Page 30 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 30
Sınıf ortamında öğrendiğim şeyler daha kalıcı oluyordu. Bu durum nedeniyle online dersler bazı
konuların anlatımında da iyi olmadı.
Ama yine de yüz yüze almış olduğum derslerin verimliliği daha yüksek.
Yüz yüze eğitimden aldığım verim onlinedan daha çok verimli. Bu süreçte başarım düştü.
Ama bazı derslerimizde gerekli verimi yakalayamadık ve bu bizi oldukça zorladı diyebilirim.
Özellikle uygulamalı derslerimizde uzaktan ne yapabiliriz ki? Sonuçta elinizde 2 liranız var ise 10 liralık
bir yemek yiyemezsiniz.
Başta online ders fikri çok güzel gelse de yüz yüze ders ile asla kıyaslanamaz.
Elbette yüz yüze dersler. Zorunda kalmadıkça hiçbir zaman online işlememeliyiz bence. Destek
ve yardımcı olarak online olabilir ama o kadar.
Ve bence okulda olmak o atmosferi yaşamak daha güzel. Tabi bazı zamanlar gitmemeyi tercih
etsek de.
Yine de evde ders dinlemek biraz sorumluluk hissini azalttığı için derslere çalışmak daha da
zorlaştı.
Yüz yüze derslerde yerinden kalkıp okula gitmek bir emek olduğu için derse daha değer
veriyorsun.
Buna ek olarak ders ortamında işlenen dersin içerik ve biçimi ile online üzerinde işlenen içerik
ve biçim oldukça farklılaştı. Örneğin grupla psikolojik danışmada vizeye kadar konular işlenip
sonrasında sınıf yarıya ayrılıp uygulamalı olarak devam edilecek iken, online derste kuramlarla ilgili
tezler ve ilgili oyunlar okunarak içerik ve biçimi değiştirildi.
Fakat online derste hem hocalarla olan iletişimin kesilmesi hem kendi arkadaşlarımızla olan
iletişimimizin ve bilgi akışının kesilmesi verimliliği düşürdü.
Örgün eğitimi online eğitime tercih ederim. Derslerde öğretmen-öğrenci ilişkisini hissetmek
isterim.
Yüz yüze derste hocaların üzerimizde bir şekilde sağladığı olumlu bir kontrol mekanizması vardı.
Kalıcı öğrenmeyi sağlamadığını düşünüyorum. Yüz yüze eğitimde yapılan quizler ve sözlüler derse olan
bağlılığı artırıyordu bence.
Yukarıdaki katılımcı ifadeleri dikkate alındığında, öğrencilerin genel olarak yüz yüze eğitimden
yana oldukları anlaşılmaktadır. Zira yüz yüze yapılan eğitimde hem öğreten-öğrenen etkileşimi hem de
öğrencilerdeki sorumluluk hissi gibi durumlar öğrencilerin motivasyonlarını önemli derecede
artırmaktadır. Ancak online olarak işlenen derslerde öğrencilerin kendilerini rahat hissetmelerinden
dolayı derse karşı ilgilerinin azaldığı anlaşılmaktadır. Bunun gibi çok sayıda etkenin öğrencilerin yüz
yüze eğitimi online eğitime tercih etmede rol oynadığı anlaşılmaktadır.
30