Page 223 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 223

3. YÖNTEM

               3.1. Araştırma Modeli

                        Araştırmanın gerçekleştirilmesinde ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. İlişkisel
               tarama modeli, iki ve daha çok sayıdaki değişken arasında birlikte değişim varlığını veya derecesini
               belirlemeyi amaçlayan araştırma modelleridir (Cemaloğlu, 2007: 468).

               3.2. Araştırma Grubu


                        Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili sınırları içinde
               yer alan, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan 120
               öğretmen oluşturmaktadır. Random tekniği ile seçilen Ortahisar ilçesindeki ilköğretim ve ortaöğretim
               okullarında görev yapan 120 öğretmene anket gönderilmiş ve değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma
               grubunda yer alan 120 öğretmene ait; cinsiyet, görev yaptığı okul türü, branşı, öğrenim durumu, görev
               yaptığı okuldaki öğretmen sayısı hakkındaki bilgiler Tablo 1’de gösterilmiştir:

               Tablo 1. Çalışma Grubunun Özellikleri


                               Çalışma grubu özellikleri                   f                   %
                         Cinsiyet             Kadın                       62                 51.66

                                              Erkek                       58                 48.33
                         Görev yaptığı okul  İlkokul                      60                   50
                         türü                 Ortaokul                    60                   50
                                              Sayısal branş               57                  47.5
                         Branşı               Sözel branş                 42                   35
                                              Özel yetenek                21                  17.5
                                              gerektiren branş
                                              Yüksekokul                   6                   5
                         Öğrenim durumu       Lisans                      98                 81.66
                                              Lisansüstü ve               16                 13.33
                                              doktora
                                              1-10 arası                   -                    -
                         Görev yaptığınız     11-20 arası                 22                 18.33
                         okulda öğretmen      21-30 arası                 27                  22.5
                         sayısı               31-40 arası                 28                 23.33
                                              40 ve üstü                  43                 35.83



                        Tablo 1’de görüldüğü gibi çalışma toplam 120 öğretmenle yürütülmüş olup bu öğretmenlerin
               %51.66’sı  kadın,  %48.33’ü  erkektir.  Çalışmaya  katılan  öğretmenlerin  görev  yaptığı  okul  türüne
               bakıldığında ise %50’si ilkokulda %50’si ortaokulda görev yapmaktadır. Bu öğretmenlerden %47.5’i
               sayısal, %35’i sözel, %17.5’i ise özel yetenek gerektiren branştandır. Öğrenim durumlarına bakıldığında
               yüksekokul  %5,  lisans  %81.66,lisansüstü  ve  doktora  ise  %17.5’dir.Görev  yaptıkları  okullardaki
               öğretmen sayıları  %18.33 (11-20)arası, %22.5(21-30)arası, %23.33(31-40)arası ve %35.83’ü ise( 40 ve
               üstü ) olarak tespit edilmiştir.








                                                              223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228