Page 102 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 102

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             2.  Öğrencilerin okullarında doğal afetlerle ilgili yapılan bilgilendirme konferansları ve uygulamaları
        arttırılabilir.
             3. Öğrencilerin doğal afetlerin yaşanan diğer sosyal olaylar (pandemi, iklim değişikliği) ile ilişkisini daha
        iyi kavrayabilmeleri ve bilgi edinmeleri açısından bu konuda içerikler hazırlanabilir.
             4. Aile eğitimleri ile daha fazla insana ulaşılarak doğal afetlerle ilgili bilgilendirmeler yapılabilir
             Kaynaklar
        Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) (2014). Açıklamalı Afet Yönetim Terimleri Sözlüğü.
        Akçil, Ö., Toğrol, A., Mercan, F. Ç., Püskülcü, S., Tanırcan, G., ve Baykal, A. (2014). Yeniden düzenlenmiş temel
               afet bilinci eğitim programının okul dışı bilim öğrenme ortamında etkililiğinin incelenmesi. Boğaziçi
               Üniversitesi Eğitim Dergisi, 31(2), 99-126.
        Baltacı, a. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal
               bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
        Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
        Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yön-
               temleri (16. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
        Cin, M. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğal Afetler ile İlgili Yanılgıları. Marmara Coğrafya Dergisi,
               Sayı: 22, Temmuz, 70-81.
        Ergünay, O. (2007). Türkiye’nin afet profili. TMMOB afet sempozyumu bildiriler kitabı, 5-7.
        Erkal, T., ve Değerliyurt, M. (2009). Türkiye’de afet yönetimi. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(22), 147-164.
        Fetihi, L., ve Gülay, H. (2011). Deprem bilinci arttırma programı’nın (Debap) 6 yaş çocukları üzerindeki
               etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 1-17.
        https://www.afad.gov.tr/afadem/afet-bilinci-egitimi    22.02.2021 tarihinde erişilmiştir
        https://www.afad.gov.tr/afet-turleri     22.02.2021 tarihinde erişilmiştir
        https://www.neoldu.com/turkiye-afet-deprem-sel-heyelan-dagilis-38206h.htm      22.02.2021 tarihinde
               erişilmiştir
        Kadıoğlu, M. (2008). Küresel iklim değişikliğine uyum stratejileri. Kar Hidrolojisi Konferansı, 27-28
        Karakuş, U., ve Önger, S. (2017). 8. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Afet ve Afet Eğitimi Kavramını Anlama Düzey-
               leri/The Understanding Levels on Natural Disasters and Disasters Education Concepts for 8th
               Grade Students Students. Journal of History Culture and Art Research, 6(6), 482-491.
        Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. (21. bs.). Ankara: Nobel Yayınları
        Koç, H., Şeker, G., Evci, N. ve Doğan, M. Afet Eğitimi Konulu Araştırmaların İçerik Analizi Yöntemiyle Değer-
               lendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(2), 637-655.
        Meteoroloji Genel Müdürlüğü (2016). Meteorolojik karakterli doğal afetler 2016 yılı değerlendirme raporu.
               Ankara.
        Özey, R. (2011). Afetler Coğrafyası. İstanbul: Aktif Yayınevi.
        Soydan, E., ve Alpaslan, N. (2014). Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi. İstanbul Journal of Social Sciences
               (2014) Summer, 7, 53-64.
        Şahin, C., Sipahioğlu, S. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara,478s.
        Toprak Karaman, Z., ve Altay, A., (2016) Bütünleşik Afet Yönetimi, İlkem Yayınları, İzmir
        Yazıcı, Ö., & Ulu Kalın, Ö. (2018). A Comparative Analysis of Conceptual Metaphors for “Natural Disas-
               ter”E-Kafkas Journal of Educational Research, 5(1), 25-40.












               artvincovidcongress.org                   102                                      - Bildiri Metni -
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107