Page 569 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 569

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Covid-19 Sürecinde Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi İlişkisi: Beden Eğitimi Öğretmenleri
                                                           Örneği


                                                Berna ÖZCAN , Leyla SARAÇ   b
                                                              a
                               aBerna ÖZCAN. Mersin Üniversitesi, bernaozcan1978@gmail.com
                                 bProf. Dr. Leyla SARAÇ, Mersin Üniversitesi, lylsrc@gmail.com

                 Özet


                 Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin Covid-19 sürecindeki serbest zaman fiziksel
            aktivite düzeyi ve Covid-19’un yaşam kalitelerine etki düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya 71
            kadın 84 erkek olmak üzere toplam 155 beden eğitimi öğretmeni (Yaş Ort.= 42.39, SS= 4.96) katılmıştır.
            Araştırmada veri toplamak amacı ile Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Anketi ve Covid-19’un Yaşam Kalite-
            sine Etkisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin %71’i fiziksel olarak “aktif”, %29’u da
            “orta düzeyde” aktif; Covid-19’un yaşam kalitesine etki puan ortalaması 3.30’dur (SS= .95). 1-5 aralığında
            değerlendirilen ölçekte bu puan, öğretmenlerin yaşam kalitesinin ortalamanın üzerinde olumsuz etkilen-
            diğini göstermektedir.
                 Araştırma bulguları kadın ve erkek beden eğitimi öğretmenlerinin serbest zaman fiziksel aktivite ve
            Covid-19’un yaşam kalitelerine etki düzeyi arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir (p>.05). Beden
            eğitimi öğretmenlerinin Covid-19 sürecindeki serbest zaman fiziksel aktivite ve Covid-19’un yaşam kalite-
            lerine etki düzeyi arasında negatif yönde anlamli bir ilişki olduğu (p<.01) ve öğretmenlerin serbest zaman
            fiziksel aktivite düzeyi arttıkça Covid-19’un yaşam kalitelerine olumsuz etkisinin azaldığı bulunmuştur.
                  Sonuç olarak bu çalışmada, Covid-19 süreci de dahil olmak üzere, bireylerin yaşam kalitelerini olum-
            suz etkileyen faktörlerin etkilerinin azaltılmasında fiziksel aktivitenin ilişkili rolü ortaya konmuştur.


                 Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Öğretmen, Covid-19, Yaşam Kalitesi, Fiziksel Aktivite






































            - Bildiri Metni -                                569                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574