Page 597 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 597

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                      Pandemi Döneminde İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı


                                           Nejla MUTLU GÖÇMEN , Metin BOZKURT     b
                                                                a

                                              a Dr. , MEB, nejlamutluu@gmail.com
                                         bDr. , MEB, bozkurt_metin_67@hotmail.com


                 Özet

                 Pandemi döneminde eğitim-öğretim sürecinin devamlılığı uzaktan eğitim ve gruplar halinde yüz yüze
            eğitim ile gerçekleştirilmektedir. Pandemi döneminde öğrencilerin matematik kaygısı, matematik öğreni-
            minde karşılaşabileceği bir problemdir.
                 Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düze-
            yini incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırma tarama modelinde izleme araştırması olarak tasarlanmıştır.
            Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim öğretim yılı Bursa İli Osmangazi İlçesinde öğrenim gören
            toplam 581, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Öğrenci Mate-
            matik Kaygı Ölçeği (Mutlu& Söylemez, 2018) ile toplanmıştır. Verilerin analizde, frekans, yüzde, ortalama,
            standart sapma hesaplamaları kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda, öğrencilerin çoğunluğunun yüz yüze
            eğitime katıldığı, EBA TV’yi takip ettiği, canlı derslere katıldığı belirlenmiştir.
                 Öğrenciler, internet bağlantısı sorunu olduğu için, telefon, tablet gibi EBA’ya girebileceği bir araç
            olmaması, evde abla-abi ya da kardeşlerinin derslere katılmasından dolayı araç kalmaması ve diğer se-
            beplerden dolayı canlı derslere katılamadıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %22.5’i (131)  aynı evde
            yaşadığı anne-baba-abla-abi- kardeş- nine-dede gibi ailesinden birinin COVİD-19 geçirdiğini ifade etmiştir.
            Öğrencilerin toplam matematik kaygı puanlarının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca olumlu duy-
            gular, olumsuz tutumlar, çekinme-endişelenme alt boyutlarında da matematik kaygı puanlarının yüksek
            olduğu görülmektedir. Öğrencilerin bu özel dönemde matematik kaygısının azaltılabilmesi için uzaktan ve
            yüz yüze eğitim-öğrenim ortamlarında çeşitli düzenlemeler yapılması önerilebilir.

                 Anahtar Kelimeler: Matematik Kaygısı, İlkokul Öğrencileri, Pandemi Dönemi, Uzaktan Eğitim, Yüz Yüze
            Eğitim.

































            - Bildiri Metni -                                597                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602