Page 598 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 598

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




         Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaştığı
                                                      Sorunlar


                                       Metin BOZKURT , Nejla MUTLU GÖÇMEN     b
                                                      a
                            aDr. MEB, Zonguldak/Türkiye, bozkurt_metin_67@hotmail.com
                                  bDr., MEB, Bursa/Türkiye  , nejlamutluu@gmail.com

             Özet


             Uzaktan eğitim sürecinde zorluk yaşayan sınıf seviyelerinden biri de ilkokul birinci sınıflardır. Bu süreçte
        ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin hem okula hem de okuma yazmayı öğrenmeye başlamaları sürecin bu
        sınıf seviyesindeki öğrenciler için daha da zor olmasını sağlamıştır.
             Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde ilkokul sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretme
        sürecinde yaşadığı zorlukların ve bu zorluklara yönelik çözüm önerilerinin ortaya konmasıdır. Araştırma
        durum araştırması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu uzaktan eğitim sürecinde ilko-
        kul birinci sınıfı okutan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 25 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma
        verilerinin toplanması için alan yazın taranarak ve uzman görüşleri alınarak oluşturulan görüşme formu
        ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.
             Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğre-
        timinde yaşadığı sorunların alt temaları olarak öğrenciden, veliden ve internetten kaynaklanan sorunlar
        olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerine göre öğrencilerin ilk okuma yazma öğreti-
        mine yönelik dönütleri anlayamaması, velilerin öğrencilere sürekli müdahale etmeleri, internetin olmaması
        ve internet bağlantısının kesilmesi ise ilk okuma yazma sürecinde en çok yaşanan sorunlardandır.

             Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Sınıf Öğretmeni, İlk Okuma Yazma Öğretimi







































               artvincovidcongress.org                   598                                      - Bildiri Metni -
   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603