 ( f=41) oranında öğrenci çalışmada yer almaktadır. Lise
kademesinden, 9. sınıfta bulunan %11,4 (f=36); 10. sınıflardan %13,01 (f=4); 11. sınıflardan %14,6 (f=46) ve
12. sınıfa giden %6,3 (f=20) oranında öğrenci katılmıştır.
Öğrencilerin yılsonu karne durumlarına bakıldığında %2,5 (f=8) oranında öğrencinin her yıl zayıfları
olduğu; %9,5 (f=30) ‘unun sınıfı geçtiği ancak herhangi bir belge almadığı; %7,3 (f=23) ‘ünün teşekkür bel-
gesi aldığı; %74,9 (f=236) oranında öğrencinin her yıl takdir belgesi alarak çoğunluk grubu oluşturduğu ve
%5,7 (f=18) öğrencinin de her yıl onur belgesi ile bulundukları sınıf seviyesini tamamladıkları görülmektedir.
Katılımcıların baba eğitim durumlarına bakıldığında %0,3 (f=1) oranında kişinin okuma yazma bilme-
diği; %12,4(f=39) oranında kişinin ilkokul mezunu olduğu; %15,6 (f=49) ‘sının ortaokulu bitirebildiği; %31,1
(f=98) oranında kişinin liseden mezun olduğu; %31,4 (f=99) ‘ünün üniversite mezunu olduğu ve %9,2 (f=29)
oranında kişinin de yüksek lisans/doktora derecesine sahip olduğu anlaşılmaktadır.
Katılımcıların anne eğitim durumları incelendiğinde %1,9 (f=6) ‘unun okuma yazması olmadığı; %20,6
(f=65) oranında kişinin ilkokul düzeyinde olduğu; f=39 (%12,4) kişinin ortaokulu bitirdiği; f=80 (%25,4) ki-
şinin lise mezunu; %31,7 (f=100) oranında kişinin üniversite mezunu olduğu ve %7,9 (f=25) ‘unun kişinin
de yüksek lisans/doktora derecesiyle okulu tamamladıkları görülmektedir.
Katılımcılardan istenen aile gelir düzeyine bakıldığında %2,2 (f=7) ailenin 1000 TL ve altında gelire
sahip oldukları; %6,3 (f=20) ailenin 1000-2000 TL arasında kazandıkları; %25,1 (f=79) ailenin 2000-3000
TL arası maaş ile geçindikleri; %26,0 (f=82) ailenin 3000-5000 TL arası gelir elde ettikleri; %24,1 (f=76)
ailenin 5000-10000 TL arasında kazanç sahibi oldukları ve %16,2 (f=51) ailenin de 10000 TL’den daha
artvincovidcongress.org 554 - Bildiri Metni -