Page 239 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 239
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
% 1,11 ile eklem ağrıları ve yetişkinlerde % 2,21 ile çocuklarda % 1,58 ile boyun ağrıları olarak belirtilmiştir.
Katılımcılara göre el parmakları ve ayak parmakları ağrısı sadece çocuklarda görülmektedir.
Grafik.2 -Sanal ortamda geçirilen süre sonunda psikolojik durum olarak çocuklarda/yetişkinlerde neler
oluşabilir? Verilen yanıtların dağılımı
Grafik.2’de “Sanal ortamda geçirilen süre sonunda psikolojik durum olarak çocuklarda/yetişkinlerde
neler oluşabilir?” sorusuna verilen yanıtların dağılımı görülmektedir. Katılımcılar bu soruya en çok yetiş-
kinlerde % 65,4 ile çocuklarda 74,41 ile durgunluk ve yetişkinlerde % 22,12 ile çocuklarda %60,51 ile can
sıkıntısı cevabını vermişlerdir. Yetişkinlerde %0,32 ile çocuklarda ise %0,16 ile en az hiçbiri cevabı veril-
miştir. Bunun yanı sıra sevinç ve heyecan cevapları da azınlıktadır.
Tartışma ve Sonuç
Araştırmanın Ana Problemlerinin Değerlendirilmesi
1) Sanal ortam çocuklar ve yetişkinlerde değer yargılarını nasıl etkilemiştir?
“Sanal ortam çocuklardaki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtlardan yola çıkı-
larak; katılımcıların çoğunluğunun sanal ortamın çocukların ekonomik, estetik, politik, dini, milli ve kültürel
değerlerine olan etkisi konusunda “kararsız” durumda olduğu yargısına varılabilir. Bunun yanında katılımcı-
ların, sanal ortamın çocukların sosyal değerlerini kötü ve bilimsel değerlerini iyi etkilediğini düşündüklerini
görülmüştür.
“Sanal ortam yetişkinlerdeki değer yargılarını nasıl etkilemiştir?” sorusuna verilen yanıtlara bakıldığında
katılımcıların çoğunluğu sanal ortamın yetişkinlerin ekonomik, estetik, sosyal, politik, dini, milli ve kültürel
değerlerine olan etkisi konusunda kararsız durumdalar iken bilimsel değerlere olan etkinin iyi olduğunu
düşündükleri görülebilir.
Bu iki sorunun cevaplarına göre katılımcıların çoğunluğunun vardığı bazı yargılar;
• Sanal ortam çocukların sosyal değerlerini olumsuz etkilemiştir.
- Bildiri Metni - 239 Eğitimde Yeni Normlar-II