Page 636 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 636
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
YÖNTEM
Bu araştırma, öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin belirlenmesi ve belirlenen bu düzey-
lerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan betimsel tarama modeli ile yapılan bir araş-
tırmadır. Örneklemin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip
göstermediğini ortaya koymak üzere farklı iki grup arasındaki ilişkinin anlamlılık derecesini test eden t-test
(Independent Samples T-Test), daha fazla grubun karşılaştırılmasını sağlayan tek yönlü varyans analizi
(One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda gruplar arasında anlamlı
farklılık bulunduğunda, farklılığın kaynağının (hangi gruplar arasında olduğunu) homojen dağılıma bağlı
olarak Scheffe tekniği kullanılmıştır.
1. ARAŞTIRMAYA İLİŞKİN BULGULAR
1. 1. Evren ve Örneklem Grubuna İlişkin Veriler
Tablo 1: Katılımcıların Cinsiyet Değişkenine Göre Dağılımı
Cinsiyet N %
Erkek 56 50,9
Kadın 54 49,1
Toplam 110 100,0
Tablo 1’e bakıldığında katılımcıların cinsiyet değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre
katılımcıların %50,9’u (56) erkek, %49,1’i (54) ise kadındır.
Tablo 2: Katılımcıların Yaş Değişkenine Göre Dağılımı
Yaş N %
25-40 41 37,3
41-60 38 34,5
61 ve Üstü 31 28,2
Toplam 110 100,0
Tablo 2’ye bakıldığında katılımcıların yaş değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre katı-
lımcıların %37,3’ü (41) 25-40 yaş grubu, %34,5’i (38) 41-60 yaş ve ise %28,2’si (31) ise 61 ve Üstü yaş
grubundadır.
Tablo 3: Katılımcıların Branş Bilgisi Değişkenine Göre Dağılımı
Branş Bilgisi N %
Sınıf Öğretmeni 45 40,9
Branş Öğretmeni 65 59,1
Toplam 110 100,0
Tablo 3’e bakıldığında katılımcıların branş bilgisi değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre
katılımcıların %59,1’i (65) branş öğretmeni iken %40,9’u (45) ise sınıf öğretmeni grubundadır.
artvincovidcongress.org 636 - Bildiri Metni -