Page 596 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 596

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Uzaktan Eğitim Sürecinde Evin Bir Matematik Atölyesi Olarak Görülmesinin Öğrenme So-
                                                rumluluğuna Etkisi*


                                   Dilek ÇAĞIRGAN , Murat KİRİŞÇİ , Güneş YAVUZ  c
                                                                  b
                                                   a
           aDoç.Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD,
                                                 cagirgan@iuc.edu.tr
         bDoç. Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Biyoistatistik ABD, murat.kirisci@
                                                      iuc.edu.tr
          c Doç. Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD,
                                                  gyavuz@iuc.edu.tr


             Özet

             Günümüz bilgi ve teknoloji çağında matematik dersinin okul öncesinden yükseköğretim eğitim prog-
        ramlarına kadar her düzeyde ve her alanda yer aldığı görülmektedir. Çünkü matematik, günlük hayatta
        hemen her yerde var olan bir disiplin ve bireylerin yaşantılarına doğrudan etki eden disiplinler arası bir
        bileşendir. Dolayısıyla matematik öğrenme öğretme süreci eğitimde önemli bir yer teşkil etmektedir. Ma-
        tematiğin günlük hayatla ilişkilendirilmesi ise matematik öğrenme ve öğretmede önemli bir gerçektir. Bu-
        nunla birlikte; matematik müfredatının içerdiği faaliyetlerin günlük yaşam ile yakından ilişkilendirilmesinin,
        öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tavır geliştirmesine yardım edeceği de bilinmektedir.
             Pandemi nedeniyle eğitim-öğretimin uzaktan eğitimle yürütülmesi sürecinde öğrencilerin evi bir ma-
        tematik atölyesi olarak görmeleri ve evdeki yaşantılarında matematikle ilişkilendirme yapabilmelerinin
        önemli olduğu fikrinden hareketle bu araştırma planlanmıştır. Böylelikle öğrencilerin evde kaldıkları süre
        içinde matematikle uğraşmanın yabancı olmayan bir uğraş ve günlük faaliyetlerinden biri olduğunu fark
        edecekleri düşünülmektedir. Evde yapılacak matematik etkinliklerinin öğrenme sürecinin öznesi konumun-
        daki öğrencilerin, kendi öğrenmeleri konusundaki sorumluluklarını ve söz konusu sorumlulukları içeren
        davranışları da olumlu yönde etkileyeceği fikri ayrıca önemlidir.
             Buna göre, öğrencilerin akademik-eğitim-öğretim hayatları ve hayattaki diğer sorumlulukları öğ-
        renmenin de temelini oluşturması açısından anahtar bir yapı teşkil eden öğrenme sorumluluğu ön plana
        çıkmaktadır. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı; öğrencilerin evi bir matematik atölyesi olarak
        görmelerinin öğrenme sorumluluğuna etkisinin araştırılmasıdır.


             Anahtar Kelimeler:  Uzaktan Eğitim, Evde Matematik, Öğrenme Sorumluluğu.
























               artvincovidcongress.org                   596                                      - Bildiri Metni -
   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601