Page 29 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 29
Bazı ödevlerimi ve eksiklerimi tamamlamak için arkadaşlarımın yardımına mecbur kaldım. Dolayısıyla
verim aldığımı düşünmüyorum.
Online dersler oldukça verimsizdi. Üstüne üstlük hocalarımızın tutumları ve biz evdeyiz diye
psikolojimizi düşünmeden sürekli ödev vermeleri daha da çekilmez kıldı bu durumu.
Kendi bölümüm ve derslerim adına verimli bir süreç geçirdiğimizi düşünmüyorum. Özellikle en önemli
dersimiz olan proje dersinde hem hoca hem biz öğrenciler yeterince sağlıklı bir iletişim kuramıyoruz.
Haliyle derste ilerlemek daha da zorlaşıyor.
Yukarıdaki katılımcı görüşleri dikkate alındığında, öğrencilerin genel olarak online işlenen ders
sürecinden memnun olmadıkları görülmektedir. Bu memnuniyetsizliğin çok sayıda nedenleri öğrenciler
tarafından dile getirilmiştir. Bunlar; disiplin eksikliği, ders saatinin azlığı, donanım eksikliği,
verimsizlik, iletişim sorunları gibi çok sayıda belirtilmiştir.
Yüz yüze Karşılaştırma
Bu başlıkta öğrencilerin online işlenen derslerle yüz yüze yapılan derslere ilişkin düşünceleri
sunulmaktadır.
Şekil 2. Pandemi Dönemi Online Derslerin Yüz Yüze Eğitimle Karşılaştırılması ve Alt Temaları
Şekil 2’de öğrencilerin online işlenen dersler ile yüz yüze işlenen derslere ilişkin deneyimlerinden yola
çıkarak yapılan karşılaştırmada elde edilen alt temalara yer verilmiştir. Öğrenci deneyimlerine ilişkin
bazı ifadeler aşağıda sunulmaktadır:
29