Page 300 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 300
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Son olarak bu aşamada hikâye tahtası çalışması yapılmaktadır. Hikâye tahtası da yine kâğıt kalem
ile oluşturulabileceği gibi hazır sahne ve karakter kütüphanelerine sahip Storyboardthat gibi yazılımlar
da kullanılabilir. Burada seçimin yapılmasında öğrenci yaş grubunun, dijital yeterliliklerinin, tercihlerinin
önemli olduğu düşünülmektedir. Eğer öğrenciler küçük yaş grubu ise hikâyeleri ile ilgili resim yapmayı ve
boyamayı isteyebilirler. Şekil 1’de dijital hikâye tahtası örneği sunulmuştur.
Şekil 1. Dijital Hikâye Tahtası Örneği
Yazma
Bu aşamada ilk olarak dijital hikâyede kullanılacak medya materyalleri oluşturulur ya da toplanır. Diji-
tal hikâye için kendi görsel ve ses kütüphanesi olan bir web 2.0 aracı seçilebilir. Ayrıca telif hakkı olmayan
internet sitelerinden medya materyallerine ulaşılabilir. Eğer dijital hikâye Scratch gibi bir kodlama yazılımı
ile oluşturuluyor ise programın kendi çizim aracı kullanılabilir. Seçilen bilgisayar yazılımı, web tabanlı arayü-
ze sahip web 2.0 aracı ya da kodlama yazılımı ile dijital hikâye oluşturulur. Bu aşamada hikâyeye son şekli
verilir. Yazım, noktalama, cümle yapısı açısından ya da kodlama ile oluşturuluyorsa kod açısından hikâye
denetlenir. Denetleme aşamasında hikâyelerin öğrencilerin akranları tarafından denetlenmesi sağlanabilir.
Arkadaşlarından gelen dönütlere göre öğrencilerden hikâyelerini gözden geçirmeleri istenebilir. Son olarak
hikâyeyi paylaşma gerçekleştirilir.
artvincovidcongress.org 300 - Bildiri Metni -