Page 223 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 223
3. YÖNTEM
3.1. Araştırma Modeli
Araştırmanın gerçekleştirilmesinde ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. İlişkisel
tarama modeli, iki ve daha çok sayıdaki değişken arasında birlikte değişim varlığını veya derecesini
belirlemeyi amaçlayan araştırma modelleridir (Cemaloğlu, 2007: 468).
3.2. Araştırma Grubu
Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili sınırları içinde
yer alan, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan 120
öğretmen oluşturmaktadır. Random tekniği ile seçilen Ortahisar ilçesindeki ilköğretim ve ortaöğretim
okullarında görev yapan 120 öğretmene anket gönderilmiş ve değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma
grubunda yer alan 120 öğretmene ait; cinsiyet, görev yaptığı okul türü, branşı, öğrenim durumu, görev
yaptığı okuldaki öğretmen sayısı hakkındaki bilgiler Tablo 1’de gösterilmiştir:
Tablo 1. Çalışma Grubunun Özellikleri
Çalışma grubu özellikleri f %
Cinsiyet Kadın 62 51.66
Erkek 58 48.33
Görev yaptığı okul İlkokul 60 50
türü Ortaokul 60 50
Sayısal branş 57 47.5
Branşı Sözel branş 42 35
Özel yetenek 21 17.5
gerektiren branş
Yüksekokul 6 5
Öğrenim durumu Lisans 98 81.66
Lisansüstü ve 16 13.33
doktora
1-10 arası - -
Görev yaptığınız 11-20 arası 22 18.33
okulda öğretmen 21-30 arası 27 22.5
sayısı 31-40 arası 28 23.33
40 ve üstü 43 35.83
Tablo 1’de görüldüğü gibi çalışma toplam 120 öğretmenle yürütülmüş olup bu öğretmenlerin
%51.66’sı kadın, %48.33’ü erkektir. Çalışmaya katılan öğretmenlerin görev yaptığı okul türüne
bakıldığında ise %50’si ilkokulda %50’si ortaokulda görev yapmaktadır. Bu öğretmenlerden %47.5’i
sayısal, %35’i sözel, %17.5’i ise özel yetenek gerektiren branştandır. Öğrenim durumlarına bakıldığında
yüksekokul %5, lisans %81.66,lisansüstü ve doktora ise %17.5’dir.Görev yaptıkları okullardaki
öğretmen sayıları %18.33 (11-20)arası, %22.5(21-30)arası, %23.33(31-40)arası ve %35.83’ü ise( 40 ve
üstü ) olarak tespit edilmiştir.
223