Page 235 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 235
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo.2’te “Sanal ortam çocuklardaki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtların
dağılımı gösterilmiştir. Katılımcıların çok kötü etkilendiği düşünülen değer en fazla %10,1 (f=64) ile “ sosyal
değerler”, kötü etkilendiği değer %25,9 (f=164) ile kültürel, % 32,1 (f=203) ile sosyal ,%25,3 (f=160) ile
dini değerler, %24,5 (f=155) ile ekonomik değerler olarak görülmüştür. Katılımcıların karar veremediği
düşünülen değer %41,1 oran (f=260) ile ekonomik ve %45,3 (f=286) ile politik değerler, iyi etkilendiği
düşünülen değer %44,3 (f=280) oranla “bilimsel değerler”, çok iyi etkilendiği düşünülen değer ise %16,5
(f=104) ile “ bilimsel değer” olarak belirlenmiştir.
Tablo.3-Sanal ortam yetişkinlerde değer yargılarını nasıl etkilemiştir? Verilen yanıtların dağılımı
Sorular Çok kötü Kötü Karasızım İyi Çok iyi
f 18 73 153 274 114
Bilimsel değerler
% 2,8 11,6 24,2 43,4 18
f 34 153 191 190 64
Ekonomik değerler
% 5,4 24,2 30,2 30,1 10,1
f 30 119 230 193 60
Estetik değerler
% 4,7 18,8 36,4 30,5 9,5
f 40 169 177 172 74
Sosyal değerler
% 6,3 26,7 28 27,2 11,7
f 32 123 230 188 59
Politik değerler
% 5,1 19,5 36,4 29,7 9,3
f 29 133 223 162 85
Dini değerler
% 4,6 21 35,3 25,6 13,4
f 20 131 212 190 79
Milli değerler
% 3,2 20,7 33,5 30,1 12,5
f 27 147 199 171 88
Kültürel değerler
% 4,3 23,3 31,5 27,1 13,9
Tablo.3’te “Sanal ortam yetişkinlerdeki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtların
dağılımı görülmektedir. Katılımcıların çok kötü etkilendiği düşünülen değer %6,3 (f=40) ile “ sosyal de-
ğerler” ; kötü etkilendiği değerler %23,3 (f=147) ile kültürel, %26,7 (f=169) ile sosyal ve % 24,2 (f=153) ile
ekonomik değerler olarak görülmüştür. Katılımcıların karar veremediği düşünülen değerler %36,4 oran
(f=230) ile estetik ve % 36,4 (f=230) ile politik değerler olarak tespit edilmiştir. Katılımcıların iyi etkilendiği
düşünülen değer %43,4 oran (f=274) ile “bilimsel değerler”, çok iyi etkilendiği düşünülen değer %18 (f=114)
ile “ bilimsel değer” olarak saptanmıştır.
- Bildiri Metni - 235 Eğitimde Yeni Normlar-II