Page 627 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 627

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 K2: Belli bir süre ve içerik dahilinde kullanımına izin veriliyor.
                 K10: Bilgisayar sürelerine sınır koyuyorlar. Denetim noktasında ise bu sürenin aşılması durumunda
            diğer gündeki hakkını kullanmış olduğunu söylüyorlar. Bununla birlikte ara sıra ne izlediklerine bakıyorlar.
            Çocukların şiddet ya da küfür içerikli videoları izlemelerine engel olmaya çalışıyorlar.
                 Katılımcı ifadelerine göre ebeveynlerin sosyal medya denetimi neredeyse yarı yarıya oranlanmış olup
            yetersiz olduğu söylenebilmektedir. Denetim gerçekleştirmeye çalışan ebeveynlerin ise zaman ve içerik
            noktasında kısıtlamalara gittikleri, çocukların sosyal medyaya erişim sağlayabilmeleri için çeşitli şartlar
            koydukları (yemeğini bitirme, ders çalışma, vb..) ve sosyal medya kullanımın sağlıklı olabilmesi adına ço-
            cuklarını bilinçlendirmeye çalıştıkları görülmektedir.


                 Çocuk ve Ebeveyn İlişkisi
                 Bu kısımda çocukların sosyal medya kullanımının aileleriyle ilişkilerini etkileyip etkilemediği ve nasıl
            etkilediği üzerine alt temalar oluşturularak sunulmuştur.


























                                    Şekil 3. Çocuk ve Ebeveyn İlişkisi Teması ve Alt Temaları


                 Şekil 3. incelendiğinde çocukların sosyal medya kullanımlarının ebeveynleri ile ilişkilerini etkileyip etkile-
            mediği ve nasıl etkilediği görülmektedir. Bu temalara ilişkin bazı katılımcı ifadelerine aşağıda yer verilmiştir.
                 K8: Ebeveynleriyle; sosyal medyayla meşgulken kopuk, değilken de agresif bir ilişki kurduklarını söy-
            leyebilirim. Beklentilerinin çoğunu sosyal medyadan karşılamakta ve ebeveynleri ile vakit geçirmeyi tercih
            etmemekteler.
                 K10: Çoğunlukla iyi ancak agresif tutum sergiledikleri zamanlar azımsanamayacak kadar fazla. Bu
            nedenle iletişimlerinde sorunlar baş gösterebiliyor.
                 K12: Daha çok tablet ve telefon isteyip bir köşede izlemek istiyor ve bu sırada yanına gelen ebeveynle-
            rine ters davranabiliyor. Elinden almaya çalıştıkça daha fazla hırçınlaşabiliyor. Yemek yeme zamanlarında
            elinden bırakmak istemiyor. Bunun dışında elektronik cihazın şarjı bittiğinde diğer araçlardan erişmek istiyor
            bunun için ebeveynlerinin telefonlarını istiyor fakat verilmediği zaman kızıyor. Normalde uyumlu tavırları
            olsa da özellikle sosyal medyada takıldığı zaman ters tavırları oluyor.
                 K7: Babaya karşı daha çekingen ve uyumluyken anneye karşı daha saldırgan tutum içerisinde oluyor-
            lar. Çabuk öfkelenip ağlıyorlar.
                 K11: İnatçı oluyor, daha rahat ebeveyn tutumu sergilendiğinde sınır konulmadığında her istediğinin
            gerçekleşmesini istiyor.
                 Katılımcı ifadelerine göre çocukların sosyal medya kullanımının ebeveynleri ile ilişkilerinde zaman ve


            - Bildiri Metni -                                627                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632