Page 631 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 631

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Üniversite Yaşamına Uyumlarında Akran Destek
                                          Programının Etkililiği: Pilot Uygulama


                      Aslı HALAÇOĞLU , Tülin ŞENER , Elif UÇAR , Rumeysa Cemre YALÇIN , Onur YAVUZ    e
                                       a
                                                                                         d
                                                               c
                                                    b
                                aLisans Öğrencisi, Ankara Üniversitesi, aslihalacoglu@gmail.com
                                     bDoç. Dr.,  Ankara Üniversitesi, tsener@ankara.edu.tr
                               cLisans Öğrencisi.,  Ankara Üniversitesi, elifucar1704@gmail.com
                               dLisans Öğrencisi.,  Ankara Üniversitesi, rcemreyalcin@gmail.com
                                eLisans Öğrencisi.,  Ankara Üniversitesi, onurabc28@gmail.com


                 Özet


                 Covi-19 pandemisi tüm dünyada çok farklı alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da değişim ve dönü-
            şümlere neden olmuştur. Bu durum tüm üniversite öğrencilerinin olduğu kadar, üniversiteye yeni başlayan
            öğrencilerin üniversiteye uyum süreçlerini zorlaştırmış ve akademik, sosyal ve kişisel uyum becerilerinde
            sorunlar yaşamalarına neden olmuştur.
                 Bu doğrultuda RPD 4. sınıf Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında lisans 1. sınıf öğrencilerine
            yönelik olarak “Mesafe’sizlik” adı verilen bir Akran Destek Programı geliştirilmiş ve çevrimiçi platformda
            uygulanmıştır. Program, 1. sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyumlarının ve aidiyetlerinin desteklenmesi,
            uzaktan eğitim sürecinde akademik ve toplumsal ilişkilerinin güçlendirilmesi amacıyla 2020-2021 öğretim
            yılı Güz döneminde 8 oturum boyunca yürütülmüştür.
                 Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitime devam eden 1. sınıf öğrencilerinin üniversi-
            te yaşamına uyumunda “Mesafe’sizlik” programının etkisini test etmek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu
            Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi 1.sınıf öğrencilerinden programa katılmak için gönüllü olan 28
            öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler “Üniversite Yaşamı Ölçeği” ile nitel veriler ise Odak Grup
            Görüşmesi aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, program sonunda uygulanan üniversite
            yaşamı ölçeği toplam puanları 251,96 olarak elde edilmiştir ve yüksek bir puan elde edildiği söylenebilir.
                 Program sonrasında 9 katılımcıyla yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin prog-
            ramın etkililiğine ilişkin görüşleri dikkate alındığında sosyal uyum, üniversite ortamına uyum, kişisel uyum
            ve akademik uyum alt boyutlarının desteklendiği görülmüştür.


                 Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan Eğitim, Uyum, Üniversite Yaşamına Uyum, Çevrimiçi Uyum
            Programı, Akran Destek Programı,

























            - Bildiri Metni -                                631                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636