Page 245 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 245

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinde Akademik Yaşam Doyumu, Belirsiz-
                      liğe Tahammülsüzlük ve Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi


                                         Hatice ODACI , Fatih AYDIN  ve Feridun KAYA c
                                                                   b
                                                     a
                                aProf. Dr., Karadeniz Teknik Üniversitesi, hatodaci@hotmail.com
                              bAraş. Gör., Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 61fatihaydin@gmail.com
                                cDr. Öğr. Üyesi, Bayburt Üniversitesi, feridunkaya25@gmail.com

                 Özet


                 Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinde akademik yaşam doyumu,
            belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik arasındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Çalışma grubunu
            2020-2021 akademik yılı bahar döneminde öğrenimlerine devam eden yaşları 18 ile 35 arasında değişen
            (X=21.98, SS=3.35), 147 kadın (%57.4) ve 109 erkek (%42.6) üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Veri top-
            lama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Belirsizliğe Tahammülsüz Ölçeği, Akademik Yaşam Doyumu Ölçeği
            ve Bilişsel Esneklik Ölçeği kullanılmıştır. Analizler sonucunda akademik yaşam doyumu ile bilişsel esneklik
            arasında (r=.33, p<.01) pozitif, akademik yaşam doyumu ile belirsizliğe tahammülsüzlük arasında (r=-.39,
            p<.01) negatif yönde anlamlı ilişki gözlenmiştir.
                 Aynı zamanda bilişsel esneklik ile belirsizliğe tahammülsüzlük arasında (r=-.46, p<.01) negatif yönde
            anlamlı ilişki bulunmuştur. Yapısal eşitlik modeline ilişkin sonuçlar; belirsizliğe tahammülsüzlüğün bilişsel
            esneklik üzerindeki doğrudan etkisinin (β=-.74, t=-6.84, p<.01), bilişsel esnekliğin akademik yaşam doyumu
            üzerindeki doğrudan etkisinin (β=.53, t=4.24, p<.01) ve belirsizliğe tahammülsüzlüğün bilişsel esneklik yo-
            luyla akademik yaşam doyumu üzerindeki dolaylı etkisinin (β=-.39, %95 BC [−.55, −.24]) anlamlı olduğunu
            göstermektedir.
                 Tam aracı modelin verilerle iyi bir uyuma sahip olduğu belirlenmiştir (X2 (SD = 16, N = 256) = 39.86,
            p<.01; X2/SD=2.49, CFI=.97, NFI=.95; RMSEA=.076; SRMR=.055).

                 Anahtar Sözcükler: Belirsizliğe Tahammülsüzlük, Akademik Yaşam Doyumu, Bilişsel Esneklik, Üni-
            versite Öğrencisi, Covid-19.

































            - Bildiri Metni -                                245                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250