Page 572 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 572
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimde Görülen Sosyal Eşitsizlikler
Hümeyra TÜREDİ a
a .Dr., MEB humeyraturedi@hotmail.com
Özet
Covid-19 salgını nedeniyle yüz yüze eğitimde sıkıntılar yaşanması, çeşitli alternatif uygulamaları gün-
deme getirmiştir. İnternet üzerinden online eğitim, TV, radyo gibi araçların yoğun olarak kullanıldığı bu yeni
uygulamalar ise eğitimin kalitesi, ölçme ve değerlendirmede zorluklar, ekran bağımlılığı, motivasyonsuzluk
gibi problemleri beraberinde getirmiştir.
Özellikle de uzaktan eğitime erişim konusunda büyük sıkıntı oluştuğunu söylemek gerekir. Buradan
hareketle, çalışmanın araştırma sorusu şu şekildedir: Covid-19 salgını nedeniyle uygulamaya konan uzaktan
eğitimde ne tür fırsat eşitsizlikleri yaşanmaktadır? Salgın öncesinde de özellikle sosyo-ekonomik farklılıklar
nedeniyle var olan eşitsizliklerin, Covid-19 süreciyle ne yöne evrildiğinin keşfedilmesi, bundan sonra siyasa
yapıcıların izleyecekleri politikalara da ışık tutacaktır. Pandemi sürecinde eğitimde yaşanan eşitsizliklerin
tespiti için bu çalışmada UNICEF ve UNESCO’nun paylaştığı verilerden yararlanılacaktır.
Örneğin UNICEF’in tespitlerine göre Avrupa’da internet erişimine sahip olmayan nüfusun oranı yüzde
15 iken, Afrika’da bu oran yüzde 80’dir. Bu verilerin incelenmesi neticesinde, salgının var olan eşitsizlikleri
daha da derinleştirdiği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Uzaktan-Eğitim, Covid-19.
artvincovidcongress.org 572 - Bildiri Metni -