Page 233 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 233

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Veri Toplama Aracı
                 Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket son hali oluşturularak gönüllü olan bireylere sunulmuştur.
            Anket toplamda iki bölümden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde demografik bilgi soruları, ikinci bölü-
            münde araştırma soruları bulunmaktadır.
                 Büyüköztürk (2005) e göre anket geliştirme aşamaları şu şekildedir.
                 1.aşama: Problem tanımlama: Araştırma konusuna uygun literatür taraması yapılmış, çalışmanın
            temel problemleri belirlenmiştir.
                 2.aşama: Madde yazma: Alanyazında karşılaşılan sorular sonunda taslak olarak 9 madde oluştu-
            rulmuştur. 9 sorunun tamamı dereceleme sorusudur. Derecelemede seçenekler olumludan olumsuza
            doğru sıralanmıştır.
                 3.aşama: Uzman görüşü alma: Hazırlanan madde havuzu uzman görüşleri belirleme formuna dönüş-
            türülmüş ve uzmanlara sunulmuştur. Çalışmada dil uzmanları, seçme değerlendirme uzmanları, ölçme
            uzmanları ve eğitim uzmanları olmak üzere 5 farklı uzmanla çalışılmıştır. Uzmanların yüzde 70-80 uyuşma
            gösterdiği maddeler ankette kalmış, diğer maddeler anketten çıkarılmıştır. Anket maddeleri Türkçe diline
            uygunluk, amaca uygunluk, ölçme ve değerlendirmeye uygunluk, yaş guruplarına uygunluk gibi kriterler
            göz önüne alınarak değerlendirilmiştir.
                 4. aşama: Ön Uygulama Ve Ankete Son Hali: Anketin son halinde 16 sıralama sorusu 4 soru çoktan
            seçmeli ve 2 soru açık uçlu soru yer almıştır. Anketle ilgili gerekli izinler alınmış pandemi dönemi dolayı-
            sıyla anket online form olarak düzenlenmiş ve bireylere sunulmuştur. Çalışmanın açıklamasında gönüllü
            bireylerin doldurması rica edilmiştir ve çalışmaya tamamen gönüllülük esaslı katılım sağlanmıştır.


                 Verilerin analizi
                 Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler frekans (f) ve yüzde
            (%) ile gösterilmiştir. Analizler için uzmanlardan gerekli yardımlar alınmıştır. Kategoriler ile demografik
            özelliklerin karşılaştırıldığı tablolar Ki-Kare ile gösterilmiştir.


                 3. Bulgular


                 Bu bölümde çalışma ile bulgular tablolar halinde verilmiştir.

            Tablo.1.Katılımcıların demografik özellikleri

                                                    f      %                                  f       %

                                 Kız
                  Cinsiyet      Erkek             402     63,6

                                                  230
                                                          36,4
                               9 ve altı            2      0,3                  İşsiz         16     2,5

                                10-14              126    19,9                Öğrenci        214    33,9


                  Yaş           15-19              62      9,8        Meslek Grubu  Öğretmen  61     9,7

                                20-24              42      6,6                Memur          177    28,0


                                25-29              31      4,9               Ev hanımı       74      11,7




            - Bildiri Metni -                                233                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238