Page 32 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 32

Bu sürecin ruhsal sağlığı korumak adına günlük rutinleri bırakmadan yönetilmesi taraftarıyım.
               Bir yerden sonra zaman ve mekân mefhumu karıştığı için bunun psikolojim üzerinde olumsuz etkileri

               olduğunu fark ettim.
                      Aslında bir de şöyle bir durum var öğrenci olarak hepimiz bu süreçte kaygı, korku yaşadık belki

               de öğrencilere iki saatlik bu süreç hakkında ve evimizi nasıl daha verimli geçirebileceğimiz hakkında

               online bir grup çalışması yapılabilirdi.
                      Düşünce  olarak  aklımızdan  salgın  haline  gelen  virüsü  atabilseydik  ve  sadece  kendimize

               odaklanacağımız bir ortamımız olsaydı belki daha verimli bir süreç olabilirdi.
                      Bazı öğretmenler bunu gerçekleştirdi ama ben daha fazla bire biri ilgilenme üzerine gidilmesi

               gerektiğini düşünüyorum.
                      Eğitim açısından düşündüğümde öğrencilerin daha fazla denetlenip ciddiye almaları gerektiği

               hissettirilebilirdi.

               Öğrenci ifadeleri dikkate alındığında, özellikle bazı hususlara dikkat edildiğinde online ders sürecini
               daha verimli hale getirilebileceği sonucu ortaya çıkmaktadır. Özellikle ders içeriklerinin daha verimli

               hale getirilmesi, öğrenci ihtiyaçlarının gözetilerek derslerin dikkate alınması ve öğrencilere psikolojik

               desteğin verilmesi ders sürecini daha verimli hale getirecektir.
                                                            Tartışma































               Şekil 4. Pandemi Sürecine İlişkin Öğrencilerin Online Eğitime İlişkin Tema ve Alt Temalar



                   Pandemi süreci gösterdi ki, yüz yüze yapılan eğitim-öğretimin aksamasına neden olan bazı durumlar
               oluşabilmektedir. Bu durumları bir nebze olsun hafifletmek ya da onun yerine ikame edecek bir sistem

               olarak  uzaktan  eğitim  sistemi  düşünülmektedir.  Nitekim  literatür  incelendiğinde,  uzaktan  eğitimden


                                                               32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37