Page 205 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 205

satıyorlar.  Bunu  Sayın  Bakan’ımızla  ve  bizim  gayretlerimizle  ücretsiz  olarak  aldık.  Bu  eğitimlerin
               hepsini  açtık.  Dolayısıyla  şu  ana  kadar  yaklaşık  200  bin  civarında  uluslararası  akredite  sertifika
               programlarımız  tamamlandı.  Bu  yapıyı  biz  şöyle  kurduk.  Öğretmenlerimiz  istediği  yerden,  istediği
               zaman ve kendi hızında öğrensinler. O yüzden biz bunların bir kısmını EBA’nın içerisinden sunduk bir
               kısmını da şirketlerin platformlarını bizim sistemimize bağladık.

                      Ve bu teknik açıdan bununla ilgili alt yapıları tamamladık ve devam ettik. Burada her mesleki
               gelişim  programımıza  ilişkin  kitaplarımızı  yazdık.  Bu  kitapları  öğretmenler,  okul  yöneticileri,
               akademisyenler ve uluslararası uzmanlarla beraber yazdık. Uluslararası uzmanlara şunu söyledik: Evet,
               bu dünya çapında çalışabilir ama Türkiye’nin kendine ilişkin özel koşulları var. Buranın bir kültürü ve
               buna ait bir işleyiş var. Öğretmenlerin öncelikleri var ve Türkiye’nin bir coğrafyası var. Akademisyenler
               bu  coğrafya  içerisinde  uluslararası  anlamdaki  evrensel  bilimsel  bilgiye  ilişkin  yapıyı  buraya  taşıdı.
               Öğretmenlerimiz  ve  okul  yöneticilerimiz  için  de  uygulamada  bunlar  ne  anlama  geliyor?  Yani  ben
               öğretmen olarak sınıfa girdiğim zaman, bu benim ne işime yarayacak hangi becerimi geliştirecek? Ya
               da okul yöneticilerimiz için, yaklaşık 11 bin okul yöneticimiz için UNISEF ile beraber bir program
               geliştirdik ve bu programa 11 bin kişiyi geçirdik. Mesela okul yöneticilerimizin okullardaki derdi ne?
               Daha iyisini  yapmak  için her zaman  çalışacağız. Akademik  anlamda  dünya  şunu  konuşuyor:  “Yeni
               öğretmen rolü ne olacak? Sınıflar nasıl yönetilecek? Okul yönetiminin temel esasları ne olacak? Dijital
               ya da yüz yüze ya da karma yöntemlerle eğitim de öğrencilere ilişkin temel bilgi ve beceriler ama daha
               önemlisi tutum ve değerler nasıl kazandırılacak? Bunun için bizim kendimize ilişkin bir modelimiz var
               mı? Bu modeli nasıl geliştirebiliriz?”… gibi sorulara cevap arıyorlar.

                      Bu sorulara da şu an içinde bulunduğumuz Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği bu
               tür  bilimsel  çalışmalarla  çözüm  arıyorlar.  Uygulamacıları  ve  akademisyenleri  bir  araya  getiriyorlar.
               Ortak akıl üretiyorlar bir istişare sistemi bulmaya çalışıyorlar.

                      Bu anlamıyla ben gerçekleştirmiş olduğumuz bu kongreyi hem çok anlamlı hem çok işlevsel hem
               de  stratejik  buluyorum.  Bu  kongreye  katılan  tüm  öğretmenlerimize  okul  yöneticilerimize
               akademisyenlerimize, bu kongreyi destekleyen Artvin İl Milli Eğitim Müdürümüze ve ekibine şahsım
               adına Genel Müdürümüz ve Bakanımız adına teşekkürlerimi sunuyorum.
























                                                              205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210