Page 95 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 95
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo.1. de katılımcılara ait demografik özellikler yer almaktadır. Çalışmaya 198 kız öğrenci, 106
erkek öğrenci olmak üzere toplamda 304 öğrenci katılmıştır. Ankete en fazla (f=148) %48,5 oranla 11-14
yaş aralığındaki öğrenciler, en az (f=28) %9,2 7-10 yaş aralığında bulunan öğrenciler katılmıştır. Öğrenim
görülen dönem türü faktörü açısından bakıldığında, (f=157) %51,5 oranla en fazla katılımcının lise türün-
den, (f=19) %6,2 oranla en az katılımcının ilkokul türünden olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların büyük bir
çoğunluğu (f=67) %22,0 oranla 11.sınıf düzeyinde yer alırken, 1.sınıf düzeyinde herhangi bir öğrenci çalış-
mada yer almamıştır. Okul türü bakımından en fazla katılımcının (f=283) %92,8 ile devlet okulundan, en
az katılımcının (f=21) %6,9 ile özel okuldan olduğu görülmektedir. Katılımcıların başarı durumlarına bakıl-
dığında, (f=242) %79,3 oranla katılımcıların büyük bir çoğunluğun her yıl takdir belgesi aldığı, (f=8) %2,6
oranla katılımcıların bir kısmının ise her yıl onur belgesi aldığı tespit edilmiştir. Katılımcıların babalarının
eğitim durumları (f=107) %35,1 ile en fazla lise mezunu olarak, en az (f=1) %0,3 oranla okur-yazar olma-
yan olarak görülmektedir. Anne eğitim durumuna bakıldığında (f=93) %30,5 oranla katılımcıların büyük
bir çoğunluğunun annesinin lise mezunu olduğu belirlenirken, en az (f=2) %0,7 oranla katılımcıların bir
kısmının annelerinin okur-yazar olmadığı tespit edilmiştir. Aylık aile geliri bakımından (f=14) %4,6 oranla
en az katılımcının aylık gelirinin 0-1000 TL arası olduğu görülürken, (f=86) %28,2 ile en fazla katılımcı da
aylık gelirin 5000-10000 TL arası olduğu belirlenmiştir.
Tablo.2-Cinsiyet değişkenine göre kategorilerin dağılımları
1 Doğal afet türlerini bilirim.
5 İklim değişikliğinin doğal afetlerle ilişkili olduğunu düşünüyorum.
8 Okulumda doğal afetlerle ilgili yeterli bilgilendirme yapıldığını düşünüyorum.
Soru Numarası Cinsiyet Kesinlikle katılı- yorum Katılıyorum Kararsızım Katılmıyorum Kesinlikle katıl- mıyorum T oplam
f 108 75 11 1 3 198
K
% 54,5% 37,9% 5,6% 0,5% 1,5% 100,0%
Bilgi 1
f 53 39 10 4 0 106
E
% 50,0% 36,8% 9,4% 3,8% 0,0% 100,0%
f 47 82 38 22 9 198
K
% 23,7% 41,4% 19,2% 11,1% 4,5% 100,0%
İlgi 5
f 30 37 18 16 5 106
E
% 28,3% 34,9% 17,0% 15,1% 4,7% 100,0%
f 41 56 51 37 13 198
K
% 20,7% 28,3% 25,8% 18,7% 6,6% 100,0%
Duyarlılık 8
f 15 40 18 20 13 106
E
% 14,2% 37,7% 17,0% 18,9% 12,3% 100,0%
Tablo.2. Cinsiyet değişkenine göre kategorilerin dağılımlarına bakıldığında “Bilgi” kategorisinde yer alan
anketin 1 numaralı maddesine kız öğrenciler (f=108) %54,5 oranla “Kesinlikle Katılıyorum” olarak cevap
verirken, (f=1) %0,5 ile en az “Katılmıyorum” olarak cevap verdikleri görülmektedir. Erkek öğrencilerin ise
1 numaralı maddeye (f=53) %50,0 ile kesinlikle katıldıkları belirlenmiş, (f=0) %0,0 ile herhangi bir erkek
- Bildiri Metni - 95 Eğitimde Yeni Normlar-II