Page 598 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 598
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaştığı
Sorunlar
Metin BOZKURT , Nejla MUTLU GÖÇMEN b
a
aDr. MEB, Zonguldak/Türkiye, bozkurt_metin_67@hotmail.com
bDr., MEB, Bursa/Türkiye , nejlamutluu@gmail.com
Özet
Uzaktan eğitim sürecinde zorluk yaşayan sınıf seviyelerinden biri de ilkokul birinci sınıflardır. Bu süreçte
ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin hem okula hem de okuma yazmayı öğrenmeye başlamaları sürecin bu
sınıf seviyesindeki öğrenciler için daha da zor olmasını sağlamıştır.
Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde ilkokul sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretme
sürecinde yaşadığı zorlukların ve bu zorluklara yönelik çözüm önerilerinin ortaya konmasıdır. Araştırma
durum araştırması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu uzaktan eğitim sürecinde ilko-
kul birinci sınıfı okutan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 25 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma
verilerinin toplanması için alan yazın taranarak ve uzman görüşleri alınarak oluşturulan görüşme formu
ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğre-
timinde yaşadığı sorunların alt temaları olarak öğrenciden, veliden ve internetten kaynaklanan sorunlar
olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerine göre öğrencilerin ilk okuma yazma öğreti-
mine yönelik dönütleri anlayamaması, velilerin öğrencilere sürekli müdahale etmeleri, internetin olmaması
ve internet bağlantısının kesilmesi ise ilk okuma yazma sürecinde en çok yaşanan sorunlardandır.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Sınıf Öğretmeni, İlk Okuma Yazma Öğretimi
artvincovidcongress.org 598 - Bildiri Metni -