Page 599 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 599
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Süreciyle Birlikte İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Öğretim
Programı ve Ders Kitabı Uyumunu Etkileyen Yeni Normlar
Elmas Burcu KARATAŞ a
a Girne Amerikan Üniversitesi, Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi,elmasburcuka-
ratas@gmail.com, ORCID: 0000-0002-1828-9637
Özet
Günümüz şartları göz önünde bulundurulduğunda teknolojik yetkinliğin zamanın öğretim modelleri
içinde belirleyici bir faktör olarak yer aldığı gözlenmektedir.
Türk eğitim sistemindeki gelişmeci tutuma sahip öğretim teknik ve yöntemleri arayışları iki binli yılların
başından itibaren görülmeye başlayarak, Türk eğitim sistemini öğrenci merkezli yapılandırmaya götürmüş,
bu yenilik sonrasında eğitim-öğretim programlarında da meydana gelen yenilikler öğretim programları
ve yeni ders kitabı anlayışı içerisinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarına ve öğretim programlarına da
yansımıştır. Bu yenilikçi gelişmelere duyulan ihtiyaç Mart 2020 tarihinden itibaren gelişen Covid-19 süre-
cinde, yüz yüze eğitimin yerini zorunlu uzaktan eğitime bırakması ile birlikte çok daha fark edilir bir hale
gelmiştir. Çalışmamızda ilişkisel tarama modeli yanı sıra nitel yöntemlerden doküman inceleme, içerik
analizi kullanılmıştır.
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde hali hazırda sistemsel değişik-
liklerin yaşandığı 2004-2005 eğitim-öğretim yılından itibaren bütün eğitim unsurlarında açıkça izlenen
yenileşmeye ek olarak Covid-19 sürecinin bu yenileşmeye yansıyan etkilerini gözler önüne sermektir.
Ayrıca yeni gelişen süreçler sonrası tüm derslerin eğitim programları ve eğitim öğretim yöntem-
lerinde meydana gelen yenilikler ve bu yeniliklere bağlı olarak ihtiyaç duyulan yöntem ve tekniklerin Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarına ve öğretim programlarına yansıyan farklı nitelik taşıyan yöntem ve
yazınlara ait değerlendirmeler yapılmasıdır.
Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı-Ders Kitabı Uyumu, Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi, Öğretim
Programı, Ders Kitabı, Din Öğretimi, Covid-19
- Bildiri Metni - 599 Eğitimde Yeni Normlar-II