Page 567 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 567
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitimde Hareketli Grafiklerin Kullanımı Üzerine Nitel Bir İnceleme
Şule BAYRAK a
aGörsel Tasarımcı, Türkiye Büyük Millet Meclisi, Y.L. Öğr., Anadolu Üniversitesi, sule.bayrak@tbmm.gov.tr
Özet
Uzaktan eğitim; bilgiye erişimi kolaylaştırması avantajı ile son yıllarda artış göstermektedir. İnternet
ağının yayılması, mobil cihaz kullanımının artması gibi gelişmeler bilgiye erişmek için yer, zaman ve mekan
kavramını yok eden uzaktan eğitimi daha cazip hale getirmektedir.
2020 yılında ortaya çıkan ve dünya çapınca bir salgın hastalığa dönüşen Covid-19 virüsü sebebiyle
birçok ülke uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmıştır. Bu süreçte eğitimin aksamaması, öğrencilerin ilgisini
çekebilmek, motivasyon sağlamak için yeni arayışlara girilmesi gerekmiştir. Eğitimdeki bu yeni arayışlarda
hareketli grafikler; dikkat çekiciliği, akılda kalıcılığı gibi etkenler yardımıyla katkı sağlamaktadır. Uzaktan
eğitimde kullanılan hareketli grafikleri eğitim ve görsel iletişim açısından nitel bir şekilde incelemek ve bu
konunun önemini tartışmaya açmak bu incelemenin amacıdır. Evren, eğitim alanında yapılmış hareketli
grafikler olmakla birlikte erişilebilirlik ve zaman açısından farklı ders alanından seçilmiş 3 tane hareketli
grafik çalışması ile sınırlandırılmıştır.
Bu üç çalışma ölçüt örnekleme yönetime göre belirlenmiştir. Literatür taraması ve betimsel araştır-
ma yöntemi kullanılmıştır. Görsellik, ses ve hareket yardımıyla öğrencinin dikkatini çekebilen, zaman ve
mekana bağlı kalmaksızın istenildiği an bilgiye ulaşma imkanı sağlayan, yeni medya araçları ile paylaşılabilir
formatta olan, birden fazla duyu organına hitap etmesiyle bilginin akılda kalıcı olmasını sağlayan hareketli
grafikler, eğitim alanında bir çözüm ortağı olabilir.
Anahtar Kelimeler: Hareketli Grafik, Grafik, Uzaktan Eğitim
- Bildiri Metni - 567 Eğitimde Yeni Normlar-II