Page 553 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 553
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
anket maddelerinin yanında yer almaktadır.
Anket Açıklaması: Anketin uygulaması ile ilgili gerekli izinler alınmıştır ancak yaşanan pandemi ve
yüz yüze görüşmenin getirdiği risk nedeniyle yüz yüze uygulamanın olanaksız olduğu bilinmektedir. Bu
nedenle anket formu ‘online’ hale getirilmiştir. Katılımcılara velilerinin telefon, e-posta ve sosyal medya he-
sapları aracılığıyla ulaşılmış ve anket formunun doldurulması için veli/vasi rızasını öncelikli kılan bir bölüm
oluşturulmuştur. Gönüllü katılımı esas alan bir bölüm de yer almaktadır. Böylelikle çalışmaya tamamen
gönüllülük esasına dayalı katılım sağlanmıştır.
Anket Maddelerinin Oluşturulma Süreci: Anket maddeleri oluşturulmadan önce, ilk olarak kapsamlı
bir literatür taraması yapılmıştır. Müzik eğitimi, akademik eğitim, müziğin ders materyali olarak kullanımı,
ders çalışma teknikleri hakkında yapılan çalışma ölçekleri incelenmiş, bu ölçek maddeleri feyz alınarak
konuyla ilgili yeni bir anket geliştirme amacıyla 29 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur.
Uzman Görüşüne Başvurma Aşaması: Uzman görüşü almak; hazırlanan anket maddelerin ölçülmesi
ile maddelerin konuya ilişkin olup olmadığı, istenen amaca uygun hizmet edip etmediğini kontrol etmek
için başvurulan bir yöntemdir (Büyüköztürk, 2011). Araştırmacılar tarafından hazırlanan anket maddele-
ri uzman görüşü doğrultusunda düzenlenmiştir. Anketin geçerlilik ve güvenilirlik katsayısı hesaplanmış,
ankete son hali verilerek gönüllü öğrenciler üzerinde uygulanmıştır.
Uygulama Yapılması: Uzman görüşünden sonra düzenlenmiş anket formuna toplamda 315 öğrenci
katılım göstermiştir. Anket maddeleri toplamda 3 kategoriye ayrılmıştır. Bu kategoriler aşağıda verildiği
gibi sıralanmış ve isimlendirilmiştir:
1. Kategori, Duygular veya Hisler
2. Kategori, Müzik ve Ders
3. Kategori, Müziksel Aktivite
3. Bulgular
Bu bölümde, çalışmadan elde edilen tüm veriler tablo halinde gösterilmektedir. Elde edilen tüm ve-
rilerin analizinde SPSS 22.0 analiz programı kullanılmıştır. Kategoriler ve demografik özelliklerin çapraz
tablo şeklinde karşılaştırılmasında ki-kare testi kullanılmıştır.
Tablo.1-Katılımcıların demografik özellikleri
f % f %
Kız 162 51,4 Zayıfım var 8 2,5
Cinsiyet
Erkek 153 48,6 Sınıf geçerim 30 9,5
7-10 48 15,2 Başarı Durumu Teşekkür Belgesi Alırım 23 7,3
Yaş 11-14 138 43,8 Takdir Belgesi Alırım 236 74,9
15-18 129 41,0 Onur Belgesi Alırım 18 5,7
İlkokul 33 10,5 Okuma yazma yok 1 ,3
Okul Türü Ortaokul 138 43,8 İlkokul 39 12,4
Lise 144 45,7 Baba Eğitim Ortaokul 49 15,6
1 6 1,9 Durumu Lise 98 31,1
Sınıf Seviyesi 2 7 2,2 Üniversite 99 31,4
3 9 2,9 YL/DR 29 9,2
- Bildiri Metni - 553 Eğitimde Yeni Normlar-II