Page 569 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 569
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi İlişkisi: Beden Eğitimi Öğretmenleri
Örneği
Berna ÖZCAN , Leyla SARAÇ b
a
aBerna ÖZCAN. Mersin Üniversitesi, bernaozcan1978@gmail.com
bProf. Dr. Leyla SARAÇ, Mersin Üniversitesi, lylsrc@gmail.com
Özet
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin Covid-19 sürecindeki serbest zaman fiziksel
aktivite düzeyi ve Covid-19’un yaşam kalitelerine etki düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya 71
kadın 84 erkek olmak üzere toplam 155 beden eğitimi öğretmeni (Yaş Ort.= 42.39, SS= 4.96) katılmıştır.
Araştırmada veri toplamak amacı ile Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Anketi ve Covid-19’un Yaşam Kalite-
sine Etkisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin %71’i fiziksel olarak “aktif”, %29’u da
“orta düzeyde” aktif; Covid-19’un yaşam kalitesine etki puan ortalaması 3.30’dur (SS= .95). 1-5 aralığında
değerlendirilen ölçekte bu puan, öğretmenlerin yaşam kalitesinin ortalamanın üzerinde olumsuz etkilen-
diğini göstermektedir.
Araştırma bulguları kadın ve erkek beden eğitimi öğretmenlerinin serbest zaman fiziksel aktivite ve
Covid-19’un yaşam kalitelerine etki düzeyi arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir (p>.05). Beden
eğitimi öğretmenlerinin Covid-19 sürecindeki serbest zaman fiziksel aktivite ve Covid-19’un yaşam kalite-
lerine etki düzeyi arasında negatif yönde anlamli bir ilişki olduğu (p<.01) ve öğretmenlerin serbest zaman
fiziksel aktivite düzeyi arttıkça Covid-19’un yaşam kalitelerine olumsuz etkisinin azaldığı bulunmuştur.
Sonuç olarak bu çalışmada, Covid-19 süreci de dahil olmak üzere, bireylerin yaşam kalitelerini olum-
suz etkileyen faktörlerin etkilerinin azaltılmasında fiziksel aktivitenin ilişkili rolü ortaya konmuştur.
Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Öğretmen, Covid-19, Yaşam Kalitesi, Fiziksel Aktivite
- Bildiri Metni - 569 Eğitimde Yeni Normlar-II