Page 595 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 595

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Covid-19 Dönemi Seyreltilmiş Yüz Yüze Eğitim Öğretimde Okul Öncesi Öğretmenlerinin De-
                                                           neyimi


                                          İpek ÖZBAY KARLIDAĞ , Sevim KARAOĞLU     b
                                                               a
                              aDr. Öğr. Üyesi, Yozgat Bozok Üniversitesi, ipek.karlidag@yobu.edu.tr
                              bÖğr. Gör. Dr., Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, skaraoglu@agri.edu.tr

                 Özet


                 Bu araştırmada Covid-19 dönemi seyreltilmiş yüz yüze eğitim öğretimde okul öncesi öğretmenlerinin
            deneyimleri incelenmiştir. Araştırma karma desende yürütülmüş olup; veri toplama aracı olarak araştır-
            macılar tarafından oluşturulmuş olan anket ve açık uçlu anket sorularından faydalanılmıştır.
                 Bu araştırmada elde edilen anket verilerinin analizinde betimleyici istatistiklerden ve açık uçlu anket
            sorularından elde edilen verilerin analizinde ise içerik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma so-
            nucunda öğretmenlerin okul öncesi uyum programı kapsamında temassız oyunlar, açık hava etkinlikleri,
            virüs hakkında bilgilendirme çalışmaları ve çocuklarla hijyen konusunda temizlik eğitimi uygulamaları
            yaptıkları belirlenmiştir. Öğretmenler uygulamalarında çocuklar arası teması önlemeye yönelik fiziksel
            ortam ile ilgili bireysel oyun alanları oluşturduklarını, sınıf mobilyalarını kişisel hale getirdiklerini ve sosyal
            mesafeyi ayarlayan görsel uyaranlardan faydalandıklarını ifade etmişlerdir. Sınıf ortamında bulunan ma-
            teryallere yönelik ise oyuncak sayısını azalttıklarını, tüm oyuncakları gün sonunda dezenfekte ettiklerini
            ve boya kalemi gibi bazı materyalleri ise kişisel hale getirdiklerini belirtmişlerdir.
                  Etkinliklere yönelik olarak temassız etkinlikler, masa başı bireysel etkinlikler ve açık hava etkinlikleri
            tasarladıklarını ifade ederken çok az sayıda bir öğretmen grubu ise serbest oyun etkinliklerini hiç yapma-
            dıklarını belirtmişlerdir. Son olarak öğretmenlerin çoğunluğu seyreltilmiş yüz yüze eğitimin yanı sıra çev-
            rimiçi olarak uzaktan eğitim vermeye devam etmediklerini ifade ederlerken öğretmenlerin sadece %30’u
            çevrimiçi olarak uzaktan eğitim vermeye devam ettiklerini ifade etmişlerdir.

                 Anahtar Kelimeler: Covid-19, Eğitim, Okul Öncesi Öğretmenleri, Seyreltilmiş Yüz Yüze Eğitim



































            - Bildiri Metni -                                595                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600