Page 731 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 731

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Eğitimciler için çevrimiçi eğitime ayak uydurmak zor olmuş çünkü öğretmenlerin çevrimiçi eğitim teknik
            becerileri henüz yeterince iyi gelişmemiştir. Bu sebeple eğitimcilerde çevrimiçi birçok ders almıştır. Konfor
            alanının dışına çıkan eğitimciler hayal edebileceği tüm eğitim gelişmeleri ile ilgili değişimleri öğrenmiş ve
            deneyimlemişlerdir. Eğitimciler, iyi tasarlanmış bir öğretim yönetim sistemi ile öğrenimi daha etkin ve ve-
            rimli bir şekilde sürdürebilecekler ve iyi tasarlanmış eğitim sistemi ile farklı iletişim araçlarını öğrenmeye
            ve öğretmeye fırsat bulacaklardır (Kim, 2020). Aynı zamanda öğretmenlerin öğrenme için teknoloji ve
            uygulama açısından çevrimiçi öğretim öz yeterlikleri Covid-19 karantinası sırasında artmıştır (Ma vd., 2021).

                 Covid-19 Sürecinde Eğitim Alanındaki Değişikliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri
                 Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından hazırlanan rapora göre, Covid-19
            etkisi 2020 Nisan ayının ortalarında yükseldi ve okulların kapanması nedeniyle yaklaşık 1,6 milyar öğrenci
            etkilendi (UNESCO, 2020). Birçok yerde düşük sosyoekonomik statü, etnik ve ırksal kategorilerle güçlü
            bir şekilde örtüşen bu yüzden eğitim açısından en çok elde tutulması gereken öğrenciler, COVİD-19 ile risk
            altında olma olasılığı en yüksek olan öğrencilerdir (Lashley vd., 2020).
                  Pandemi nedeniyle öğrencilerin bir öğrenme kaybına uğradığı ve kriz döneminde etkin bir öğrenme
            sürdürülmediği takdirde sonuçların öğrencileri eşit şekilde etkilemeyeceği ve öğrencilerde kısa ve uzun
            vadeli sonuçlar da dahil olmak üzere hem bilişsel hem de bilişsel olmayan becerilerin edinimini etkileye-
            ceği ortadadır (Burke, 2020).
                 Çevrimiçi dağıtımda daha kapsayıcı olma stratejileri ve eşitsizlik kaynaklarının sebep olduğu etkenleri
            vurgulamak için araçların, uygulamaların ve medyanın kullanımına yönelik birçok fikir gelişmiştir.  Deneyimsel
            veya aktif öğrenmeyi güvenli bir şekilde sürdürmek veya çevrimiçi konuları öğretmek için kılavuzlar ve bilgiler
            araştırmacılar tarafından sağlanmıştır (Acevedo, 2020). Ancak, özellikle yeni benimsendiği kurumlarda,
            çevrimiçi öğrenmenin etkin bir şekilde uygulanmasında öğrenenlerin memnuniyeti son derece önemlidir.
                 Sharma  ve diğerleri (2020)’nin Nepal’de yaptığı bir araştırmada öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye
            yönelik memnuniyetleri araştırılmış ve çevrimiçi derslere katılan 434 lisans ve lisansüstü öğrenci arasında
            anket yapılmıştır. Öğrencilerin yarısından fazlası (%53.5) çevrimiçi öğrenmeden memnun kalırken %29.7
            ‘si tarafsız görüş vermiştir. Yakın zamanda benimsenmiş olmasına rağmen öğrencilerin çevrimiçi derslere
            yönelik memnuniyeti iyi görünmekte olup zayıf bağlantılar üzerinde çalışmanın ve gerekli güncellemeleri
            yapmanın öğrenci memnuniyetini daha da arttıracağı belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu çevri-
            miçi uygulamaların kullanımının kolay olduğunu ve internet bağlantı gücünün etkili öğrenmeyi belirlediğini
            ifade etmiştir (Sharma vd., 2020).
                 Çevrimiçi eğitimde tüm ülkeler gelişmede hızlı bir şekilde yol kat etmektedir. Ansari ve diğerleri
            (2021)’nin Suudi Arabistan’da yaptığı bir çalışma öğrencilerin çevrimiçi eğitimlere yönelik algısını araştır-
            mıştır. 281 öğrenci üzerinde yapılan bu çalışmada öğrencilerin 176’sı (%62) çevrimiçi öğrenmeye yönelik
            memnuniyetlerini ifade etmişlerdir. Bu sonuç çevrimiçi öğrenmenin devamı konusunda öğrencilerin hemfikir
            olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda evinde ayrı bir odası olan öğrencilerin çevrimiçi öğretimden
            daha fazla yana olduğu tespit edilmiştir bu yüzden evdeki çalışma ortamının öğrenciler üzerinde olumlu
            bir etkisi olduğuna inanılmaktadır (Ansari vd., 2021).
                 Uluslararası düzeydeki üniversite öğrencilerinin çoğu, e-posta, sohbet odaları, ilan panoları ve çevrimiçi
            dersler araçlarını kullanmada çevrimiçi eğitimin eş zamansız öğrenme fırsatları sunduğu konusunda çok
            daha emin ve güvende hissetmektedirler (Singh ve Min, 2017). Ana kampüslerden ve şehirlerden uzakta
            yaşayan öğrenciler için seyahat etmek ve ailelerinden uzakta yaşamak bazı zorluklara sebep olmaktadır.
                 Bu nedenle çevrimiçi eğitim öğrencilerin memleketlerinde kalmalarına ve eğitim isteklerini ve öğre-
            nim sürecini yerine getirmelerine yardımcı olmaktadır. Araştırmalar çevrimiçi öğrenmeyi deneyimleyen
            öğrencilerin online eğitim sistemini kabul etme oranlarının giderek artmakta olduğunu kanıtlamıştır. Bunun
            sebebi çevrimiçi öğrenmeyi öğrencilerin daha az zaman alıcı bulması ve öğrencilerin evlerinin rahatlığında
            öğrenmelerine olanak tanıyan esnek bir öğrenme yolu olmasıdır (Ansari vd., 2021).


            - Bildiri Metni -                                731                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736