Page 222 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 222

okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel sinizm
               algılarını bazı değişkenlere göre incelemiş ve aralarındaki ilişki düzeyini belirlemiştir. Çalışma grubunu
               312  öğretmen  oluşturmuştur.  Verilerin  toplanmasında  etik  liderlik  ve  örgütsel  sinizm  ölçekleri
               kullanmıştır. Verilerin analizinde,  t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelâsyon Katsayısı
               uygulamıştır. Araştırmanın bulguları neticesinde öğretmenlerin etik liderlik ve örgütsel sinizm algıları
               arasında orta düzeyde negatif yönlü anlamlı ilişkiler bulunduğunu ortaya koymuştur.



                        Madenoğlu  (2014),  “Okul  Müdürlerinin  Etik  Liderlik  Davranışları  ile  Öğretmenlerin  İş
               Doyumlarının Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi” adlı çalışmasında ortaöğretim kurumlarında (Anadolu lisesi,
               fen  lisesi,  meslek  lisesi)  çalışan  öğretmenlerin  görüşlerine  göre,  okul  müdürlerinin  etik  liderliği,
               öğretmenlerin iş doyumu ve öğretmenlere ait demografik değişkenlerinin örgütsel bağlılığı yordama
               düzeyini ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları sonucunda öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyini,
               okul müdürlerinin etik liderlik ve öğretmenlerin iş doyumu değişkenlerinin yordayıcısı olduğunu ve
               cinsiyet ve okul türü değişkenlerinin de örgütsel bağlılığı yordadığıortaya çıkmıştır.

                        Çengelci  (2014),  “Okul  Yöneticilerinin  Etik  Liderlik  Davranışları”  adlı  çalışmasında  okul
               yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın bulguları neticesinde
               araştırmaya katılan öğretmenlere göre okul yöneticilerinin yüksek düzeyde etik liderlik rollerini yerine
               getirdiklerini; okul yöneticilerinin ise cinsiyetlerine, eğitim durumlarına ve medeni durumlarına göre
               etik liderlik rollerini yerine getirebilmelerine ilişkin algılarının farklılaşmadığı belirlemiştir.46 yaş ve
               üzerindeki yöneticilerin, 26- 35 yaş arası yöneticilere göre sosyal sorumluluğa dair etik liderlik rollerini
               daha iyi yerine getirdikleri; öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının, çalıştıkları okul
               türü dışında kalan demografik özelliklerine göre farklılaşmadığı, bağımsız resmi anaokullarında görev
               yapan öğretmenlerin de okul yöneticilerinin etik liderlik rollerini, diğer öğretmenlere göre daha yüksek
               düzeyde yerine getirdikleri algısına sahip oldukları tespit etmiştir.



                        Gülcan  (2012),  “İlköğretim  Okulu  Müdürlerinin  Etik  Liderlik  Davranışları  Gösterme
               Düzeylerinin  Çeşitli  Değişkenler  Açısından  İncelenmesi”  adlı  çalışmasında  ilköğretim  okulu
               öğretmenlerinin  görüşlerine  göre  ilköğretim  okulu  müdürlerinin  etik  liderlik  davranışı  gösterme
               düzeylerin  çeşitli  değişkenler  açısından  incelemiştir.  Araştırmayı  Karabük  il  merkezinde  bulunan
               ilköğretim okullarında görev yapan 188 öğretmen ile yapmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla
               “Etik  Liderlik  Ölçeği”  (ELÖ)  kullanmıştır.  Araştırmanın  bulguları  neticesinde  öğretmenlerin,  okul
               müdürlerini etik liderlik davranışlarını göstermede genel olarak başarılı buldukları görülmüştür. Bununla
               birlikte, öğretmenlerin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri cinsiyet ve medeni
               durum  değişkenlerine  göre  anlamlı  farklılık  göstermezken,  kıdem,  branş  ve  mezun  olunan  kurum
               değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği sonuçlarına ulaşmıştır.












                                                              222
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227