Page 345 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 345
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
ilişkin kategoriler şunlardır:
1. Uzaktan eğitim öğrencilere etkileri
2. Öğrencilerin yüz yüze eğitimi tercih nedenleri
3. Yüz yüze eğitimin zorlukları
Tablo 14-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğrencilere Etkileri
Temalar Kodlar Frekans
Olumsuz etkileri
Dersleri anlayamamak 3
Ekrana uzun süre bakmak 1
Öğretim süreci
Teknolojik araç gereç eksikliği 1
Notların düşmesi 1
Arkadaşlarıyla oynayamamak 1
Sosyal ilişkiler
Yeni arkadaş edinememek 1
Üzüntü 5
Sıkılmak 1
Duygular
Yorucu 1
Zorluk 1
Virüsten uzak kalma 1
Olumlu etkileri
Teneffüste televizyon izlemek 1
Toplam 18
Tablo 14 incelendiğinde öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili daha çok olumsuz algıları olduğu ortaya
çıkmıştır. Öğrencilerden 3 kişi dersleri anlayamadıklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında ekrana uzun süre
bakmanın onları yorduğunu, teknolojik araç gereç eksikliği olması nedeniyle uzaktan derslere katılama-
dıklarını ve notlarının düştüklerini söylemişlerdir. Sosyal ilişkiler bakımından ise uzaktan eğitime geçildi-
ğinde arkadaşlarıyla oynayamamaktan yakınmışlardır. En çok hissedilen duygunun üzüntü olduğu ortaya
çıkmıştır. Bunların yanında virüsten uzak kaldıkları için uzaktan eğitimin iyi olduğunu ifade eden öğrenci de
olmuştur. Ayrıca teneffüslerde televizyon izlemek de uzaktan eğitimin olumlu yanları arasında görülmek-
tedir. Öğrencilerin bu konuyla ilgili bazı görüşleri şunlardır:
Ö2: “Artık arkadaşlarımla oynayamıyorum.”
Ö9: “Uzaktan eğitim bence daha güzel. Çünkü okula gitmek riskli.”
Ö12: “Uzaktan eğitimde teneffüslerde oturuyorum biraz televizyon izliyorum.”
Tablo 15-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Yüz Yüze Eğitimi Tercih Nedenleri
Temalar Kodlar Frekans
Dersleri daha iyi anlamak 4
Okulun eğlenceli olması 2
Öğretim süreci Anlaşılmayan konunun anında sorulabilmesi 1
Sınav yapmak 1
Resim yapmak 1
- Bildiri Metni - 345 Eğitimde Yeni Normlar-II