Page 235 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 235

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Tablo.2’te “Sanal ortam çocuklardaki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtların
            dağılımı gösterilmiştir. Katılımcıların çok kötü etkilendiği düşünülen değer en fazla %10,1 (f=64) ile “ sosyal
            değerler”, kötü etkilendiği değer %25,9 (f=164) ile kültürel, % 32,1 (f=203) ile sosyal ,%25,3 (f=160) ile
            dini değerler, %24,5 (f=155)  ile ekonomik değerler olarak görülmüştür.  Katılımcıların karar veremediği
            düşünülen değer %41,1 oran (f=260) ile ekonomik ve %45,3 (f=286)  ile politik değerler,   iyi etkilendiği
            düşünülen değer %44,3 (f=280) oranla “bilimsel değerler”, çok iyi etkilendiği düşünülen değer ise  %16,5
            (f=104) ile “ bilimsel değer” olarak belirlenmiştir.

            Tablo.3-Sanal ortam yetişkinlerde değer yargılarını nasıl etkilemiştir? Verilen yanıtların dağılımı

                    Sorular                  Çok kötü       Kötü       Karasızım        İyi         Çok iyi

                                      f         18           73           153          274           114
                Bilimsel değerler
                                      %        2,8           11,6         24,2         43,4           18

                                      f        34           153           191          190           64
               Ekonomik değerler
                                      %        5,4          24,2          30,2         30,1          10,1

                                      f        30            119          230           193          60
                 Estetik değerler
                                      %        4,7          18,8          36,4         30,5          9,5


                                      f        40           169           177           172          74
                 Sosyal değerler
                                      %        6,3          26,7          28           27,2          11,7

                                      f        32            123          230          188           59
                 Politik değerler
                                      %        5,1          19,5          36,4         29,7          9,3

                                      f        29            133          223           162          85
                  Dini değerler
                                      %        4,6           21           35,3         25,6          13,4

                                      f        20            131          212          190           79
                  Milli değerler
                                      %        3,2          20,7          33,5         30,1          12,5

                                      f        27            147          199           171          88
                Kültürel değerler
                                      %        4,3          23,3          31,5         27,1          13,9
                 Tablo.3’te “Sanal ortam yetişkinlerdeki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtların
            dağılımı görülmektedir. Katılımcıların çok kötü etkilendiği düşünülen değer  %6,3 (f=40) ile “ sosyal de-
            ğerler” ; kötü etkilendiği değerler %23,3 (f=147) ile kültürel, %26,7 (f=169) ile sosyal ve % 24,2 (f=153) ile
            ekonomik değerler olarak görülmüştür.  Katılımcıların karar veremediği düşünülen değerler %36,4 oran
            (f=230) ile estetik ve % 36,4 (f=230) ile politik değerler olarak tespit edilmiştir. Katılımcıların iyi etkilendiği
            düşünülen değer %43,4 oran (f=274) ile “bilimsel değerler”,  çok iyi etkilendiği düşünülen değer %18 (f=114)
            ile “ bilimsel değer” olarak saptanmıştır.




            - Bildiri Metni -                                235                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240