Page 596 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 596
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitim Sürecinde Evin Bir Matematik Atölyesi Olarak Görülmesinin Öğrenme So-
rumluluğuna Etkisi*
Dilek ÇAĞIRGAN , Murat KİRİŞÇİ , Güneş YAVUZ c
b
a
aDoç.Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD,
cagirgan@iuc.edu.tr
bDoç. Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Biyoistatistik ABD, murat.kirisci@
iuc.edu.tr
c Doç. Dr., İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD,
gyavuz@iuc.edu.tr
Özet
Günümüz bilgi ve teknoloji çağında matematik dersinin okul öncesinden yükseköğretim eğitim prog-
ramlarına kadar her düzeyde ve her alanda yer aldığı görülmektedir. Çünkü matematik, günlük hayatta
hemen her yerde var olan bir disiplin ve bireylerin yaşantılarına doğrudan etki eden disiplinler arası bir
bileşendir. Dolayısıyla matematik öğrenme öğretme süreci eğitimde önemli bir yer teşkil etmektedir. Ma-
tematiğin günlük hayatla ilişkilendirilmesi ise matematik öğrenme ve öğretmede önemli bir gerçektir. Bu-
nunla birlikte; matematik müfredatının içerdiği faaliyetlerin günlük yaşam ile yakından ilişkilendirilmesinin,
öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tavır geliştirmesine yardım edeceği de bilinmektedir.
Pandemi nedeniyle eğitim-öğretimin uzaktan eğitimle yürütülmesi sürecinde öğrencilerin evi bir ma-
tematik atölyesi olarak görmeleri ve evdeki yaşantılarında matematikle ilişkilendirme yapabilmelerinin
önemli olduğu fikrinden hareketle bu araştırma planlanmıştır. Böylelikle öğrencilerin evde kaldıkları süre
içinde matematikle uğraşmanın yabancı olmayan bir uğraş ve günlük faaliyetlerinden biri olduğunu fark
edecekleri düşünülmektedir. Evde yapılacak matematik etkinliklerinin öğrenme sürecinin öznesi konumun-
daki öğrencilerin, kendi öğrenmeleri konusundaki sorumluluklarını ve söz konusu sorumlulukları içeren
davranışları da olumlu yönde etkileyeceği fikri ayrıca önemlidir.
Buna göre, öğrencilerin akademik-eğitim-öğretim hayatları ve hayattaki diğer sorumlulukları öğ-
renmenin de temelini oluşturması açısından anahtar bir yapı teşkil eden öğrenme sorumluluğu ön plana
çıkmaktadır. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı; öğrencilerin evi bir matematik atölyesi olarak
görmelerinin öğrenme sorumluluğuna etkisinin araştırılmasıdır.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Evde Matematik, Öğrenme Sorumluluğu.
artvincovidcongress.org 596 - Bildiri Metni -