Page 301 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 301

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Yazma Sonrası
                 Yazma sonrası aşaması oluşturulan dijital hikâyeyi değerlendirmeyi içerir. Hikâyeyi değerlendirmek
            için bir kontrol listesi ya da rubrik kullanılabilir. Şekil 2’de dijital hikâye kontrol listesi örneği sunulmuştur.


























                                          Şekil 2. Dijital Hikâye Kontrol Listesi Örneği


                 Sonuç


                 Geleneksel bir yapı içerisinde sürdürülen yazma çalışmalarının yanında farklı ve özgün yazma çalış-
            malarının yapılması ile öğrencilerin yazmaya karşı tutumlarının, akademik becerilerinin ve en önemlisi üst
            düzey düşünme becerilerinin gelişeceği düşünülmektedir. Teknoloji yolu ile dikkat çekici, yaratıcı yazma
            çalışmaları yapabilmek için dijital hikâyeler karşımıza çıkmaktadır.
                 Robin (2006) tarafından yapılan sınıflamanın yanı sıra bu çalışmada dijital hikâyeler “seri halinde
            yayınlanan ses ve videolardan oluşan dijital hikâyeler”, “iş birliği yapılabilen ve paylaşılabilen web tabanlı
            hikâyeler”, “kelimelerin, görsellerin ve seslerin yalnızca düzenlenmesiyle kalmayıp aynı zamanda kodlan-
            dığı etkileşimli hikâyeler” şeklinde ele alınmıştır. Bilgisayar yazılımları, web tabanlı bir arayüz aracılığıyla
            kullanılabilen web 2.0 araçları, kodlama yoluyla oluşturulabilen dijital hikâyeler için belirlenen aşamalar
            vardır. “Ürün öncesi, ürün, ürün sonrası ve paylaşma” temel olarak belirtilen dört aşamadır  (Chung, 2006;
            Herrington, 2009; Yang veWu, 2012). Farklı alanlarda farklı yaş grupları ile gerçekleştirilen çalışmalarda
            dijital hikâyelerin öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.
                 Dijital hikâye anlatımı, öğrencileri anlamlı öğrenmeye teşvik eden yenilikçi bir pedagojik yaklaşımdır
            (Smeda, Dakich ve Sharda, 2014). Öğretmenler, “YouTube neslinin” öğrencileri için merak uyandırıcı olan
            dijital hikâyeleri kullanabilir. (Dreon, Kerper ve Landis, 2011). Dijital hikâye anlatımının öğrenciler için ilgi çekici
            olacağı ve onları aktif öğrenenler hâline getirecek bir ortam sağlayacağı düşünülmektedir.

                 Kaynakça


                 Abdel-Hack, E. M. ve Helwa, H. (2014). Using digital storytelling and weblogs instruction to enhance
            EFL narrative writing and critical thinking skills among EFL majors at faculty of education. International
            Research Journals, 5(1), 8-41.
                 Adams, J. C. ve Webster, A. R. (2012, Şubat). What do students learn about programming from game,
            music video, and storytelling projects?. In Proceedings of the 43rd ACM technical symposium on Com-
            puter Science Education (pp. 643-648).


            - Bildiri Metni -                                301                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306