Page 631 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 631
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Üniversite Yaşamına Uyumlarında Akran Destek
Programının Etkililiği: Pilot Uygulama
Aslı HALAÇOĞLU , Tülin ŞENER , Elif UÇAR , Rumeysa Cemre YALÇIN , Onur YAVUZ e
a
d
c
b
aLisans Öğrencisi, Ankara Üniversitesi, aslihalacoglu@gmail.com
bDoç. Dr., Ankara Üniversitesi, tsener@ankara.edu.tr
cLisans Öğrencisi., Ankara Üniversitesi, elifucar1704@gmail.com
dLisans Öğrencisi., Ankara Üniversitesi, rcemreyalcin@gmail.com
eLisans Öğrencisi., Ankara Üniversitesi, onurabc28@gmail.com
Özet
Covi-19 pandemisi tüm dünyada çok farklı alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da değişim ve dönü-
şümlere neden olmuştur. Bu durum tüm üniversite öğrencilerinin olduğu kadar, üniversiteye yeni başlayan
öğrencilerin üniversiteye uyum süreçlerini zorlaştırmış ve akademik, sosyal ve kişisel uyum becerilerinde
sorunlar yaşamalarına neden olmuştur.
Bu doğrultuda RPD 4. sınıf Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında lisans 1. sınıf öğrencilerine
yönelik olarak “Mesafe’sizlik” adı verilen bir Akran Destek Programı geliştirilmiş ve çevrimiçi platformda
uygulanmıştır. Program, 1. sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyumlarının ve aidiyetlerinin desteklenmesi,
uzaktan eğitim sürecinde akademik ve toplumsal ilişkilerinin güçlendirilmesi amacıyla 2020-2021 öğretim
yılı Güz döneminde 8 oturum boyunca yürütülmüştür.
Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitime devam eden 1. sınıf öğrencilerinin üniversi-
te yaşamına uyumunda “Mesafe’sizlik” programının etkisini test etmek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi 1.sınıf öğrencilerinden programa katılmak için gönüllü olan 28
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler “Üniversite Yaşamı Ölçeği” ile nitel veriler ise Odak Grup
Görüşmesi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, program sonunda uygulanan üniversite
yaşamı ölçeği toplam puanları 251,96 olarak elde edilmiştir ve yüksek bir puan elde edildiği söylenebilir.
Program sonrasında 9 katılımcıyla yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin prog-
ramın etkililiğine ilişkin görüşleri dikkate alındığında sosyal uyum, üniversite ortamına uyum, kişisel uyum
ve akademik uyum alt boyutlarının desteklendiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan Eğitim, Uyum, Üniversite Yaşamına Uyum, Çevrimiçi Uyum
Programı, Akran Destek Programı,
- Bildiri Metni - 631 Eğitimde Yeni Normlar-II