Page 346 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 346
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Arkadaşlarıyla oynamak 9
Arkadaşlarını özlemek 7
Sosyal ilişkiler
Öğretmenini özlemek 5
Teneffüste bahçeye çıkmak 1
Okulu özlemek 17
Duygular
Virüs kaygısı 1
Toplam 49
Tablo 15 incelendiğinde öğrencilerin dersleri daha iyi anladıkları, okulu daha eğlenceli buldukları, konuyu
anlamadıklarında anında sorabildikleri, sınav ve resim yaptıkları için yüz yüze eğitimi daha çok tercih ettikleri
ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda yüz yüze eğitimde arkadaşlarıyla oynayabildikleri için tercih eden öğrenci
sayısı 20 kişide 9 kişi iken okulu özledim diyen öğrenci sayısı yine 20 kişide 17’dir. Öğrencilerden bazıları
konuya ilişkin şu ifadeleri kullanmışlardır.
Ö12: “Arkadaşlarımı özledim, dışarıda oynamayı özledim. Okulumu özledim. Yüz yüze eğitim daha
güzel çünkü arkadaşlarımla oluyorum. Teneffüslerde canım sıkılmıyor.”
Ö13: “Okulda olmak daha güzel bence çünkü arkadaşlarımı görüyorum.”
Ö15: “Ben okula gitmeyi daha çok seviyorum. Okulda en çok ders yapmayı, arkadaşlarımla oynamayı,
resim yapmayı özledim ama uzaktan da resim yapıyoruz ders işliyoruz.”
Ö18: “Ben bazı konuları anlayamıyorum. Uzaktan derslerin bazılarına katılıyorum bazılarına katıla-
mıyorum bazen internette sorun yaşıyorum o yüzden. Bence yüz yüze eğitim daha güzel çünkü dersleri
daha iyi anlıyorum, orada daha iyi anlatılıyor. Yüz yüzeyken hiç kimsenin sesi zoomdaki gibi kesilmiyor.”
Tablo 16-Öğrencilerin Görüşlerine Göre Yüz Yüze Eğitimin Zorlukları
Temalar Kodlar Frekans
Okulda maske takmak 2
Zorluklar Mesafeyi korumak 2
Dezenfektan, kolonya taşımak 2
Toplam 6
Tablo 16 incelendiğinde öğrencilerin yüz yüze eğitimde en çok zorlandığı konunun okulda maske oldu-
ğunu, mesafeyi korumak zorunda olmalarını ve dezenfektan, kolonya taşımak zorunda kalmaları olduğu
ortaya çıkmıştır. Bu görüşleri 20 öğrenciden 6 öğrenci belirtirken diğer öğrenciler bu konuyla ilgili görüş
bildirmemişlerdir.
Öğrencilerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
Öğrencilerin ikinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin algıları bu bö-
lümde ele alınmıştır. Bu bölümde açılan kategoriler şunlardır:
1. Covid-19 sürecinin öğrencilerin sosyal hayatına etkileri
2. Covid-19 sürecinde öğrencilerin boş zaman aktiviteleri
3. Covid-19 sürecinde öğrencilerin duyguları ve beklentileri
artvincovidcongress.org 346 - Bildiri Metni -