Page 300 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 300

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Son olarak bu aşamada hikâye tahtası çalışması yapılmaktadır. Hikâye tahtası da yine kâğıt kalem
        ile oluşturulabileceği gibi hazır sahne ve karakter kütüphanelerine sahip Storyboardthat gibi yazılımlar
        da kullanılabilir. Burada seçimin yapılmasında öğrenci yaş grubunun, dijital yeterliliklerinin, tercihlerinin
        önemli olduğu düşünülmektedir. Eğer öğrenciler küçük yaş grubu ise hikâyeleri ile ilgili resim yapmayı ve
        boyamayı isteyebilirler. Şekil 1’de dijital hikâye tahtası örneği sunulmuştur.




















































                                          Şekil 1. Dijital Hikâye Tahtası Örneği


             Yazma
             Bu aşamada ilk olarak dijital hikâyede kullanılacak medya materyalleri oluşturulur ya da toplanır. Diji-
        tal hikâye için kendi görsel ve ses kütüphanesi olan bir web 2.0 aracı seçilebilir. Ayrıca telif hakkı olmayan
        internet sitelerinden medya materyallerine ulaşılabilir. Eğer dijital hikâye Scratch gibi bir kodlama yazılımı
        ile oluşturuluyor ise programın kendi çizim aracı kullanılabilir. Seçilen bilgisayar yazılımı, web tabanlı arayü-
        ze sahip web 2.0 aracı ya da kodlama yazılımı ile dijital hikâye oluşturulur. Bu aşamada hikâyeye son şekli
        verilir. Yazım, noktalama, cümle yapısı açısından ya da kodlama ile oluşturuluyorsa kod açısından hikâye
        denetlenir. Denetleme aşamasında hikâyelerin öğrencilerin akranları tarafından denetlenmesi sağlanabilir.
        Arkadaşlarından gelen dönütlere göre öğrencilerden hikâyelerini gözden geçirmeleri istenebilir. Son olarak
        hikâyeyi paylaşma gerçekleştirilir.



               artvincovidcongress.org                   300                                      - Bildiri Metni -
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305