Page 206 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 206
Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Kişisel ve Mesleki Gelişim Alanlarındaki İhtiyaçların
Uzaktan Eğitim Yoluyla Giderilmesi
Gürhan DİKMEN
Öğretmen
gurhandikmen07@gmail.com
Özet
Gelişen ve değişen dünya üzerindeki bilgi artık hızla üretilip tüketiliyor dolayısıyla sürekli
değişimin ve gelişimin olması kaçınılmazdır. Öğretmenlerin bu değişimden kaçınması düşünülemez. Bu
yüzden öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimleri değişen dünya ile birlikte farklılaşmıştır.
İşte bu ihtiyaçlardan hareketle 2019 / 2020 eğitim-öğretim yılında Bursa’da çalışan resmi
okullarda görevli 37.890 öğretmenimize ihtiyaç analizi anketi gönderilmiş olup bu ankete 4.098
öğretmenimizin katılımı sağlanmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı sonrası oluşan salgın nedeniyle,
“Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişim Alanlarındaki İhtiyaçlarının Uzaktan
Eğitim Yoluyla Giderilmesi” ni zorunlu olarak ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için Bursa ilimiz
genelinde salgın döneminde 26 Mart 2020 tarihinde uzaktan eğitim faaliyetlerinden 19 Haziran 2020
son uzaktan eğitim tarihine kadar 1.735 öğretmene ulaşılmıştır.
Toplamda bugüne kadar yüz yüze ve uzaktan eğitim yoluyla 7.046 öğretmenimize ulaşılmıştır.
Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemleri için anket yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, 2019 / 2020 eğitim-öğretim yılında Bursa ili Bursa Öğretmen
Akademisi Projesi kapsamında açılacak olan başta uzaktan eğitim yoluyla ve yüz yüze atölye/seminer
ve kurslarda kullanılacaktır. Bu doğrultuda sonuçlar ve öneriler geliştirilecektir.
Anahtar Kelimeler: Kişisel-mesleki gelişim, uzaktan eğitim, öğretmen
206