Page 32 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 32
Bu sürecin ruhsal sağlığı korumak adına günlük rutinleri bırakmadan yönetilmesi taraftarıyım.
Bir yerden sonra zaman ve mekân mefhumu karıştığı için bunun psikolojim üzerinde olumsuz etkileri
olduğunu fark ettim.
Aslında bir de şöyle bir durum var öğrenci olarak hepimiz bu süreçte kaygı, korku yaşadık belki
de öğrencilere iki saatlik bu süreç hakkında ve evimizi nasıl daha verimli geçirebileceğimiz hakkında
online bir grup çalışması yapılabilirdi.
Düşünce olarak aklımızdan salgın haline gelen virüsü atabilseydik ve sadece kendimize
odaklanacağımız bir ortamımız olsaydı belki daha verimli bir süreç olabilirdi.
Bazı öğretmenler bunu gerçekleştirdi ama ben daha fazla bire biri ilgilenme üzerine gidilmesi
gerektiğini düşünüyorum.
Eğitim açısından düşündüğümde öğrencilerin daha fazla denetlenip ciddiye almaları gerektiği
hissettirilebilirdi.
Öğrenci ifadeleri dikkate alındığında, özellikle bazı hususlara dikkat edildiğinde online ders sürecini
daha verimli hale getirilebileceği sonucu ortaya çıkmaktadır. Özellikle ders içeriklerinin daha verimli
hale getirilmesi, öğrenci ihtiyaçlarının gözetilerek derslerin dikkate alınması ve öğrencilere psikolojik
desteğin verilmesi ders sürecini daha verimli hale getirecektir.
Tartışma
Şekil 4. Pandemi Sürecine İlişkin Öğrencilerin Online Eğitime İlişkin Tema ve Alt Temalar
Pandemi süreci gösterdi ki, yüz yüze yapılan eğitim-öğretimin aksamasına neden olan bazı durumlar
oluşabilmektedir. Bu durumları bir nebze olsun hafifletmek ya da onun yerine ikame edecek bir sistem
olarak uzaktan eğitim sistemi düşünülmektedir. Nitekim literatür incelendiğinde, uzaktan eğitimden
32