Page 100 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 100
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
verilen yanıtlar ise aile gelir düzeyi 5000-10000 TL arası olan öğrenciler için en fazla (f=40) %46,5
oranla “Katılıyorum” , en az ise (f=3) %3,5 oranla “Kesinlikle Katılmıyorum” olarak belirlenmiştir. Aile
aylık gelir düzeyi 0-1000 TL arası olan öğrencilerin bu maddeye en fazla (f=5) %35,7 ile “Katılmıyorum”
yanıtı verdikleri fakat herhangi bir öğrencinin (f=0) %0,0 ile “Kesinlikle Katılmıyorum” cevabını vermediği
görülmüştür.
“Duyarlılık” boyutunda bulunan anketin 23.maddesine aile gelir düzeyi 5000-10000 TL arası olan
öğrenciler en fazla (f=38) %44,2 oranla “Katılıyorum” olarak tercih ederken, en az (f=5) %5,8 ile “Kesin-
likle Katılmıyorum” cevabını vermişlerdir. Aile gelir düzeyi 0-1000 TL arası olan öğrenciler ise bu mad-
deye en fazla (f=4) %28,6 oranla “Katılıyorum” ve “Katılmıyorum” cevaplarken, en az ise (f=1) %1,71 ile
“Kesinlikle Katılmıyorum” yanıtını tercih etmişlerdir.
Tablo.6-Pandeminin doğal afet görülme değişkenine göre dağılımları
f %
Kesinlikle katılıyorum 33 10,9
Katılıyorum 50 16,4
Kararsızım 66 21,7
Katılmıyorum 86 28,3
Kesinlikle Katılmıyorum 69 22,7
Total 304 100,0
Tablo.6 Pandeminin doğal afet olarak görülmesi değişkenine göre verilen yanıtlar gösterilmiştir. Pan-
demiyi bir doğal afet olarak görülmesi değişkenine öğrencilerin büyük bir çoğunluğu (f=86) %28,3 oranla
katılmazken, (f=69) %22,7 ile “Kesinlikle Katılmıyorum” ve (f=66) %21,7 ile “Kararsızım” cevapları da ağır-
lıkta olmaktadır. En az verilen cevap ise (f=33) %10,9 oranla “Kesinlikle Katılıyorum” olarak belirlenmiştir.
4. SONUÇ VE TARTIŞMA
İlkokula, ortaokula ve liseye devam eden öğrencilerin doğal afetlerle ilgi bilgi düzeylerini, ilgi düzeylerini
ve duyarlılıklarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılan çalışmada elde edilen bulgular
ışığında sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilmiştir.
Cinsiyet değişkeni açısından kategorilerin dağılımına bakıldığında her bir kategori için kız öğrenciler kendi
aralarında “Bilgi” kategorisinde yer alan 1.maddeye %54,5 “Kesinlikle Katılıyorum” ve %37,9 oranla “Katı-
lıyorum” yanıtlarını vermişlerdir. “İlgi” kategorisinde bulunan 5.maddeye %23,7 “Kesinlikle Katılıyorum” ve
%41,4 ile “Katılıyorum” olarak cevap vermişlerdir. “Duyarlılık” kategorisinde yer alan anketin 8.maddesi için
kız öğrenciler %20,7 ile “Kesinlikle Katılıyorum” ve %28,3 ile “Katılıyorum” seçeneklerini tercih etmişlerdir.
Erkek öğrenciler ise her bir kategori açısından “Bilgi” kategorisindeki 1.maddeye %50,0 ile “Kesinlikle
Katılıyorum” ve %36,8 ile “Katılıyorum” olarak; “İlgi” kategorisinde yer alan 5.maddeye %28,3 oranla “Ke-
sinlikle Katılıyorum”, %34,9 oranla “Katılıyorum” olarak cevap vermişlerdir. Son olarak “Duyarlılık” kate-
gorisinde yer alan 8.madde için %14,2 ile “Kesinlikle Katılıyorum” ve %37,7 ile “Katılıyorum” seçeneklerini
tercih etmişlerdir. Bundan yola çıkarak kız ve erkek öğrencilerin verdikleri cevapların oranları arasında
karşılaştırma yapılırsa, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre doğal afetler konusunda bilgi düzeylerinin,
ilgi düzeylerinin ve duyarlılıklarının daha fazla olduğu sonucuna ulaşılabilir.
Ayrıca bu tabloda bulunan duyarlılık kategorisinde yer alan anketin 8.maddesi olan “Okulumda doğal
afetlerle ilgili yeterli bilgilendirme yapıldığını düşünüyorum” maddesine kız öğrenciler %25,8 oranla “Ka-
rarsızım”, %18,7 oranla “Katılmıyorum” ve %6,6 oranla “Kesinlikle Katılmıyorum” yanıtlarını vermişlerdir.
Erkek öğrenciler ise maddeyi %17,0 ile “Kararsızım”, %18,9 ile “Katılmıyorum” ve %12,3 oranla da “Kesinlikle
artvincovidcongress.org 100 - Bildiri Metni -