Page 65 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 65
Uluslararası Covid-19 Kongresi
karşılaşılmadığı zamanda koşulları elverişsiz çocuklar için farklı eğitim modellerinin gerçekleştirilmesi ve
eğitime erişemeyen çocuklar için bu modeller üzerinde çalışılmasına ilişkin hedefler vardı.
Bunun üzerinde çeşitli çalışmalar yaptık. Okul öncesi eğitime erişim problemi yaşayan öğrenciler için
evde eğitim üzerine çeşitli modellemeler yapıldı. Bu modellerden biri olarak da TRT EBA Anaokulu ortaya
çıktı.
TRT EBA Anaokulu ülkemizin ilk erken çocukluk eğitimi veren modelidir. Çünkü televizyon ile her yere
ulaşmak mümkün olduğu için öğrencilere ulaşmada daha elverişli olacağını düşündük.
Çocuk bize gelemiyorsa biz çocuğun olduğu her yerde olabiliriz diyerek yola çıktık. Tasarladığımız
eğitim modeli Duvarsız Okul yani her çocuğa ulaşabilirliği olan okul olmalıydı.
“Dünyanın En Büyük Duvarsız Anaokulu” sloganıyla çıktığımız yolda tüm öğrencilere ulaşmak temel
hedefimizdi. Çalışmalarımızı hayatında hiç anaokuluna gitmeyen hatta anaokulu diye bir kavramla hiç ta-
nışmamış öğrencilerimizde olduğunu göz önünde bulundurarak yaptık.
Öğrencilerle birlikte ebeveynlere ulaşmak da asıl amaçlarımızdan biriydi. Okul öncesi eğitime karşı
farklı bakış açılarına sahip velilerimize de bu içeriklerle ulaşarak onların anaokulu yargılarını olumlu yöne
çevirmeli ve bir okul öncesi eğitim kültürü oluşturmayı hedefledik.
Hatta öğrencilerimizde “Ben de büyüyünce anaokulu öğretmeni olacağım” fikrini vererek öğrencile-
rimiz için ilham kayağı olmak temel hedeflerimizden biriydi.
Program boyunca öğretmenlerimiz de eğitimler aldılar. Öğretmenlerimizin ekrana alışma süreçleri
de bizim için farklı deneyimlerin yaşandığı eğitici bir süreç oldu. Öğrencilerimizin dikkatlerini ve ilgilerini
çekebilecek duvarsız bir okul oluşturduk.
EBA Anaokulu’ nda 21 öğretmen, 4 anaokulu müdürü, 2 akademik danışmanla birlikte 492 bölüm
hazırlanarak 33 hafta boyunca çocuklarımızla ve velilerimizle birlikte olduk.
Çocukların dil, düşünce, duygu ve duyu becerilerini geliştirerek, yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağ-
layacak etkinliklerle çocuklarımızı okul öncesi eğitimin içine çekmeye çalıştık. Tüm etkinliklerde çocukların
oyuna olan ilgisi göz önünde bulundurularak oyun temelli öğrenmeyi esas aldık.
Çünkü karşımızda çocuk yoktu, onların karşısında da bir öğretmen değil bir ekran vardı. İlgilerini sürekli
canlı tutabilmek için her duyularına hitap eden materyaller kullanmaya özen gösterdik. TRT EBA Anaoku-
lu’ nda çocukların hareket gereksinimlerini karşılayabilmek içinde “A’ dan Z’ ye Oyun Kuşağı” nı tasarladık.
“Bir Soru Çok Yanıt Kuşağı” mızla öğrencilerimize araştırma soruları verdik ve bunların yanıtlarını
bizlere iletmelerini istedik. Oluşturduğumuz EBA-LAB’ da öğrencilerimizin çok yönlü düşünmelerini
sağlayacak oyunlar yer aldı.
Çocukların motor gelişimlerini sağlayabilmeleri adına da etkinlik kuşakları planladık. Hem sanatsal
becerilerini hem de düşünme becerilerini geliştirici aktiviteler yapıldı. Konuşan duvarlarla çocuklarımızın
dikkatini çekerek onların gizil öğrenme yoluyla da farkındalık kazanmalarını sağladık.
Temalara ayrılmış etkinlik alanlarıyla da yine çocuklarımızın farkındalıklarını arttırmayı hedefledik.
“Ailece Kuşağı” yla yine çocuklarımızın aileleriyle kaliteli vakit geçirmelerini sağlayacak sunumlarla velile-
rimizle birlikte olduk.
Öğretmenlerimizden, öğrencilerimizden ve velilerimizden aldığımız olumlu geribildirimler bize başla-
mış olduğumuz bu projenin amaçlarına ulaştığını göstermiştir.
- Davetli Konuşmacı- 65 Eğitimde Yeni Normlar-II