Page 205 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 205
satıyorlar. Bunu Sayın Bakan’ımızla ve bizim gayretlerimizle ücretsiz olarak aldık. Bu eğitimlerin
hepsini açtık. Dolayısıyla şu ana kadar yaklaşık 200 bin civarında uluslararası akredite sertifika
programlarımız tamamlandı. Bu yapıyı biz şöyle kurduk. Öğretmenlerimiz istediği yerden, istediği
zaman ve kendi hızında öğrensinler. O yüzden biz bunların bir kısmını EBA’nın içerisinden sunduk bir
kısmını da şirketlerin platformlarını bizim sistemimize bağladık.
Ve bu teknik açıdan bununla ilgili alt yapıları tamamladık ve devam ettik. Burada her mesleki
gelişim programımıza ilişkin kitaplarımızı yazdık. Bu kitapları öğretmenler, okul yöneticileri,
akademisyenler ve uluslararası uzmanlarla beraber yazdık. Uluslararası uzmanlara şunu söyledik: Evet,
bu dünya çapında çalışabilir ama Türkiye’nin kendine ilişkin özel koşulları var. Buranın bir kültürü ve
buna ait bir işleyiş var. Öğretmenlerin öncelikleri var ve Türkiye’nin bir coğrafyası var. Akademisyenler
bu coğrafya içerisinde uluslararası anlamdaki evrensel bilimsel bilgiye ilişkin yapıyı buraya taşıdı.
Öğretmenlerimiz ve okul yöneticilerimiz için de uygulamada bunlar ne anlama geliyor? Yani ben
öğretmen olarak sınıfa girdiğim zaman, bu benim ne işime yarayacak hangi becerimi geliştirecek? Ya
da okul yöneticilerimiz için, yaklaşık 11 bin okul yöneticimiz için UNISEF ile beraber bir program
geliştirdik ve bu programa 11 bin kişiyi geçirdik. Mesela okul yöneticilerimizin okullardaki derdi ne?
Daha iyisini yapmak için her zaman çalışacağız. Akademik anlamda dünya şunu konuşuyor: “Yeni
öğretmen rolü ne olacak? Sınıflar nasıl yönetilecek? Okul yönetiminin temel esasları ne olacak? Dijital
ya da yüz yüze ya da karma yöntemlerle eğitim de öğrencilere ilişkin temel bilgi ve beceriler ama daha
önemlisi tutum ve değerler nasıl kazandırılacak? Bunun için bizim kendimize ilişkin bir modelimiz var
mı? Bu modeli nasıl geliştirebiliriz?”… gibi sorulara cevap arıyorlar.
Bu sorulara da şu an içinde bulunduğumuz Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği bu
tür bilimsel çalışmalarla çözüm arıyorlar. Uygulamacıları ve akademisyenleri bir araya getiriyorlar.
Ortak akıl üretiyorlar bir istişare sistemi bulmaya çalışıyorlar.
Bu anlamıyla ben gerçekleştirmiş olduğumuz bu kongreyi hem çok anlamlı hem çok işlevsel hem
de stratejik buluyorum. Bu kongreye katılan tüm öğretmenlerimize okul yöneticilerimize
akademisyenlerimize, bu kongreyi destekleyen Artvin İl Milli Eğitim Müdürümüze ve ekibine şahsım
adına Genel Müdürümüz ve Bakanımız adına teşekkürlerimi sunuyorum.
205