Page 599 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 599

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




               Covid-19 Süreciyle Birlikte İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Öğretim
                               Programı ve Ders Kitabı Uyumunu Etkileyen Yeni Normlar


                                                   Elmas Burcu KARATAŞ   a

             a Girne Amerikan Üniversitesi, Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi,elmasburcuka-
                                      ratas@gmail.com, ORCID: 0000-0002-1828-9637

                 Özet


                 Günümüz şartları göz önünde bulundurulduğunda teknolojik yetkinliğin zamanın öğretim modelleri
            içinde belirleyici bir faktör olarak yer aldığı gözlenmektedir.
                 Türk eğitim sistemindeki gelişmeci tutuma sahip öğretim teknik ve yöntemleri arayışları iki binli yılların
            başından itibaren görülmeye başlayarak, Türk eğitim sistemini öğrenci merkezli yapılandırmaya götürmüş,
            bu yenilik sonrasında eğitim-öğretim programlarında da meydana gelen yenilikler öğretim programları
            ve yeni ders kitabı anlayışı içerisinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarına ve öğretim programlarına da
            yansımıştır. Bu yenilikçi gelişmelere duyulan ihtiyaç Mart 2020 tarihinden itibaren gelişen Covid-19 süre-
            cinde, yüz yüze eğitimin yerini zorunlu uzaktan eğitime bırakması ile birlikte çok daha fark edilir bir hale
            gelmiştir. Çalışmamızda ilişkisel tarama modeli yanı sıra nitel yöntemlerden doküman inceleme, içerik
            analizi kullanılmıştır.
                 Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde hali hazırda sistemsel değişik-
            liklerin yaşandığı 2004-2005 eğitim-öğretim yılından itibaren bütün eğitim unsurlarında açıkça izlenen
            yenileşmeye ek olarak Covid-19 sürecinin bu yenileşmeye yansıyan etkilerini gözler önüne sermektir.
                  Ayrıca yeni gelişen süreçler sonrası tüm derslerin eğitim programları ve eğitim öğretim yöntem-
            lerinde meydana gelen yenilikler ve bu yeniliklere bağlı olarak ihtiyaç duyulan yöntem ve tekniklerin Din
            Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarına ve öğretim programlarına yansıyan farklı nitelik taşıyan yöntem ve
            yazınlara ait değerlendirmeler yapılmasıdır.

                 Anahtar Kelimeler:  Öğretim Programı-Ders Kitabı Uyumu, Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi,  Öğretim
            Programı, Ders Kitabı,  Din Öğretimi, Covid-19

































            - Bildiri Metni -                                599                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604