Page 301 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 301
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Yazma Sonrası
Yazma sonrası aşaması oluşturulan dijital hikâyeyi değerlendirmeyi içerir. Hikâyeyi değerlendirmek
için bir kontrol listesi ya da rubrik kullanılabilir. Şekil 2’de dijital hikâye kontrol listesi örneği sunulmuştur.
Şekil 2. Dijital Hikâye Kontrol Listesi Örneği
Sonuç
Geleneksel bir yapı içerisinde sürdürülen yazma çalışmalarının yanında farklı ve özgün yazma çalış-
malarının yapılması ile öğrencilerin yazmaya karşı tutumlarının, akademik becerilerinin ve en önemlisi üst
düzey düşünme becerilerinin gelişeceği düşünülmektedir. Teknoloji yolu ile dikkat çekici, yaratıcı yazma
çalışmaları yapabilmek için dijital hikâyeler karşımıza çıkmaktadır.
Robin (2006) tarafından yapılan sınıflamanın yanı sıra bu çalışmada dijital hikâyeler “seri halinde
yayınlanan ses ve videolardan oluşan dijital hikâyeler”, “iş birliği yapılabilen ve paylaşılabilen web tabanlı
hikâyeler”, “kelimelerin, görsellerin ve seslerin yalnızca düzenlenmesiyle kalmayıp aynı zamanda kodlan-
dığı etkileşimli hikâyeler” şeklinde ele alınmıştır. Bilgisayar yazılımları, web tabanlı bir arayüz aracılığıyla
kullanılabilen web 2.0 araçları, kodlama yoluyla oluşturulabilen dijital hikâyeler için belirlenen aşamalar
vardır. “Ürün öncesi, ürün, ürün sonrası ve paylaşma” temel olarak belirtilen dört aşamadır (Chung, 2006;
Herrington, 2009; Yang veWu, 2012). Farklı alanlarda farklı yaş grupları ile gerçekleştirilen çalışmalarda
dijital hikâyelerin öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.
Dijital hikâye anlatımı, öğrencileri anlamlı öğrenmeye teşvik eden yenilikçi bir pedagojik yaklaşımdır
(Smeda, Dakich ve Sharda, 2014). Öğretmenler, “YouTube neslinin” öğrencileri için merak uyandırıcı olan
dijital hikâyeleri kullanabilir. (Dreon, Kerper ve Landis, 2011). Dijital hikâye anlatımının öğrenciler için ilgi çekici
olacağı ve onları aktif öğrenenler hâline getirecek bir ortam sağlayacağı düşünülmektedir.
Kaynakça
Abdel-Hack, E. M. ve Helwa, H. (2014). Using digital storytelling and weblogs instruction to enhance
EFL narrative writing and critical thinking skills among EFL majors at faculty of education. International
Research Journals, 5(1), 8-41.
Adams, J. C. ve Webster, A. R. (2012, Şubat). What do students learn about programming from game,
music video, and storytelling projects?. In Proceedings of the 43rd ACM technical symposium on Com-
puter Science Education (pp. 643-648).
- Bildiri Metni - 301 Eğitimde Yeni Normlar-II