Page 345 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 345

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            ilişkin kategoriler şunlardır:
                 1.  Uzaktan eğitim öğrencilere etkileri

                 2. Öğrencilerin yüz yüze eğitimi tercih nedenleri
                 3. Yüz yüze eğitimin zorlukları


            Tablo 14-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğrencilere Etkileri
                 Temalar                      Kodlar                    Frekans

             Olumsuz etkileri
                              Dersleri anlayamamak                         3
                              Ekrana uzun süre bakmak                      1
             Öğretim süreci
                              Teknolojik araç gereç eksikliği              1

                              Notların düşmesi                             1
                              Arkadaşlarıyla oynayamamak                   1
             Sosyal ilişkiler
                              Yeni arkadaş edinememek                      1
                              Üzüntü                                       5

                              Sıkılmak                                     1
             Duygular
                              Yorucu                                       1
                              Zorluk                                       1
                              Virüsten uzak kalma                          1
             Olumlu etkileri
                              Teneffüste televizyon izlemek                1
                  Toplam                                                  18
                 Tablo 14 incelendiğinde öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili daha çok olumsuz algıları olduğu ortaya
            çıkmıştır. Öğrencilerden 3 kişi dersleri anlayamadıklarını belirtmişlerdir. Bunun yanında ekrana uzun süre
            bakmanın onları yorduğunu, teknolojik araç gereç eksikliği olması nedeniyle uzaktan derslere katılama-
            dıklarını ve notlarının düştüklerini söylemişlerdir.  Sosyal ilişkiler bakımından ise uzaktan eğitime geçildi-
            ğinde arkadaşlarıyla oynayamamaktan yakınmışlardır. En çok hissedilen duygunun üzüntü olduğu ortaya
            çıkmıştır. Bunların yanında virüsten uzak kaldıkları için uzaktan eğitimin iyi olduğunu ifade eden öğrenci de
            olmuştur. Ayrıca teneffüslerde televizyon izlemek de uzaktan eğitimin olumlu yanları arasında görülmek-
            tedir. Öğrencilerin bu konuyla ilgili bazı görüşleri şunlardır:
                 Ö2: “Artık arkadaşlarımla oynayamıyorum.”
                 Ö9: “Uzaktan eğitim bence daha güzel. Çünkü okula gitmek riskli.”
                 Ö12: “Uzaktan eğitimde teneffüslerde oturuyorum biraz televizyon izliyorum.”

            Tablo 15-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Yüz Yüze Eğitimi Tercih Nedenleri

                  Temalar                          Kodlar                        Frekans
                               Dersleri daha iyi anlamak                            4

                               Okulun eğlenceli olması                              2
             Öğretim süreci    Anlaşılmayan konunun anında sorulabilmesi             1
                               Sınav yapmak                                          1
                               Resim yapmak                                          1



            - Bildiri Metni -                                345                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350