Page 296 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 296
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Koronavirüs Sürecinde Bir İletişim Aracı: Dijital Hikâye
Nesime ERTAN ÖZEN a
a Dr., Milli Eğitim Bakanlığı, nesimeertan@gmail.com
Özet
Dijital hikâye anlatımı, sosyal mesafeyi koruduğumuz bugünlerde iletişim kurmanın önemli bir yolu-
dur. İletişim kurmayan bireylerin zihinsel ve fiziksel sağlıklarının olumsuz yönde etkilenmesi muhtemeldir.
Sosyal uzaklaşma sebebi ile bireylerin yalnızlaşacağı ve daha fazla stres altında olacağı düşünülmektedir.
Arkadaşlarından ve sosyal ortamından uzak kalan çocukların iletişim teknolojilerini kullanarak etkile-
şimde bulunmaları sağlanabilir. Özellikle günümüz dünyasını etkileyen salgın hastalık döneminde öğretim
ortamlarında bilgisayarlar önemli bir iletişim teknolojisi aracı olmuştur. Bilgisayarlar ve tabletler ile oluş-
turulan dijital hikâyeler, öğrencilerin mesafeye rağmen bağlantı kurmak ve iş birlikçi çalışmalar yapmak
için kullanabileceği güçlü birer araçtır. Ayrıca dijital hikâye anlatımının yaratıcılık, problem çözme, eleştirel
düşünme gibi öğretim programlarımızda yer alan 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında önemli bir
rolü vardır.
Bu çalışmada geçmişten günümüze bir miras olan hikâyenin teknoloji kullanımı ile ortaya çıkan dijital
hikâye türü incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak ilgili
literatürden yararlanılmıştır. Dijital hikâyenin ne olduğu, türleri, aşamaları ve hangi araçlarla oluşturulabile-
ceğinden bahsedilmiştir. Ayrıca dijital hikâye anlatımının öğretim ortamlarına katkısı üzerinde durulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Dijital Hikâye, Hikâye, Öğrenme Ortamında Teknoloji Kullanımı
Abstract
Digital storytelling is an important way of communication these days whilst maintaining social dis-
tance. It is possible that the mental and physical health of individuals who do not communicate will be
negatively affected. It is thought that individuals will become lonely and under more stress due to social
distancing. Children who stay away from their friends and social environment can be enabled to interact
using communication technologies.
Digital stories are powerful tools that students can use to connect and collaborate despite distance. In
addition, digital storytelling has an important role in the acquisition of 21st century skills such as creativity,
problem solving, and critical thinking in our curricula. In this study, it is mentioned what a digital story is,
types of digital stories, its phases and with which tools it can be created. In addition, the contribution of
digital storytelling to learning environments and its use in Turkish language education are emphasized.
Keywords: Digital Storytelling, Story, Technology İn Learning Environments, Turkish Language Education
artvincovidcongress.org 296 - Bildiri Metni -