Page 630 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 630

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Öneriler
             •  Araştırma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda çocukların sosyal medya kullanımının zaman
             ve içerik anlamında düzgün aralıklarla denetlenmesi ve olumsuz olarak nitelendirilebilecek içerikler
             konusunda bilinçlendirilmeleri sağlanabilir.
             •  Ebeveynlere, çocuklarına bu konuda nasıl yaklaşmaları gerektiğiyle ilgili alanında yetkin kişiler ta-
             rafından eğitimler verilebilir.
             •  Çocukların sosyal medya kullanımı esnasındaki yanlış ebeveyn tutumları, buna karşın edinilmesi
             gerekli olan tutum ve davranışlar ruh sağlığı konusunda uzman bireylerin danışmanlığında senaryo
             haline getirilebilir ve halka açık bir alanda tiyatro şeklinde sergilenerek ebeveynlerin kendileriyle yüz-
             leşmeleri sağlanabilir.

             •  Pandemi koşulları nedeniyle örneklem grubunu sınırlı tutmak durumunda kaldığımız bu çalışma-
             da, çocukların sosyal medya kullanımı ile ilgili elde edilen bulgular pandemi koşulları sona erdiğinde
             daha detaylı olarak çalışılabilir.


             KAYNAKÇA


             Akdağ, Ç. (2016). Yeni Medyada Çocuk Haberciliği: ‘Milliyet Çocuk’, ‘Hürriyet Çocuk’ ve ‘Cicicee Çocuk
        Deyince’ Sayfalarının İncelenmesi . Galatasaray Üniversitesi Fakültesi Dergisi, 156-180.
             Akdağ, Ç. (2017). Çocuklara Yönelik Tüketim Alanı Olarak Yeni Medya: Tippez Biizm Yerimiz Örneğinde
        İnceleme. Akdeniz İletişim Dergisi, 81-101.
             Arıcak, T. (2015). Siber Alemin Avatar Çocukarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
             Atalay, G. (2019). Sosyal Medya ve Çocuk: ‘Babishko Family Fun TV’İsimli Youtube Kanalının Eleştirel
        Bir Analizi. Erciyes İletişim Dergisi Uluslaraası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu Özel Sayısı, 179-202.
             Ersoy, A. (2016). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı veDeneyimleri: Bir Fenomenolojik Araş-
        tırma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 454-473.
             Fırat, F. (2016). Çocuk Odak’sız’ Habercilik: İnternet Gazetelerinde Çocuk İçerikli Haberlerin Sunumu ve
        Etik İhlaller. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 817- 833.
             Güleç, V. (2018). Aile İlişkilerinin Sosyal Medyayla Birlikte Çöküşü . Yeni Medya Elektronik Dergi, 102-120.
             İşçibaşı, Y. (2011). Bilgisayar, İnternet ve Video Oyunları Arasında Çocuklar. Selçuk Üniversitesi İletişim
        Fakültesi Akademik Dergisi, 7(1), 122-130.
             Karaboğa, M. (2017). Medya Çağında Çocuk ve Çocuk Kültürü Şiddet ve Tüketim Kültürünün Yansıma-
        ları. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-17.
             Kırık, A. (2014). Aile ve Çocuk İlişisinde İnternetin Yeri: Nitel Bir Araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştır-
        maları Dergisi, 333-347.
             Otrar, M. (2014). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının Kullanım Alışkanlıkları Bağlamında
        İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 3(3),
        1-13.
             Poytner, R. (2012). İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar
        ve Teknikler. İstanbul: Optimist Yayınları.
             Yıldırım, A. (2014). İnternetin Görünen Yüzü. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16 (1), 51-59.












               artvincovidcongress.org                   630                                      - Bildiri Metni -
   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635