Page 229 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 229
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Ergenler Ve Yetişkinler İçin Yaşam Becerileri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve
Güvenirlik Çalışması
Evren ERZEN , K. Elif BAĞRIYANIK b
a
aDr. Öğr. Üyesi, Artvin Çoruh Üniversitesi, evrenerzen@artvin.edu.tr
bÖğr. Gör., Artvin Çoruh Üniversitesi, ekbagriyanik@artvin.edu.tr
Özet
Bu çalışmanın amacı Kase ve diğerleri (2016) tarafından geliştirilmiş olan Yaşam Becerileri Ölçeğinin
geçerli ve güvenilir bir formunun Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Çalışma grubu, yaşları 18 ile 34 arasında de-
ğişmekte olan (Ortyaş=21.66. SS=1.95) 248’i kadın (75.2%) 82’si erkek (24.8%), toplam 330 üniversite
öğrencisinden oluşmaktadır.
Ölçeğin Japonca orijinal faktör yapısı doğrulayıcı faktör analizi aracılığıyla sınanmış ve Japonca faktör
yapısının Türk kültüründe de geçerli olduğu tespit edilmiştir (‐2/sd= 1.81, GFI= .91. CFI= .84. TLI= .93,
RMSEA= .05). Ölçekte 4 alt boyut ve 21 madde yer almaktadır. Ölçeğin kriter geçerliği katsayısı .76 olarak
belirlenmiştir (p<.001). Ölçeğin güvenirliği Cronbach iç tutarlılık katsayısı ve test-tekrar test yöntemleriy-
le sınanmıştır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı ölçeğin bütünü için .90, baş etme alt boyutu için .71,
etkili iletişim alt boyutu için .70, karar verme alt boyutu için .88 ve kişilerarası ilişkiler alt boyutu için ise
.78 olarak belirlenmiştir.
Ölçeğin test tekrar test sonuçları tutarlılık düzeyi alt boyutlar bağlamında .46 ile .80, ölçeğin bütünü
için .99 düzeyinde gerçekleşmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda Kase ve diğerleri (2016) tarafından gelişti-
rilmiş olan Yaşam Becerileri Ölçeği’nin Türk kültüründe uygulanabilmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracı olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yaşam Becerileri, Karar Verme, Duygularla Baş Etme, Etkili İletişim, Kişilerarası
İlişkiler
- Bildiri Metni - 229 Eğitimde Yeni Normlar-II