Page 233 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 233
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Veri Toplama Aracı
Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket son hali oluşturularak gönüllü olan bireylere sunulmuştur.
Anket toplamda iki bölümden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde demografik bilgi soruları, ikinci bölü-
münde araştırma soruları bulunmaktadır.
Büyüköztürk (2005) e göre anket geliştirme aşamaları şu şekildedir.
1.aşama: Problem tanımlama: Araştırma konusuna uygun literatür taraması yapılmış, çalışmanın
temel problemleri belirlenmiştir.
2.aşama: Madde yazma: Alanyazında karşılaşılan sorular sonunda taslak olarak 9 madde oluştu-
rulmuştur. 9 sorunun tamamı dereceleme sorusudur. Derecelemede seçenekler olumludan olumsuza
doğru sıralanmıştır.
3.aşama: Uzman görüşü alma: Hazırlanan madde havuzu uzman görüşleri belirleme formuna dönüş-
türülmüş ve uzmanlara sunulmuştur. Çalışmada dil uzmanları, seçme değerlendirme uzmanları, ölçme
uzmanları ve eğitim uzmanları olmak üzere 5 farklı uzmanla çalışılmıştır. Uzmanların yüzde 70-80 uyuşma
gösterdiği maddeler ankette kalmış, diğer maddeler anketten çıkarılmıştır. Anket maddeleri Türkçe diline
uygunluk, amaca uygunluk, ölçme ve değerlendirmeye uygunluk, yaş guruplarına uygunluk gibi kriterler
göz önüne alınarak değerlendirilmiştir.
4. aşama: Ön Uygulama Ve Ankete Son Hali: Anketin son halinde 16 sıralama sorusu 4 soru çoktan
seçmeli ve 2 soru açık uçlu soru yer almıştır. Anketle ilgili gerekli izinler alınmış pandemi dönemi dolayı-
sıyla anket online form olarak düzenlenmiş ve bireylere sunulmuştur. Çalışmanın açıklamasında gönüllü
bireylerin doldurması rica edilmiştir ve çalışmaya tamamen gönüllülük esaslı katılım sağlanmıştır.
Verilerin analizi
Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler frekans (f) ve yüzde
(%) ile gösterilmiştir. Analizler için uzmanlardan gerekli yardımlar alınmıştır. Kategoriler ile demografik
özelliklerin karşılaştırıldığı tablolar Ki-Kare ile gösterilmiştir.
3. Bulgular
Bu bölümde çalışma ile bulgular tablolar halinde verilmiştir.
Tablo.1.Katılımcıların demografik özellikleri
f % f %
Kız
Cinsiyet Erkek 402 63,6
230
36,4
9 ve altı 2 0,3 İşsiz 16 2,5
10-14 126 19,9 Öğrenci 214 33,9
Yaş 15-19 62 9,8 Meslek Grubu Öğretmen 61 9,7
20-24 42 6,6 Memur 177 28,0
25-29 31 4,9 Ev hanımı 74 11,7
- Bildiri Metni - 233 Eğitimde Yeni Normlar-II