Page 549 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 549
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Müziğin Akademik Başarıdaki Yeri
Aysel KILBACAK , Halil Dündar CANGÜVEN b
a
aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, ayselkillbacam@gmail.com
bFen Bilimleri Öğretmeni, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
Özet
Müzik dinlemenin insan üzerindeki etkisi, insanların büründükleri ruh haline göre değişiklik göster-
mektedir. Ancak genel anlamda müzik dinlemek, insanı rahatlatan bir eylemdir. Müzik özü itibaren de her
insanın sevdiği nadir bir aktivitedir ve varoluştan beri insanlık ile birliktedir. Çocuk yaşlarda kazanılan müzik
eğitimi; bireyin geleceğinde ve hayatının her alanında onu daha da ileri götürecektir.
Verilen müzik eğitimi beynin her iki lobunu da çalıştırarak bireyin normalde olduğundan daha fazla
verim elde etmesini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin akademik başarılarının müzik eğiti-
mi ile ilişkisinin yeni bir anket geliştirme formu hazırlanarak karşılaştırılmasıdır. Araştırma yöntemi, veri
toplama araçlarının, deney ve gözlem düzeneklerinin ve verilerin analiz yönteminin verildiği bölümdür. Bu
araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmaya toplam-
da 315 kişi katılım göstermiştir.
Elde edilen görüşler çerçevesinde müziğin bireyler için önemli bir konumda olduğu, ders çalışmada
müziğin de yeri olduğu ve öğrencilerin ders başarıları da dikkate alındığında müziğin akademik başarıda
gayet önem taşıdığına ulaşılabilmektedir. Müzik, insanın her anında yanında olabilecek bir aktivitedir. Bi-
reyleri özellikle öğrenim çağındaki bireyleri bu denli etkilemesi göz önünde bulundurulduğunda eğitimde
müziğin kullanılması gerektiği düşünülmelidir.
Anahtar Kelimeler: Müzik, Müzik Eğitimi, Akademik Başarı, Ders Çalışma Tekniği
- Bildiri Metni - 549 Eğitimde Yeni Normlar-II