Page 636 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 636

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             YÖNTEM


              Bu araştırma, öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin belirlenmesi ve belirlenen bu düzey-
        lerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan betimsel tarama modeli ile yapılan bir araş-
        tırmadır. Örneklemin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip
        göstermediğini ortaya koymak üzere farklı iki grup arasındaki ilişkinin anlamlılık derecesini test eden t-test
        (Independent Samples T-Test), daha fazla grubun karşılaştırılmasını sağlayan tek yönlü varyans analizi
        (One-Way ANOVA) kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda gruplar arasında anlamlı
        farklılık bulunduğunda, farklılığın kaynağının (hangi gruplar arasında olduğunu) homojen dağılıma bağlı
        olarak Scheffe tekniği kullanılmıştır.


             1. ARAŞTIRMAYA İLİŞKİN BULGULAR


             1. 1. Evren ve Örneklem Grubuna İlişkin Veriler
        Tablo 1: Katılımcıların Cinsiyet Değişkenine Göre Dağılımı

             Cinsiyet               N                   %
              Erkek                56                  50,9
              Kadın                54                  49,1
             Toplam                110                 100,0
             Tablo 1’e bakıldığında katılımcıların cinsiyet değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre
        katılımcıların %50,9’u (56) erkek, %49,1’i (54) ise kadındır.


        Tablo 2: Katılımcıların Yaş Değişkenine Göre Dağılımı
                Yaş                 N                 %
               25-40               41                37,3
               41-60               38                34,5

             61 ve Üstü            31                28,2
              Toplam               110               100,0

             Tablo 2’ye bakıldığında katılımcıların yaş değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre katı-
        lımcıların %37,3’ü (41) 25-40 yaş grubu, %34,5’i (38) 41-60 yaş ve ise %28,2’si (31) ise 61 ve Üstü yaş
        grubundadır.

        Tablo 3: Katılımcıların Branş Bilgisi Değişkenine Göre Dağılımı

                Branş Bilgisi             N                %
              Sınıf Öğretmeni            45               40,9
              Branş Öğretmeni            65               59,1
                  Toplam                 110             100,0
             Tablo 3’e bakıldığında katılımcıların branş bilgisi değişkenine göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre
        katılımcıların %59,1’i (65) branş öğretmeni iken %40,9’u (45) ise sınıf öğretmeni grubundadır.








               artvincovidcongress.org                   636                                      - Bildiri Metni -
   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641