Page 34 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 34
• Bu çalışmada katılımcılar yüz yüze yapılan eğitimin uzaktan eğitimden daha yararlı ve tercih
edilebilir olduğunu belirtmişlerdir. Bu tercihin nedenlerinin daha kapsamlı bir şekilde incelendiği
nitel bir çalışmanın yapılması yararlı olacaktır.
• Yapılacak olan uzak eğitimlerde, öğrencilerin fikirlerinden yola çıkarak eksiklikler giderilmeli
ve uzaktan eğitim sürecinin daha verimli hake getirilmesi için çeşitli çalışmalar yapılmalıdır.
Kaynakça
Arat, T., Bakan, Ö. (2014). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek
Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2), 363-374.
Bernheim, A., Mei, X., Huang, M., Yang, Y., Fayad, ZA., Zhang N. ve diğerleri. (2020). Chest CT
Findings in Coronavirus Disease-19 (COVID-19): Relationship to Duration of Infection. RSNA
Radiology, 295 (3), https://doi.org/10.1148/radiol.2020200463
Chen, H., Guo, J., Wang, C., Luo, F., Yu, X., ve Zhang W. (2020). Clinical characteristics and
intrauterine vertical transmission potential of COVID-19 infection in nine pregnant women: a
retrospective review of medical records. Lancet, 395, 809-815, https://doi.org/10.1016/ S0140-
6736(20)30360-3
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing among five approaches. Sage
Publications.
Creswell, J. W., & Plano-Clark, V. L. (2017). Designing and conducting mixed methods research (3th
ed.) Thousand Oaks, CA: Sage.
İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim. Sakarya: Değişim Yayınları.
Kırık, A. M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim
Dergisi, 73-94, 21.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
Mahase, E. (2020). China coronavirus: WHO declares international emergency as death toll exceeds
200. BMC, 368, doi: 10.1136/bmj.m408
Pietkiewicz, I., & Smith, J. A. (2014). A practical guide to using interpretative phenomenological
analysis in qualitative research psychology. Psychological journal, 20(1), 7-14. DOI:
10.14691/CPPJ.20.1.7.
T.C. Sağlık Bakanlığı. Sağlık Bakanı Basın Bildirileri [İnternet}.
https://www.saglik.gov.tr/TR,3187/basin-merkezi.html (Erişim tarihi 20.07.2020).
Telli-Yamamoto, G., Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen
yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, Sayfa: 25-34.
Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
34