Page 553 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 553

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            anket maddelerinin yanında yer almaktadır.
                 Anket Açıklaması: Anketin uygulaması ile ilgili gerekli izinler alınmıştır ancak yaşanan pandemi ve
            yüz yüze görüşmenin getirdiği risk nedeniyle yüz yüze uygulamanın olanaksız olduğu bilinmektedir. Bu
            nedenle anket formu ‘online’ hale getirilmiştir. Katılımcılara velilerinin telefon, e-posta ve sosyal medya he-
            sapları aracılığıyla ulaşılmış ve anket formunun doldurulması için veli/vasi rızasını öncelikli kılan bir bölüm
            oluşturulmuştur. Gönüllü katılımı esas alan bir bölüm de yer almaktadır. Böylelikle çalışmaya tamamen
            gönüllülük esasına dayalı katılım sağlanmıştır.
                 Anket Maddelerinin Oluşturulma Süreci: Anket maddeleri oluşturulmadan önce, ilk olarak kapsamlı
            bir literatür taraması yapılmıştır. Müzik eğitimi, akademik eğitim, müziğin ders materyali olarak kullanımı,
            ders çalışma teknikleri hakkında yapılan çalışma ölçekleri incelenmiş, bu ölçek maddeleri feyz alınarak
            konuyla ilgili yeni bir anket geliştirme amacıyla 29 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur.
                 Uzman Görüşüne Başvurma Aşaması: Uzman görüşü almak; hazırlanan anket maddelerin ölçülmesi
            ile maddelerin konuya ilişkin olup olmadığı, istenen amaca uygun hizmet edip etmediğini kontrol etmek
            için başvurulan bir yöntemdir (Büyüköztürk, 2011). Araştırmacılar tarafından hazırlanan anket maddele-
            ri uzman görüşü doğrultusunda düzenlenmiştir. Anketin geçerlilik ve güvenilirlik katsayısı hesaplanmış,
            ankete son hali verilerek gönüllü öğrenciler üzerinde uygulanmıştır.
                 Uygulama Yapılması: Uzman görüşünden sonra düzenlenmiş anket formuna toplamda 315 öğrenci
            katılım göstermiştir. Anket maddeleri toplamda 3 kategoriye ayrılmıştır. Bu kategoriler aşağıda verildiği
            gibi sıralanmış ve isimlendirilmiştir:

                 1.  Kategori, Duygular veya Hisler
                 2. Kategori, Müzik ve Ders

                 3. Kategori, Müziksel Aktivite

                 3. Bulgular


                 Bu bölümde, çalışmadan elde edilen tüm veriler tablo halinde gösterilmektedir. Elde edilen tüm ve-
            rilerin analizinde SPSS 22.0 analiz programı kullanılmıştır. Kategoriler ve demografik özelliklerin çapraz
            tablo şeklinde karşılaştırılmasında ki-kare testi kullanılmıştır.


            Tablo.1-Katılımcıların demografik özellikleri

                                        f    %                                                 f       %
                               Kız     162   51,4                        Zayıfım var           8       2,5
                 Cinsiyet
                              Erkek    153  48,6                        Sınıf geçerim          30      9,5
                               7-10    48    15,2  Başarı Durumu    Teşekkür Belgesi Alırım    23      7,3

                   Yaş         11-14  138   43,8                     Takdir Belgesi Alırım    236     74,9
                              15-18    129   41,0                     Onur Belgesi Alırım      18      5,7
                              İlkokul  33   10,5                      Okuma yazma yok          1       ,3
                Okul Türü    Ortaokul  138  43,8                           İlkokul             39     12,4

                               Lise    144  45,7    Baba Eğitim           Ortaokul             49     15,6
                                1      6     1,9      Durumu                Lise               98      31,1
              Sınıf Seviyesi    2       7    2,2                          Üniversite           99     31,4
                                3      9     2,9                           YL/DR               29      9,2




            - Bildiri Metni -                                553                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558