Page 228 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 228
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Salgını Sürecinde Okul Özerkliği: Bir Durum Çalışması
Fatma AVCI a
a Dr., Okul Yöneticisi, Nermin Özdemir Anaokulu, fatma.epo@gmail.com
Özet
Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde tüm eğitim kurumları kapatılmış, eğitimin devamlılığını sağ-
lamak üzere ivedilikle uzaktan eğitim uygulamaları devreye sokulmuştur. Okullar, eğitsel planlamalar
doğrultusunda yerine getireceği eğitim-öğretim işlevini bireyin ve toplumun beklentileri ve ortaya çıkan
olağanüstü durumlar doğrultusunda tasarlamak için bazı temel alanlarda esnek hareket edebilme imkâ-
nına sahip olmalıdır.
Araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin salgın döneminde okul özerkliği konusundaki görüşlerini
ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine göre oluşturulmuş-
tur. Eskişehir il merkezinde özel ve kamuya ait çeşitli okullarda görev yapan toplam 39 okul yöneticisine
ulaşılmıştır. Okul yöneticilerine toplamda 10 soru ile “salgın döneminde okul özerkliği” konusundaki gö-
rüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmış, salgın nedeniyle çevrim içi olarak yapılan görüşmelerde geliştirilen
görüşme sorularını katılımcı yöneticilerden yanıtlamaları istenmiştir.
Araştırmanın bulgularına göre katılımcı okul yöneticilerinin önemli bir kısmı salgın sürecinde eği-
tim-öğretimin sürdürülmesi konusunda özerk davranamazken eğitim saatlerinin belirlenmesinde özerk
davranabildiklerini ifade etmişlerdir. Okul yöneticilerinin ifade ettikleri görüşlerinden bu süreçte daha yoğun
olarak öğretim yöntemleri, ders içeriklerinin belirlenmesi, ders kitaplarının seçilmesi okul gelişimini plan-
lama ve okul bütçesini yönetme konularında özerk davranamadıkları diğer yandan personel yönetimi ve
okul performansını izleme ve değerlendirme konularında özerk kararlar alamadıkları anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Salgın, Okul Özerkliği, Durum Çalışması.
artvincovidcongress.org 228 - Bildiri Metni -