Page 210 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 210
Covıd-19 Süreci ve Eğitime Yansıması Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Murat ÇAKIN
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi
Yüksek Lisans Öğrencisi
muratcakin84@gmail.com
Özet
Bu çalışmada Covid-19 sürecinde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarında öğretmenlerin
karşılaştıkları sorunları ve öğrencileri motive etmede kullandıkları yöntemleri belirlemek amaçlanmıştır.
Araştırma nitel araştırma olarak tasarlanmıştır ve nitel araştırma türlerinden fenomenoloji desen tercih
edilmiştir. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi
kullanılmıştır.
Bu kapsamda Gaziantep merkez ilçelerinde farklı hizmet bölgelerinde görev yapan 20 öğretmen
çalışmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Online olarak yapılan görüşmelerden elde edilen verilerle
öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar 3 kategoride incelenmiştir. Öğretmenlerin iletişim ile ilgili, velilerle
ilgili ve öğrencilerin öğrenmesiyle ilgili sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.
Öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemleri ise 5 kategori altında incelenmiştir.
Öğrencileri motive etmek için destekleyici etkinlikler yaptıkları, gelecek için teşvik ettikleri, okulun
devam ettiğini hissettirdikleri, sağlık çalışmaları yaptırdıkları ve güzel sözler söyledikleri belirlenmiştir.
Çalışmada elde edilen bulgular ışığında; öğrencilere belirli platformlara özgü ücretsiz internet
verilmesi, çekim alanının dışındaki bölgelere uydu internet kurulumu, velileri bilinçlendirici çalışmalar
yapılması ve öğretmenlerin öğrencileri motive etme yöntemlerinin paylaşılarak yaygınlaştırılması
önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, eğitim, öğretmen.
210