Page 379 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 379

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                               Rehberim Anadolu Masalları


             Nilay SELÇUK BALIBEY ,Mine ŞİMŞEK ,Selin KARADAĞ YILMAZ ,Hatice KARS ,Ayşe YILDIZ VARLIK , Se-
                                                                          c
                                   a
                                                 b
                                                                                                           e
                                                                                       d
                                  vilay YAZARLI ÇELİK,Zeynep YILMAZ GÜLEK ,Kevser GENÇ     h
                                                                             g
                                                     f
                       a Psikolojik Danışman,Sivas Yunus Emre Ortaokulu, nilayselcukbalibey@gmail.com
                           b Psikolojik Danışman,Sivas Yunus Emre Ortaokulu, minedagli@gmail.com
                        c Psikolojik Danışman,Ardahan Kazım Karabekir YBO, selinkaradag@hotmail.com
                         d Okul Öncesi Öğretmeni,Sivas Vali Bekir Aksoy İlkokulu, hhtc.krs@gmail.com
                         e Psikolojik Danışman,Sivas Vali Bekir Aksoy İlkokulu, ayseyildiz24@gmail.com
                        f Okul Öncesi Öğretmeni,Sivas Yunus Emre Ortaokulu, sevilayyazarli@gmail.com
                   g Masal ve Kurgu Atölyesi,Sivas Tasarım ve Beceri Merkezi, zeynepgulekyilmaz@gmail.com
                h Okul Öncesi Öğretmeni,Sivas Öğretmen Sadettin Şahin Anaokulu,  kevserduygu181@gmail.com

                 Özet


                 Anadolu Masalları bizim kültürel mirasımızdır. Rehberim Anadolu Masalları Projemiz sekiz proje ortağı
            öğretmenimizle farklı okullardaki çocuklara ulaşarak kendi kültürel kodlarını taşıyan, onlara farklı evrenlerin
            kapısını aralayan ve hayal güçlerini geliştiren Anadolu Masalları ile tanıştırarak ve farkındalık oluşturarak
            kendileri ile bağ kurmaları amaçlanmıştır. Öğretici, didaktik tutum yerine masalın büyülü dili kullanılarak
            öğrencilerle duygu odaklı çalışarak, bilinçlendirerek kültürel kimliğini-mirasını tanımasını, hedefledik. Bu
            anlamda rehberlik etkinlikleri bizim yolumuza ışık tutacak faaliyetler olmuştur.
                 Rehberlik hizmetlerine bakıldığında özetle öğrencilerin bilişsel duyuşsal gelişimlerini destekleyen ken-
            dilerini tanıma ve gerçekleştirme yolculuklarında onlara destek olma amacı ile verilen hizmetlerin bütü-
            nüdür diyebiliriz. Biz de projemizde Anadolu Masallarını inceleyerek projemizde kullandığımız üç masal ile
            ilgili rehberlik etkinlikleri hazırladık. Bu etkinlikler öğrencilerimizin yaş, sınıf ve hazırbulunuşluk seviyelerine
            göre hazırlanarak öğrencilerimize maksimum seviyede yarar sağlaması hedeflenmiştir.
                 Masal rehberlik etkinlikleri ile sosyal duygusal, motor ve dil gelişimlerine, kendilerini ifade etme ve dikkat
            becerilerine, sosyal uyum ve aktivitelerine, olumlu davranış geliştirmelerine, değerler eğitiminde (empati,
            doğruluk, dürüstlük, adalet, sevgi ,saygı vb.)bulunan değerleri hayatlarına kazandırabilmeyi, özgüven ve
            motivasyonlarını desteklemeyi hedefleyerek hazırlanmıştır. Etkinliklerin içeriğine bakıldığında öğrencile-
            rin hayal güçlerini ortaya çıkarıp desteklemeye, eğlenirken öğretmeye yönelik web2 araçları kullanarak
            oyunlarla zenginleştirilmiş olduğu görülmektedir. Masal etkinlikleri görsel tasarımla zenginleşerek e-kitap
            halline getirilmiştir. Masal etkinleri uygulamasına başlamadan öğretmen eğitimi düzenleyerek masala an-
            latıcılığı konusunda, velilere masalın çocuklar üzerindeki etkisi ile ilgili seminer düzenleyerek proje öncesi
            bilgilendirici ve hazırbulunuşluk artırıcı çalışmalar yapılmıştır.
                 Öğrenci ve velilerin aktif katıldığı, proje sonu değerlendirmelerinin öğrencilerde büyük orda hedeflere
            ulaşıldığı gözlemlenmiştir. Son olarak diyebiliriz ki projemiz ile pandemi döneminde, en büyük ihtiyacımızın
            bir arada olmak olduğunu anladığımız bu zamanda masalın birleştirici gücü ile bir araya geldik, paylaştık
            ve paylaşırken de çoğaldık.


                 Anahtar Kelimeler: Masal, Rehberlik, Etkinlik











            - Bildiri Metni -                                379                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384