Page 594 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 594

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             • 8 Mart 2021 tarihi itibarıyla okullar kısmen açık olarak eğitim öğretime devam ediyor.


             Bu bağlamda okulların açılmasıyla birlikte;

             - Öğrencilerin sorunları belirlenmeli ve okul psikolojik danışmanları tarafından müdahale program-
        ları uygulanmalı. Sağlıksız aile ortamının etkileri, yas ve kayıplar çocuklarda kaygı ve korkuya neden olur.


             - Öğrenme kayıplarının ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapılmalı. Bunu yaparken öğrencilerin
        bireysel farklılıkları gözardı edilmemeli. Programlar öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına ve hazırbulu-
        nuşluk düzeylerine göre de yapılandırılmalı.


             - Pandemi süreci öğretmenlerin sorumluluğunu azaltmadı aksine arttırdı. Öğretmenlerin de her
        yönden güçlendirilmesi ve desteklenmesi psikolojik iyi oluşlarına önemli katkı sağlayacaktır. Öğretmenler
        öğrencilerin öğrenme kayıplarının azaltılmasında ve etkili çalışmalar yürütülmesinde önemli bir rol üstle-
        niyor. Bu süreçte ebeveynlerle etkili iletişim kurulması da gerekiyor.


             - Dünyada konuşulmaya başlanan ‘Ebeveyn Dostu Okullar’ için çalışmaların da planlanmalı. Pande-
        mi öncesinde de ebeveynler okulların önemli bir paydaşıydı. Ancak bu süreç okulların ebeveynlerle daha
        etkili iletişim kurması ve bilgilendirmelerin yapılmasını gerekli kılıyor. Farkındalığı yüksek ve ilgili ailelerin
        çocukları daha az öğrenme kaybı yaşıyor hem çocuklarına daha empatik yaklaşıyor hem de uygun rol
        model oluyorlar.


             - Bütün öğrenciler teknolojik destekli eğitimden okul dışında da yararlanması için desteklenmeli.
             - Öğrencilerin okul performansları için yapılan değerlendirmeler gözden geçirilmeli. Okullarda ve
        üniversitelerde sınav odaklı olmaktan çok proje odaklı değerlendirmelere yönelik stratejiler geliştirilmeli.


             - Öğrenciler uzaktan eğitim sürecinde teknoloji bağımlılığı riskiyle karşı karşıya kalmalarına rağmen
        bilinçli teknoloji kullanımının kitaplara ulaşma, dil becerilerini geliştirme, el-göz koordinasyonunun iyileş-
        mesi, görsel dikkat kapasitesini ve problem çözme becerisini arttırma gibi yararlarından da söz edebiliriz.
        Dolayısıyla teknoloji öğrencilerin iletişimi ve işbirliğine dayalı öğrenmesi üzerinde olumlu etkiler yarata-
        caktır. Bunun da ailelerin istekli olmasına ve çocuklarına zaman ayırmasına bağlı olduğu unutulmamalı.


             Sonuç olarak okulların açılmasıyla birlikte pandemi sürecinin psikolojik etkileri dikkate alınmalı, öğ-
        rencilerin öğrenme kayıplarının giderilmesine yönelik stratejiler geliştirilmeli. Salgının tamamen ortadan
        kalkması belli bir süre daha alacağı düşünüldüğünde, okullarda yüz yüze yapılan eğitim online olarak
        derslere katılamayan öğrencilere ulaştırılması için sınıfların gerekli teknolojik donanıma sahip olması da
        sağlanmalı. Uzaktan eğitimin daha çok öğrenciye ulaştırılması noktasında da çalışmaların yapılmasında
        yarar var. Tüm bunları yaparken ebeveyn katılımının önemi bu süreçte giderek daha da önemli hale geldi,
        bu konuda çalışmalar da yapılmalı.


             Kaynakça


             1-UNESCO EĞİTİME ERİŞİLEBİLİRLİK RAPORLARI
             2-https://tedmem.org/wp-content/uploads/2021/03/31-Agustos-2020-8-Mart-2021-covid-19-ve-
        dunyada-okullarin-durumu.pdf
             3-https://www.hurriyet.com.tr/egitim/pandeminin-etkileri-ve-yeni-normal-surecte-egitim-41711037



               artvincovidcongress.org                   594                                      - Bildiri Metni -
   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599