Page 346 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 346

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                           Arkadaşlarıyla oynamak                               9

                           Arkadaşlarını özlemek                                7
         Sosyal ilişkiler
                           Öğretmenini özlemek                                  5
                           Teneffüste bahçeye çıkmak                            1
                           Okulu özlemek                                        17
         Duygular
                           Virüs kaygısı                                        1
              Toplam                                                            49
             Tablo 15 incelendiğinde öğrencilerin dersleri daha iyi anladıkları, okulu daha eğlenceli buldukları, konuyu
        anlamadıklarında anında sorabildikleri, sınav ve resim yaptıkları için yüz yüze eğitimi daha çok tercih ettikleri
        ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda yüz yüze eğitimde arkadaşlarıyla oynayabildikleri için tercih eden öğrenci
        sayısı 20 kişide 9 kişi iken okulu özledim diyen öğrenci sayısı yine 20 kişide 17’dir. Öğrencilerden bazıları
        konuya ilişkin şu ifadeleri kullanmışlardır.
             Ö12: “Arkadaşlarımı özledim, dışarıda oynamayı özledim. Okulumu özledim. Yüz yüze eğitim daha
        güzel çünkü arkadaşlarımla oluyorum. Teneffüslerde canım sıkılmıyor.”
             Ö13: “Okulda olmak daha güzel bence çünkü arkadaşlarımı görüyorum.”
             Ö15: “Ben okula gitmeyi daha çok seviyorum. Okulda en çok ders yapmayı, arkadaşlarımla oynamayı,
        resim yapmayı özledim ama uzaktan da resim yapıyoruz ders işliyoruz.”
             Ö18: “Ben bazı konuları anlayamıyorum. Uzaktan derslerin bazılarına katılıyorum bazılarına katıla-
        mıyorum bazen internette sorun yaşıyorum o yüzden. Bence yüz yüze eğitim daha güzel çünkü dersleri
        daha iyi anlıyorum, orada daha iyi anlatılıyor. Yüz yüzeyken hiç kimsenin sesi zoomdaki gibi kesilmiyor.”


        Tablo 16-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Yüz Yüze Eğitimin Zorlukları
         Temalar           Kodlar                                  Frekans
                           Okulda maske takmak                     2
         Zorluklar         Mesafeyi korumak                        2

                           Dezenfektan, kolonya taşımak            2
         Toplam                                                    6

             Tablo 16 incelendiğinde öğrencilerin yüz yüze eğitimde en çok zorlandığı konunun okulda maske oldu-
        ğunu, mesafeyi korumak zorunda olmalarını ve dezenfektan, kolonya taşımak zorunda kalmaları olduğu
        ortaya çıkmıştır. Bu görüşleri 20 öğrenciden 6 öğrenci belirtirken diğer öğrenciler bu konuyla ilgili görüş
        bildirmemişlerdir.


             Öğrencilerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
             Öğrencilerin ikinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin algıları bu bö-
        lümde ele alınmıştır. Bu bölümde açılan kategoriler şunlardır:

             1.  Covid-19 sürecinin öğrencilerin sosyal hayatına etkileri
             2. Covid-19 sürecinde öğrencilerin boş zaman aktiviteleri

             3. Covid-19 sürecinde öğrencilerin duyguları ve beklentileri








               artvincovidcongress.org                   346                                      - Bildiri Metni -
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351