Page 30 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 30

Sınıf ortamında öğrendiğim şeyler daha kalıcı oluyordu. Bu durum nedeniyle online dersler bazı
               konuların anlatımında da iyi olmadı.

                      Ama yine de yüz yüze almış olduğum derslerin verimliliği daha yüksek.
                      Yüz yüze eğitimden aldığım verim onlinedan daha çok verimli. Bu süreçte başarım düştü.

                      Ama bazı derslerimizde gerekli verimi yakalayamadık ve bu bizi oldukça zorladı diyebilirim.

               Özellikle uygulamalı derslerimizde uzaktan ne yapabiliriz ki? Sonuçta elinizde 2 liranız var ise 10 liralık
               bir yemek yiyemezsiniz.

                      Başta online ders fikri çok güzel gelse de yüz yüze ders ile asla kıyaslanamaz.
                      Elbette yüz yüze dersler. Zorunda kalmadıkça hiçbir zaman online işlememeliyiz bence. Destek

               ve yardımcı olarak online olabilir ama o kadar.
                      Ve bence okulda olmak o atmosferi yaşamak daha güzel. Tabi bazı zamanlar gitmemeyi tercih

               etsek de.

                      Yine de evde ders dinlemek biraz sorumluluk hissini azalttığı için derslere çalışmak daha da
               zorlaştı.

                      Yüz  yüze  derslerde  yerinden  kalkıp  okula  gitmek  bir  emek  olduğu  için  derse  daha  değer

               veriyorsun.
                      Buna ek olarak ders ortamında işlenen dersin içerik ve biçimi ile online üzerinde işlenen içerik

               ve  biçim  oldukça  farklılaştı.  Örneğin  grupla  psikolojik  danışmada  vizeye  kadar  konular  işlenip
               sonrasında sınıf yarıya ayrılıp uygulamalı olarak devam edilecek iken, online derste kuramlarla ilgili

               tezler ve ilgili oyunlar okunarak içerik ve biçimi değiştirildi.
                      Fakat online derste hem hocalarla olan iletişimin kesilmesi hem kendi  arkadaşlarımızla olan

               iletişimimizin ve bilgi akışının kesilmesi verimliliği düşürdü.

                      Örgün  eğitimi  online  eğitime  tercih  ederim.  Derslerde  öğretmen-öğrenci  ilişkisini  hissetmek
               isterim.

                      Yüz yüze derste hocaların üzerimizde bir şekilde sağladığı olumlu bir kontrol mekanizması vardı.
               Kalıcı öğrenmeyi sağlamadığını düşünüyorum. Yüz yüze eğitimde yapılan quizler ve sözlüler derse olan

               bağlılığı artırıyordu bence.


                      Yukarıdaki katılımcı ifadeleri dikkate alındığında, öğrencilerin genel olarak yüz yüze eğitimden

               yana oldukları anlaşılmaktadır. Zira yüz yüze yapılan eğitimde hem öğreten-öğrenen etkileşimi hem de
               öğrencilerdeki  sorumluluk  hissi  gibi  durumlar  öğrencilerin  motivasyonlarını  önemli  derecede

               artırmaktadır.  Ancak  online  olarak  işlenen  derslerde  öğrencilerin  kendilerini  rahat  hissetmelerinden

               dolayı derse karşı ilgilerinin azaldığı anlaşılmaktadır. Bunun gibi çok sayıda etkenin öğrencilerin yüz
               yüze eğitimi online eğitime tercih etmede rol oynadığı anlaşılmaktadır.



                                                               30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35