Page 103 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 103
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öğrencilerin Sanal Laboratuvar Uygulamaları İle İlgili Görüşleri; Anket Geliştirme Çalışması
Sude Naz KARATAYLI , Halil Dündar CANGÜVEN b
a
a Öğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, sudenazkaratayli09@gmail.com
Fen Bilimleri Öğretmeni, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
b
Özet
Bireyler okul yaşantıları boyunca olduğu gibi sosyal hayatlarında da öğrenmeler gerçekleştirirler.
Öğrenme iki şekilde gerçekleşir: kendiliğinden ya da yönlendirmelerle. Öğrenmelere yardımcı olacak araçların
okullarda bulunması öğrencilere öğrenme kapsamında büyük artılar katar. Bu gözlemlerin bahsinin geçtiği
bir ders de fen bilimleridir. 2020 yılında ortaya çıkan pandemiyle sanal laboratuvar uygulamaları eğitimin
vazgeçilmez uygulamaları şeklinde düşünülmektedir.
Bu bakımdan, çalışmanın amacı sanal laboratuvar uygulamaları ile ilgili lise öğrencilerinin görüşlerini
belirlemek şeklinde değerlendirilmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel (ilişki-
sel) tarama modeli kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem kullanılmıştır. Anket çalışmasına 250 kişi
katılmıştır. En çok katılım 15-18 yaş aralığından sağlanmış, en az katılım 7-10 yaş aralığından sağlanmıştır.
Çalışmada uygulanan anketteki maddelerin ayrılan kategorilere verilen yanıtların demografik özelliklere
göre karşılaştırılması tartışma ve sonuç bölümünde yer almaktadır. Sanal laboratuvar kullanımı katılan
öğrenciler arasında oldukça düşüktür.
Pandemi dönemimde aynı ortamda birçok kişinin bulunamaması sanal laboratuvarlarda yapılan
uygulamaları artırmış ve ilgisi olan insanları deneyler yapma konusunda sanal laboratuvarlara yönlendirmiştir.
Uzaktan eğitimin vaz geçilmez olduğu bir dönemde tekrardan ve güçlü bir şekilde gündeme gelen sanal
laboratuvar uygulamaları öğrenci başarısını olumlu yönde etkilemektedir.
Anahtar Kelimeler: Sanal Laboratuvar, Laboratuvar, Fen, Kimya, Öğrenme
- Bildiri Metni - 103 Eğitimde Yeni Normlar-II