Page 237 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 237

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                       f        25           130           232           178           67
                   Dini değerler
                                      %         4            20,6          36,7         28,2          10,6
                                       f        31           136           218           179           68
                   Milli değerler
                                      %         4,9          21,5          34,5         28,3          10,8
                                       f        42           159           200           164           67
                 Kültürel değerler
                                      %        6,6           25,2          31,6         25,9          10,6
                 Tablo.5’de “Pandemi yetişkinlerdeki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtların
            dağılımı bulunmaktadır. Katılımcıların çok kötü etkilendiği düşünülen değer % 10,4 (f=66) ile “ ekonomik
            değerler”,  kötü etkilendiği değerler %25,2 (f=159) ile kültürel, %30,2 (f=191) ile sosyal ve  % 31,6 (f=200)
            ile ekonomik değerler” olarak belirlenmiştir. Katılımcıların karar veremediği düşünülen değerler % 42,7
            oran (f=270) ile estetik ve % 39,6 oran (f=250) ile politik değerler”,  iyi etkilendiği düşünülen değer % 31,2
            (f=197) ile “bilimsel değerler”, çok iyi etkilendiği düşünülen değer % 14,6 (f=92) ile “ bilimsel değer” olarak
            belirtilmiştir.


            Tablo.6-Çocuklar/yetişkinler sanal ortam için hangi aracı daha çok kullanmaktadır? Verilen yanıtların dağılımı

                             Bilgisayar  Tablet  Telefon  TV  Bilgisayar ve Telefon  Tablet ve Telefon  Hepsi

                          f     93       162      361    12            1                  1           2
              Çocuklar
                         %      14,7     25,6     57,1   1,9         0,2                0,2          0,3


                          f     70        4      533     24           0                  0            1
              Yetişkinler
                         %      11,1     0,6     84,3    3,8          0                  0           0,2


                 Tablo.6‘da “Çocuklar/yetişkinler sanal ortam için hangi aracı daha çok kullanmaktadır?” sorusuna ve-
            rilen yanıtların dağılımı görülmektedir. Katılımcılara göre çocuklar için en çok tercih edilen %57,1 (f=361)
            ile telefon, yetişkinler için en çok kullanılan yine %84,3 (f=533) ile telefon olarak tespit edilmiştir.


            Tablo.7-Hangi sanal ortam ulaşım aracı değerlerin çocuklara/yetişkinlere aktarılmasında daha çok kulla-
            nılmalıdır? Verilen yanıtların dağılımı

                              Bilgisayar  Tablet  Telefon  TV   Bilgisayar ve Telefon  Tablet ve Telefon  Hepsi

                          f      257       90       144    131           3                 4            3
              Çocuklar
                         %      40,7       14,2    22,8    20,7         0,5               0,6          0,5

                          f      137       18      336     132           2                 5            2
              Yetişkinler
                         %       21,7      2,8     53,2    20,9         0,3               0,8          0,3


                 Tablo.7’de “Hangi sanal ortam ulaşım aracı değerlerin çocuklara/yetişkinlere aktarılmasında daha çok
            kullanılmalıdır?” sorusuna verilen yanıtların dağılımı gösterilmektedir. Katılımcılara göre bu sorunun cevabı
            çocuklar için %40,7 (f=257) ile bilgisayarken yetişkinler için % 53,2 (f=336) ile telefondur.




            - Bildiri Metni -                                237                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242