Page 29 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 29

Bazı ödevlerimi ve eksiklerimi tamamlamak için arkadaşlarımın yardımına mecbur kaldım. Dolayısıyla
               verim aldığımı düşünmüyorum.

                      Online dersler oldukça verimsizdi. Üstüne üstlük hocalarımızın tutumları ve biz evdeyiz diye
               psikolojimizi düşünmeden sürekli ödev vermeleri daha da çekilmez kıldı bu durumu.

               Kendi bölümüm ve derslerim adına verimli bir süreç geçirdiğimizi düşünmüyorum. Özellikle en önemli

               dersimiz olan proje dersinde hem hoca hem biz öğrenciler yeterince sağlıklı bir iletişim kuramıyoruz.
               Haliyle derste ilerlemek daha da zorlaşıyor.


                      Yukarıdaki katılımcı görüşleri dikkate alındığında, öğrencilerin genel olarak online işlenen ders
               sürecinden memnun olmadıkları görülmektedir. Bu memnuniyetsizliğin çok sayıda nedenleri öğrenciler

               tarafından  dile  getirilmiştir.  Bunlar;  disiplin  eksikliği,  ders  saatinin  azlığı,  donanım  eksikliği,
               verimsizlik, iletişim sorunları gibi çok sayıda belirtilmiştir.


               Yüz yüze Karşılaştırma

                      Bu başlıkta öğrencilerin online işlenen derslerle yüz yüze yapılan derslere ilişkin düşünceleri
               sunulmaktadır.







































               Şekil 2. Pandemi Dönemi Online Derslerin Yüz Yüze Eğitimle Karşılaştırılması ve Alt Temaları


               Şekil 2’de öğrencilerin online işlenen dersler ile yüz yüze işlenen derslere ilişkin deneyimlerinden yola

               çıkarak yapılan karşılaştırmada elde edilen alt temalara yer verilmiştir. Öğrenci deneyimlerine ilişkin
               bazı ifadeler aşağıda sunulmaktadır:



                                                               29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34