Page 628 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 628

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        nitelik açısından olumsuz yönde etkilediği gösterilmiştir. Çocuk ve ebeveyn arasında asabiyet, saldırganlık
        ve bu gibi nedenlerden kaynaklı iletişimsizliğin sosyal medya kullanımı ile anlamlı bir ilişki içerisinde olduğu
        görülmektedir.

             Duygu, Düşünce ve Davranış
             Bu kısımda sosyal medya kullanımının; çocukların duygu, düşünce ve davranışları üzerindeki etkileri
        alt temalarıyla oluşturularak sunulmuştur.






























                              Şekil 4. Duygu, Düşünce ve Davranış Teması ve Alt Temaları


             Şekil 4. incelendiğinde çocukların sosyal medya kullanımının duygu, düşünce ve davranışlarını nasıl
        etkilediği görülmektedir. Bu temalara ilişkin bazı katılımcı ifadelerine aşağıda yer verilmiştir
             K3: Kullandığı sosyal medya aracına göre değişiyor bu sorunun cevabı ama genel olarak sosyal medya
        kullanan çocuklarda kullandığı uygulamadaki kişilere, bu kişilerin yaptıkları faaliyetlere ve hayat tarzlarına
        özenme olarak sonuçlanıyor.
             K4: Sosyal medyada hayatlarını mükemmelmiş gibi gösterme uğraşındalar. Gerçek dünyalarının böyle
        mükemmel olmadığını fark edince çatışma yaşıyorlar. Bu çatışma da hoşnutsuzluk, memnuniyetsizlik,
        hırçınlık gibi şeylere sebep olabiliyor.
             K7: Daha agresif ve sabırsız olduğunu söyleyebilirim çünkü en ufak bir internet kopukluğuna bile ta-
        hammül edemiyor. Aynı zamanda konuşkan ve meraklı oluyor. Çok soru soruyor ve merak ediyor. İzlediği
        videoları veya oynadığı oyunlardaki karakterleri sürekli bizimle konuşmak, bize anlatmak istiyor. İlginç
        bulduğu noktaları özellikle sürekli gelip bize söylüyor, gösteriyor.
             K11: Bağımlılık yaratıyor ne zaman video izleyip oyun oynayabilirim diye fırsat aramaya başlıyor. Yalan
        söyleyebiliyor. Sırf sosyal medyaya girebilmek için ödevlerimi bitirdim diyebiliyor.
             K2: Bence sosyal medya sahibi olan çocuklar gerçek ve sanal arasında bağlantı kuramıyorlar. Gerçek
        zannettikleri şeyin sanal olduğunun bilincinde olmadıkları için bazen kendi hayatlarından memnuniyetsiz
        duruma geliyorlar, kendi yeteneklerini keşfedemiyorlar, özgünlüklerini korumak yerine özenmeyi tercih
        ediyorlar ve kendi benliklerini kaybedebiliyorlar.
             K11: Tüketime yönlendiriyor ihtiyacı olsun olmasın gördüğü ve ilgisini çeken şeylere sahip olmak istiyor.
        Örneğin izlediği oyun videolarında yer alan belirli markalara sahip silahlar, arabalar, büyük dinozorlar gibi.
             Katılımcı ifadelerine göre çocuklarda sosyal medya kullanımı; nadir olarak bilgiye erişimi kolaylaştır-

               artvincovidcongress.org                   628                                      - Bildiri Metni -
   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633