Page 210 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 210

Covıd-19 Süreci ve Eğitime Yansıması Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi





                                                         Murat ÇAKIN




                                                    Kilis 7 Aralık Üniversitesi

                                                  Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi

                                                     Yüksek Lisans Öğrencisi

                                                    muratcakin84@gmail.com


               Özet



                      Bu  çalışmada  Covid-19  sürecinde  yürütülen  uzaktan  eğitim  çalışmalarında  öğretmenlerin
               karşılaştıkları sorunları ve öğrencileri motive etmede kullandıkları yöntemleri belirlemek amaçlanmıştır.
               Araştırma nitel araştırma olarak tasarlanmıştır ve nitel araştırma türlerinden fenomenoloji desen tercih
               edilmiştir.  Örneklem  seçiminde  amaçlı  örneklem  türlerinden  kolay  ulaşılabilir  örneklem  yöntemi
               kullanılmıştır.

                      Bu kapsamda Gaziantep merkez ilçelerinde farklı hizmet bölgelerinde görev yapan 20 öğretmen
               çalışmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Online olarak yapılan görüşmelerden elde edilen verilerle
               öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar 3 kategoride incelenmiştir. Öğretmenlerin iletişim ile ilgili, velilerle
               ilgili ve öğrencilerin öğrenmesiyle ilgili sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.


                      Öğretmenlerin  öğrencileri  motive  etme  yöntemleri  ise  5  kategori  altında  incelenmiştir.
               Öğrencileri motive etmek için destekleyici etkinlikler yaptıkları, gelecek için teşvik ettikleri, okulun
               devam ettiğini hissettirdikleri, sağlık çalışmaları yaptırdıkları ve güzel sözler söyledikleri belirlenmiştir.


                      Çalışmada elde edilen bulgular ışığında; öğrencilere belirli platformlara özgü ücretsiz internet
               verilmesi, çekim alanının dışındaki bölgelere uydu internet kurulumu, velileri bilinçlendirici çalışmalar
               yapılması  ve  öğretmenlerin  öğrencileri  motive  etme  yöntemlerinin  paylaşılarak  yaygınlaştırılması
               önerilmektedir.



               Anahtar Kelimeler: Covid-19, eğitim, öğretmen.










                                                              210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215